Franczyza zakodowana

Kolejne kraje programują
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

SmartNinja to sieć franczyzowych szkół programowania, która ma swoje szkoły w dziewięciu krajach. – Zauważyliśmy, że jest wiele firm, które potrzebują do pracy osób ze znajomością IT. A z drugiej strony jest wielu młodych ludzi, którzy chcieliby zmienić swoją ścieżkę kariery i nauczyć się programować. I my odpowiadamy na to zapotrzebowanie – mówi Miha Fabjan, prezes i współzałożyciel SmartNinja.

Firma została założona w Słowenii w 2015 roku. – W naszym rodzinnym mieście postanowiliśmy zorganizować zajęcia z programowania. Ku naszemu zaskoczeniu pojawił się wielki popyt na tego rodzaju kursy. To zachęciło nas do działania na szerszą skalę – wspomina Miha Fabjan.

Po udanym rozwoju sieci w Słowenii marka postawiła na zagraniczną ekspansję. Najpierw otworzyła szkołę w Austrii. Założyciele firmy przez pięć miesięcy mieszkali w Wiedniu, aby samodzielnie dopilnować nowo otwieranego biznesu, zatrudnić personel. – Uruchomienie szkoły pochłonęło więcej czasu niż zakładaliśmy. Nie znaliśmy dobrze lokalnego rynku. I wówczas uznaliśmy, że dobrym pomysłem będzie rozwój poprzez franczyzę – stwierdza Miha Fabjan.

Aktualnie szkoły programowania SmartNinja działają w: Chorwacji, Hiszpanii, Niemczech, Belgii, Łotwie, Dania, Słowenii, Austrii i na Węgrzech. Franczyzodawca chce otwierać placówki franczyzowe w kolejnych krajach Unii Europejskiej, w tym również w Polsce. Szkoły marki najlepiej sprawdzają się w miastach zamieszkałych przez co najmniej 500 tys. zł mieszkańców. Najlepiej jeśli jest to miasto uniwersyteckie, w którym mieszka dużo osób w wieku 25-35 lat. Pomaga też sąsiedztwo firm telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych i banków. Jak twierdzi franczyzodawca korzystają one z pomocy SmartNinja w wyszkoleniu swoich potencjalnych pracowników.

Opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. Euro. W trakcie współpracy franczyzobiorca uiszcza opłatę w wysokości 15-20 proc. od przychodu.

Branża edukacyjna jest jedną z największych gałęzi przemysłu na świecie. Ze względu na szybki rozwój technologii, coraz więcej osób będzie musiało nauczyć się programować, aby utrzymać swoją pracę. Jestem przekonany, że klientów nam nie zabraknie – podsumowuje Miha Fabjan.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €