Własna firma zamiast etatu
Monika Gąsiorowska po urlopie macierzyńskim otworzyła własną firmę. Uznała, że tak będzie jej łatwiej pogodzić życie rodzinne i zawodowe.
Swoje zawodowe życie Monika Gąsiorowska związała z rachunkowością. Była pracownicą małego biura rachunkowego w Otwocku, potem dostała pracę w warszawskim centrum księgowym Tax Care. Po kilku latach uznała, że czas zrobić kolejny krok i otworzyć własne biuro. Wybrała franczyzę Tax Care.
– Momentem przełomowym był dla mnie powrót do zawodowego życia po urlopie macierzyńskim – wspomina księgowa. – Marzyła mi się praca, w której więcej zależy ode mnie. Chciałam też mieć bardziej elastyczne godziny pracy i biuro nieco bliżej domu. Wszystkie te oczekiwania wskazywały na własną firmę – dodaje.
Monika Gąsiorowska zdecydowała, że otworzy własne biuro rachunkowe pod znaną marką. Wybór franczyzodawcy był dla niej naturalny – doskonale znała rozwiązania swojego byłego pracodawcy i wiedziała, na jakie wsparcie może liczyć. Nie miała też problemu z wyborem miasta, w którym powstanie jej placówka Tax Care. – Pochodzę z Otwocka, a projekt franczyzy dotyczy miast powiatowych – mówi.
Markowa księgowa
Jako była pracownica warszawskiego centrum księgowego Monika Gąsiorowska tylko pozornie miała łatwiej. Była bowiem księgową bez własnej bazy klientów z zamiarem uruchomienia biura na nowym rynku. Zgodnie z zaleceniami franczyzodawcy najważniejszą kwestią była lokalizacja. Tax Care zrywa z tradycją biura rachunkowego prowadzonego w mieszkaniu, piwnicy lub w lokalu z wejściem od podwórza. Biura rachunkowe pod marką tej firmy zlokalizowane są w niewielkiej odległości od centrum miasta, w lokalach usytuowanych na parterze z wejściem od ulicy i z dużą, widoczną witryną, w pobliżu parkingu. Zgodnie z ideą Tax Care biuro ma dawać komfort pracy księgowym i zachęcać do wejścia obecnych i potencjalnych klientów.
– Wiem, jak trudno o dobrą lokalizację, i trochę bałam się tego wyboru. Tu jednak z pomocą przyszedł franczyzodawca, który pomógł mi znaleźć lokal i przygotował projekt biura. Moim zadaniem był podstawowy remont lokalu i przygotowanie go do dalszych prac, którymi również zajął się Tax Care – wspomina Monika Gąsiorowska.
Otwockie biuro Moniki Gąsiorowskiej ruszyło 1 sierpnia 2017 roku. Mieści się w budynku lokalnej galerii handlowej w centrum miasta.
– Dziś widzę, że franczyzodawca miał rację. Znacznie łatwiej jest pozyskać klienta, kiedy biuro znajduje się w dobrej lokalizacji. Po pierwsze jest w niej większy ruch, po drugie estetyczne, dobrze widoczne biuro budzi zaufanie, a w naszej branży to podstawa – stwierdza franczyzobiorczyni.
Po roku samodzielnego prowadzenia biura Monika Gąsiorowska jest na etapie rekrutowania pracownika. Jak mówi, wówczas będzie mogła poszerzyć ofertę swojego biura o pełną obsługę księgową dla spółek. Księgowa przygotowuje się również do uruchomienia nieodpłatnych szkoleń na temat prowadzenia działalności gospodarczej skierowanych do przyszłych przedsiębiorców. Gąsiorowska liczy, że w ten sposób pozyska kolejnych klientów.
Zapytana o współpracę z Tax Care Monika Gąsiorowska mówi, że jej największym atutem jest dostęp do nowoczesnych rozwiązań. Franczyzobiorcy korzystają bowiem z autorskiego programu do księgowania, sprzętu komputerowego dostarczanego przez firmę, zaś w razie potrzeby mogą liczyć na pełne wsparcie IT. Tax Care udostępnia im także najnowsze rozwiązania firmy, m.in. Chmurę Faktur, bezpłatną platformę do wystawiania, gromadzenia i przechowywania dokumentów. – Dzięki temu, że pracuję pod brandem Tax Care moje biuro z dniem otwarcia pozycjonuje się wyżej niż konkurencja, ponieważ posiadam technologię i rozwiązania niedostępne z poziomu funkcjonującego samodzielnie biura rachunkowego – zauważa księgowa.
Przedsiębiorczyni dodaje, że we współpracy z Tax Care ceni również nieustanny przepływ wiedzy, w postaci aktualnych interpretacji oraz nieodpłatnych cyklicznych szkoleń, dzięki którym franczyzobiorcy są ciągle na bieżąco z regulacjami prawnymi.
– Z doświadczenia wiem, że księgowy ciągle się dokształca i aktualizuje swoją wiedzę – mówi Monika Gąsiorowska. – Właściciel samodzielnego biura musi tej wiedzy szukać sam i rzadko ma na to czas, nie wspominając już o inwestowaniu w płatne szkolenia. Jako franczyzobiorczyni Tax Care mam nieodpłatne szkolenia w pakiecie i to wiedza szuka mnie, a nie ja szukam wiedzy. To bardzo komfortowe rozwiązanie – dodaje.
Wsparcie na starcie
Tax Care podejmuje współpracę z dwoma typami franczyzobiorców. Pierwszy i kluczowy dla firmy to księgowi, którzy są dziś właścicielami biur księgowych. Druga grupa to osoby posiadające działalność i prowadzące outsourcing swoich usług księgowych. Z Tax Care mogą wykorzystać efekt synergii, a biuro rachunkowe traktować jako dodatkowe źródło przychodu z własną księgową. Kwota inwestycji w biuro rachunkowe pod marką Tax Care pozycjonuje koncept wśród franczyz o najniższym progu wejścia. Głównym kosztem franczyzobiorcy jest adaptacja lokalu (ok. 7 tys. zł). Monika Gąsiorowska potwierdza te wydatki, mówiąc, że całość inwestycji po jej stronie nie przekroczyła kilku tysięcy złotych. Pozostałe koszty uruchomienia biura pokrywa centrala (wizualizacja, meble, sprzęt IT etc.). Wartość wsparcia Tax Care w inwestycję franczyzobiorcy centrala szacuje na
34 tys. zł.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


