Lody przez cały rok

Ponad jedna trzecia punktów, sprzedających lody Mini Melts działa także poza sezonem letnim. Gdzie znaleźć miejsce, które pozwoli zarabiać w lodowej branży przez cały rok?
W tym roku produkty Mini Melts – czyli lody mrożone ciekłym azotem – można było kupić w prawie 300 miejscach w całej Polsce.
– Ta liczba wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z ubiegłym rokiem – mówi Marek Kordaszewski, prezes zarządu Mini Melts.
Część punktów działa w modelu partnerskim, a część we franczyzowym. W systemie partnerskim przedsiębiorca wstawia do swojego funkcjonującego już lokalu – np. kawiarni – urządzenia służące do przechowywania i sprzedaży lodów, które udostępnia mu centrala firmy. Nie płaci za to, pokrywa tylko koszty zatowarowania (przy czym nie ma żadnych zobowiązań zakupowych, z których powinien się wywiązać). Natomiast franczyzobiorca może kupić lub wydzierżawić stoisko do sprzedaży lodów. W obu modelach współpracy zarabia się na marży, natomiast dla franczyzobiorców jest ona wyższa niż dla partnerów.
Mini Melts ma do zaoferowania kilka formatów stoisk. Dla lokalizacji zewnętrznych polecane są wersje Kiosk i Compact. Natomiast mniejsze stoiska, które można wstawić np. do galerii handlowych czy centrów rozrywki to modele Mini, Mini Compact i Mini Glass. Stoisko z lodami musi stanąć w miejscu atrakcyjnym dla turystów, szczególnie dla rodzin z dziećmi: przy deptaku, w parku, w wesołym miasteczku.
– Teraz stawiamy mocno na rozwój punktów, w których sprzedaż nie wygasa po wakacjach – podkreśla Marek Kordaszewski. – Mogą to być parki trampolin, sale zabaw, kryte aquaparki. To niedoceniane lokalizacje, które właśnie jesienią dopiero rozpoczynają swój sezon. A nasz produkt jest na tyle atrakcyjny, że na pewno przyciągnie klientów. Już dziś mamy ponad 100 punktów, które działają przez cały rok.
Jak twierdzi franczyzodawca, korzystniejsza opcją dla licencjobiorców jest dzierżawa stoiska. Wtedy na inwestycję wystarczy 10-15 tys. zł. W tej kwocie zawiera się kaucja, zatowarowanie oraz roczna opłata za dzierżawę.
– Dostarczamy gotowe stoisko. Zapewniamy również niezbędne szkolenia z obsługi sprzętu, utrzymywania odpowiedniego standardu produktu, składania zamówień – dodaje Marek Kordaszewski. –Kładziemy też nacisk na przeszkolenie personelu z aktywnej sprzedaży.
Mini Melts testuje też sprzedaż lodów z maszyn vendingowych, które sam produkuje.
– Obecnie pilotażowo taką formę sprzedaży prowadzą dwaj nasi partnerzy – mówi franczyzodawca. – Uważam, że w nieodległej przyszłości vending bardzo upowszechni się na rynku, w różnych branżach, chociażby ze względu na trudności ze znalezieniem pracowników albo konieczność oszczędzania na wydatkach na personel. W Stanach Zjednoczonych Mini Melts sprzedaje się głównie w tej formie, maszyny vendingowe są bardzo popularne na zachodzie Europy. Jednak aby osiągnąć satysfakcjonujące zyski, trzeba być operatorem 5-10 takich urządzeń.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej