Franczyzodawca zmienia kierunek rozwoju

Firma pracuje nad propozycją dla tych franczyzobiorców, którzy chcieliby prowadzić działalność nie tylko w internecie.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Xeromatic, agencja reklamowa i drukarnia online, ze swoją ofertą franczyzową wystartowała rok temu. Dzisiaj ma już piętnastu partnerów i pomysł na nowy kierunek rozwoju.
– Startowaliśmy jako agencja, która chce odwrócić konwencjonalny system prowadzenia tego typu biznesu opartego o lokal. To my wychodzimy do klienta. Nasi partnerzy działają mobilnie, w związku z czym nie ma konieczności posiadania lokalu, ani kosztów wynajmu z nim związanych. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się jednak, że zgłasza się do nas wielu przedsiębiorców, którzy dysponują już lokalem i chcieliby uzupełnić swoje usługu o ofertę Xeromatic. To głównie firmy zajmujące się doradztwem finansowym, nieruchomościami i księgowością – opowiada Piotr Stefański, marketing dyrektor w Xeromatic. Dodaje, że w związku z tym firma pracuje nad propozycją dla tych frnaczyzobiorców, którzy chcieliby jednak prowadzić działalność w lokalu. Lada chwila ruszy kilka placówek obrandowanych logiem Xeromatic, ale oficjalna oferta współpracy pojawi się do końca roku.
– Na pewno będzie nieco drożej, ponieważ koszty związane ze współpracą w lokalu są wyższe. Placówkę trzeba obrandować, a także kupić odpowiednie maszyny. Podniesiemy nieco koszt licencji wejściowej, natomiast opłaty stałe pozostaną na tym samym poziomie, co dotychczas – zapewnia Piotr Stefański.
Obecnie inwestycja w Xeromatic wynosi mniej więcej 10 tys. zł netto plus program graficzny Corel Drwa za ok. 300 zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji wspartej systemem online. Xeromatic zapewnia system online, szkolenia, materiały na start, tablet, foldery reklamowe, wizytówki i know-how prowadzenia biznesu. W pogotowiu czeka też studio graficzne i wsparcie konsultingowe 24h w ciągu dnia i 7 dni w tygodniu.
Na zwrot z inwestycji można liczyć w ciągu trzech miesięcy, zależnie od poświęconego czasu i zaangażowania partnera. Partnerzy zarabiają na sprzedaży produktów poligraficznych: wizytówek, ulotek, banerów, plakatów itp oraz usług projektów graficznych, tworzeniu stron WWW, kampanii na Facebooku czy Google, budowaniu reklamy świetlnej i wielkoformatowej, jak również na usługach takich jak oklejanie samochodów. Łącznie firma dysponuje kilkudziesięcioma produktami w kilkuset konfiguracjach.
Głównym założeniem biznesowym jest zamawianie produktu przez partnerów bezpośrednio przez system xeromatic.pl.
– Dzięki temu niwelujemy pojęcie pośrednika a partner ma wyprodukowany produkt w cenie producenta. My jako operator marki nie pobieramy prowizji a jedynie opłatę marketingową w wysokości 399 zł netto miesięcznie. Z kolei partner ma 100 proc. prowizji dla siebie – tłumaczy Piotr Stefański.
Biznes można uruchomić w każdej miejscowości powiatowej.
– Koncept sprawdzi się w każdej większej miejscowości gdzie są firmy, czyli nasi klienci, a jak wiemy w każdej miejscowości w Polsce firmy funkcjonują, więc rynek zbytu jest zapewniony – mówi Piotr Stefański. Dodaje, że firma ma obecnie dobre perspektywy rozwoju m.in. dlatego, że sytuacja gospodarcza w naszym kraju jest coraz lepsza. Na rynku działa coraz więcej przedsiębiorców, a jak przybywa konkurencji, to przedsiębiorcy tym bardziej nie żałują pieniędzy na marketing i walkę o klienta.
Partner Xeromatic otrzymuje wyłączność na cały powiat w ramach jednej licencji. Ambitni mają jednak także możliwość objęcia kilku powiatów pod swoją licencją.
W ciągu roku Xeromatic chce co najmniej podwoić swoją sieć partnerską
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...