Top Secret stara się wyjść na prostą
Sklepów Top Secret w ciągu ostatnich miesięcy ubyło, ale marka zapowiada nowe otwarcia. Do końca przyszłego roku chce w sumie uruchomić 20 nowych placówek.
W pierwszym półroczu tego roku obroty sieci Top Secret, należącej do spółki Redan, wyniosły 111,4 mln zł – czyli spadły o 3,2 proc. w ujęciu r/r. Pomimo tego sieć wypracowała 2,5 mln zł zysku z działalności operacyjnej – o 2 mln zł więcej, niż rok wcześniej. Jak informował podczas konferencji prasowej Bogusz Kruszyński, prezes Redan SA, to efekt szybkiego wzrostu marży handlowej i wolniejszego w porównaniu z tym wzrostu kosztów operacyjnych.
– Trend wzrostowy w Top Secret trwa już ponad dwa lata. A trzeba podkreślić, że w pierwszym półroczu tego roku warunki dla sprzedaży odzieży nie były zbyt sprzyjające. Sporym wyzwaniem było np. nadejście letniej pogody już z początkiem kwietnia, co spowodowało ponadstandardowy popyt na letnie kolekcje – mówił Bogusz Kruszyński. – Pomimo takich warunków osiągnięte zostały lepsze wyniki niż rok wcześniej. To m.in. efekt zwiększenia udziału w sprzedaży nowych kolekcji, zmiany jej struktury oraz wprowadzenia kolekcji wakacyjnej, która stanowiła świeży, alternatywny towar sprzedawany w pierwszych cenach w okresie wyprzedaży. W skuteczny sposób zarządzaliśmy również przecenami oraz optymalizowaliśmy zaopatrzenie sklepów.
Prezes Redanu podkreślił też, że negatywny wpływ na sprzedaż miało ograniczenie handlu w niedziele.
– W dłuższej perspektywie, jaką już teraz mamy, widać negatywne tendencje, i to nie tylko w niedziele – zauważa Bogusz Kruszyński. – W mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma dużych galerii handlowych, da się zauważyć osłabienie sprzedaży także w soboty. Mieszkańcy wybierają się wtedy na zakupy do większych miast i większych galerii.
Na koniec czerwca sieć sklepów Top Secret liczyła w Polsce 219 placówek (w tym 29 własnych). To mniej niż pół roku wcześniej, kiedy to było ich 225. Prezes Redanu zapowiedział, że do końca przyszłego roku liczba sklepów – własnych i franczyzowych – powinna wzrosnąć o 20. Szacunkowe koszty inwestycji w sklep wahają się między 1,2 tys. a 2 tys. zł netto za 1m2, w zależności od stanu pomieszczeń oraz lokalizacji.
Duże straty przynosi natomiast ciągle sieć dyskontów TXM, w której Redan ma 56 proc. udziałów. W pierwszym półroczu strata wyniosła ponad 13 mln zł (to o 3,3 mln zł jednak lepiej, niż przed rokiem). Jak przyznał prezes Redanu, zobowiązania TXM wobec dostawców są tak duże i tak przeterminowane, że ci wstrzymali dostawy.
– W sierpniu z emisji akcji i obligacji TXM uzyskało 32 mln zł, które pozwolą ten problem rozwiązać – dodał Bogusz Kuszyński. – Jako akcjonariusz TXM jesteśmy przekonani, że segment dyskontowy dzięki wzmocnieniu kapitałowemu poprawi ofertę asortymentową, co przełoży się na istotny wzrost sprzedaży i poprawę osiąganych wyników finansowych.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

