W pierwszym półroczu tego roku obroty sieci Top Secret, należącej do spółki Redan, wyniosły 111,4 mln zł – czyli spadły o 3,2 proc. w ujęciu r/r. Pomimo tego sieć wypracowała 2,5 mln zł zysku z działalności operacyjnej – o 2 mln zł więcej, niż rok wcześniej. Jak informował podczas konferencji prasowej Bogusz Kruszyński, prezes Redan SA, to efekt szybkiego wzrostu marży handlowej i wolniejszego w porównaniu z tym wzrostu kosztów operacyjnych.
– Trend wzrostowy w Top Secret trwa już ponad dwa lata. A trzeba podkreślić, że w pierwszym półroczu tego roku warunki dla sprzedaży odzieży nie były zbyt sprzyjające. Sporym wyzwaniem było np. nadejście letniej pogody już z początkiem kwietnia, co spowodowało ponadstandardowy popyt na letnie kolekcje – mówił Bogusz Kruszyński. – Pomimo takich warunków osiągnięte zostały lepsze wyniki niż rok wcześniej. To m.in. efekt zwiększenia udziału w sprzedaży nowych kolekcji, zmiany jej struktury oraz wprowadzenia kolekcji wakacyjnej, która stanowiła świeży, alternatywny towar sprzedawany w pierwszych cenach w okresie wyprzedaży. W skuteczny sposób zarządzaliśmy również przecenami oraz optymalizowaliśmy zaopatrzenie sklepów.
Prezes Redanu podkreślił też, że negatywny wpływ na sprzedaż miało ograniczenie handlu w niedziele.
– W dłuższej perspektywie, jaką już teraz mamy, widać negatywne tendencje, i to nie tylko w niedziele – zauważa Bogusz Kruszyński. – W mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma dużych galerii handlowych, da się zauważyć osłabienie sprzedaży także w soboty. Mieszkańcy wybierają się wtedy na zakupy do większych miast i większych galerii.
Na koniec czerwca sieć sklepów Top Secret liczyła w Polsce 219 placówek (w tym 29 własnych). To mniej niż pół roku wcześniej, kiedy to było ich 225. Prezes Redanu zapowiedział, że do końca przyszłego roku liczba sklepów – własnych i franczyzowych – powinna wzrosnąć o 20. Szacunkowe koszty inwestycji w sklep wahają się między 1,2 tys. a 2 tys. zł netto za 1m2, w zależności od stanu pomieszczeń oraz lokalizacji.
Duże straty przynosi natomiast ciągle sieć dyskontów TXM, w której Redan ma 56 proc. udziałów. W pierwszym półroczu strata wyniosła ponad 13 mln zł (to o 3,3 mln zł jednak lepiej, niż przed rokiem). Jak przyznał prezes Redanu, zobowiązania TXM wobec dostawców są tak duże i tak przeterminowane, że ci wstrzymali dostawy.
– W sierpniu z emisji akcji i obligacji TXM uzyskało 32 mln zł, które pozwolą ten problem rozwiązać – dodał Bogusz Kuszyński. – Jako akcjonariusz TXM jesteśmy przekonani, że segment dyskontowy dzięki wzmocnieniu kapitałowemu poprawi ofertę asortymentową, co przełoży się na istotny wzrost sprzedaży i poprawę osiąganych wyników finansowych.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz – na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" – przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.
Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.
[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/10894/top-secret-stara-sie-wyjsc-prosta/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 90241 [country_item] => pl [description] => [path] => 476/4f4/sprzedawczynie-w-sklepie-top_secret.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 36794 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 113535 [country_item] => pl [description] => Zdaniem prezesa Redanu, w pierwszym półroczu tego roku warunki dla sprzedaży odzieży nie były zbyt sprzyjające. Sporym wyzwaniem było np. nadejście letniej pogody już z początkiem kwietnia, co spowodowało ponadstandardowy popyt na letnie kolekcje. [path] => f30/ac7/klientki_top_secret.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pogoda a sprzedaż [img_width] => 1600 [img_height] => 1356 [itemserver_id] => 37181 ) [1] => Array ( [pid] => 90242 [country_item] => pl [description] => Na koniec czerwca sieć sklepów Top Secret liczyła w Polsce 219 placówek (w tym 29 własnych). To mniej niż pół roku wcześniej, kiedy to było ich 225. [path] => 878/4b9/sklep-top-secret.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Sieć skurczona [img_width] => 1040 [img_height] => 780 [itemserver_id] => 36795 ) ) ) [og_image] => f30/ac7/klientki_top_secret.jpg [article_date_formated] => 26.09.2018 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 113535 [country_item] => pl [description] => Zdaniem prezesa Redanu, w pierwszym półroczu tego roku warunki dla sprzedaży odzieży nie były zbyt sprzyjające. Sporym wyzwaniem było np. nadejście letniej pogody już z początkiem kwietnia, co spowodowało ponadstandardowy popyt na letnie kolekcje. [path] => f30/ac7/klientki_top_secret.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pogoda a sprzedaż [img_width] => 1600 [img_height] => 1356 [itemserver_id] => 37181 ) [1] => Array ( [pid] => 90242 [country_item] => pl [description] => Na koniec czerwca sieć sklepów Top Secret liczyła w Polsce 219 placówek (w tym 29 własnych). To mniej niż pół roku wcześniej, kiedy to było ich 225. [path] => 878/4b9/sklep-top-secret.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Sieć skurczona [img_width] => 1040 [img_height] => 780 [itemserver_id] => 36795 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 113535 [country_item] => pl [description] => Zdaniem prezesa Redanu, w pierwszym półroczu tego roku warunki dla sprzedaży odzieży nie były zbyt sprzyjające. Sporym wyzwaniem było np. nadejście letniej pogody już z początkiem kwietnia, co spowodowało ponadstandardowy popyt na letnie kolekcje. [path] => f30/ac7/klientki_top_secret.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pogoda a sprzedaż [img_width] => 1600 [img_height] => 1356 [itemserver_id] => 37181 ) [1] => Array ( [pid] => 90242 [country_item] => pl [description] => Na koniec czerwca sieć sklepów Top Secret liczyła w Polsce 219 placówek (w tym 29 własnych). To mniej niż pół roku wcześniej, kiedy to było ich 225. [path] => 878/4b9/sklep-top-secret.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Sieć skurczona [img_width] => 1040 [img_height] => 780 [itemserver_id] => 36795 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Top Secret [id] => 723 [type] => 2 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/723/top-secret/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191251 [country_item] => pl [description] => [path] => 7ac/ef6/topsecret_logo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 161 [itemserver_id] => 47656 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191269 [country_item] => pl [description] => [path] => 46b/5a8/1-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47674 ) [1] => Array ( [pid] => 191264 [country_item] => pl [description] => [path] => 7d0/46e/img_20161019_183127.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47669 ) [2] => Array ( [pid] => 191256 [country_item] => pl [description] => [path] => e17/f1f/img_7024.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 600 [itemserver_id] => 47661 ) [3] => Array ( [pid] => 191258 [country_item] => pl [description] => [path] => 03a/28e/img_20161019_160242.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 576 [img_height] => 768 [itemserver_id] => 47663 ) [4] => Array ( [pid] => 191257 [country_item] => pl [description] => [path] => c02/04c/img_20161019_160139.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1024 [img_height] => 768 [itemserver_id] => 47662 ) [5] => Array ( [pid] => 191259 [country_item] => pl [description] => [path] => 076/205/img_20161019_182846.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47664 ) [6] => Array ( [pid] => 191261 [country_item] => pl [description] => [path] => 039/c8d/img_20161019_182953.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47666 ) [7] => Array ( [pid] => 191252 [country_item] => pl [description] => [path] => 116/e17/8-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47657 ) [8] => Array ( [pid] => 191263 [country_item] => pl [description] => [path] => 641/717/img_20161019_183121.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47668 ) [9] => Array ( [pid] => 191262 [country_item] => pl [description] => [path] => e8f/037/img_20161019_183052.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47667 ) [10] => Array ( [pid] => 191266 [country_item] => pl [description] => [path] => 9b0/576/img_20161019_183155.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47671 ) [11] => Array ( [pid] => 191265 [country_item] => pl [description] => [path] => fed/22c/img_20161019_183140.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47670 ) [12] => Array ( [pid] => 191268 [country_item] => pl [description] => [path] => 392/f57/img_20161019_183330.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47673 ) [13] => Array ( [pid] => 191267 [country_item] => pl [description] => [path] => 5f0/ed5/img_20161019_183234.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47672 ) [14] => Array ( [pid] => 191260 [country_item] => pl [description] => [path] => 000/00a/img_20161019_182919.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47665 ) [15] => Array ( [pid] => 191255 [country_item] => pl [description] => [path] => 251/e42/image002.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 758 [img_height] => 562 [itemserver_id] => 47660 ) [16] => Array ( [pid] => 191254 [country_item] => pl [description] => [path] => 928/543/image001.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 47659 ) ) ) ) ) )Top Secret stara się wyjść na prostą

Sklepów Top Secret w ciągu ostatnich miesięcy ubyło, ale marka zapowiada nowe otwarcia. Do końca przyszłego roku chce w sumie uruchomić 20 nowych placówek.
W pierwszym półroczu tego roku obroty sieci Top Secret, należącej do spółki Redan, wyniosły 111,4 mln zł – czyli spadły o 3,2 proc. w ujęciu r/r. Pomimo tego sieć wypracowała 2,5 mln zł zysku z działalności operacyjnej – o 2 mln zł więcej, niż rok wcześniej. Jak informował podczas konferencji prasowej Bogusz Kruszyński, prezes Redan SA, to efekt szybkiego wzrostu marży handlowej i wolniejszego w porównaniu z tym wzrostu kosztów operacyjnych.
– Trend wzrostowy w Top Secret trwa już ponad dwa lata. A trzeba podkreślić, że w pierwszym półroczu tego roku warunki dla sprzedaży odzieży nie były zbyt sprzyjające. Sporym wyzwaniem było np. nadejście letniej pogody już z początkiem kwietnia, co spowodowało ponadstandardowy popyt na letnie kolekcje – mówił Bogusz Kruszyński. – Pomimo takich warunków osiągnięte zostały lepsze wyniki niż rok wcześniej. To m.in. efekt zwiększenia udziału w sprzedaży nowych kolekcji, zmiany jej struktury oraz wprowadzenia kolekcji wakacyjnej, która stanowiła świeży, alternatywny towar sprzedawany w pierwszych cenach w okresie wyprzedaży. W skuteczny sposób zarządzaliśmy również przecenami oraz optymalizowaliśmy zaopatrzenie sklepów.
Prezes Redanu podkreślił też, że negatywny wpływ na sprzedaż miało ograniczenie handlu w niedziele.
– W dłuższej perspektywie, jaką już teraz mamy, widać negatywne tendencje, i to nie tylko w niedziele – zauważa Bogusz Kruszyński. – W mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma dużych galerii handlowych, da się zauważyć osłabienie sprzedaży także w soboty. Mieszkańcy wybierają się wtedy na zakupy do większych miast i większych galerii.
Na koniec czerwca sieć sklepów Top Secret liczyła w Polsce 219 placówek (w tym 29 własnych). To mniej niż pół roku wcześniej, kiedy to było ich 225. Prezes Redanu zapowiedział, że do końca przyszłego roku liczba sklepów – własnych i franczyzowych – powinna wzrosnąć o 20. Szacunkowe koszty inwestycji w sklep wahają się między 1,2 tys. a 2 tys. zł netto za 1m2, w zależności od stanu pomieszczeń oraz lokalizacji.
Duże straty przynosi natomiast ciągle sieć dyskontów TXM, w której Redan ma 56 proc. udziałów. W pierwszym półroczu strata wyniosła ponad 13 mln zł (to o 3,3 mln zł jednak lepiej, niż przed rokiem). Jak przyznał prezes Redanu, zobowiązania TXM wobec dostawców są tak duże i tak przeterminowane, że ci wstrzymali dostawy.
– W sierpniu z emisji akcji i obligacji TXM uzyskało 32 mln zł, które pozwolą ten problem rozwiązać – dodał Bogusz Kuszyński. – Jako akcjonariusz TXM jesteśmy przekonani, że segment dyskontowy dzięki wzmocnieniu kapitałowemu poprawi ofertę asortymentową, co przełoży się na istotny wzrost sprzedaży i poprawę osiąganych wyników finansowych.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej