Przedszkole we franczyzie

Rosną powoli ale sukcesywnie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Obecnie pod logo „Pod Magnolią” działa 10 placówek – osiem własnych i dwa franczyzowe. Jedenasta ma być otwarta jeszcze w tym roku. Zdecydowana większość z nich działa w Krakowie, jednak Justyna Pacuła, właścicielka sieci przedszkoli „Pod Magnolią” deklaruje, że franczyzobiorcy poszukiwani są w całej Polsce.

Aby zostać franczyzobiorcą przedszkola „Pod Magnolią” nie trzeba mieć wykształcenia pedagogicznego, choć doświadczenie w prowadzeniu placówki edukacyjnej jest mile widziane. Trzeba natomiast dysponować kwotą rzędu 240-340 tys. zł. Gros tej sumy pochłania adaptacja lokalu.

 Otwarcie przedszkola wiąże się z koniecznością spełnienia mnóstwa wymogów m.in. sanitarnych, socjalno-bytowych i bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Znaczenie ma wysokość pomieszczeń, metraż sal, liczba toalet. W naszym systemie franczyzowym oczekujemy od franczyzobiorców lokali o powierzchni co najmniej 250 m2. Taka placówka jest w stanie przyjąć 50 dzieci – mówi Justyna Pacuła.

Franczyzobiorca ma także możliwość skorzystania z opcji objęcia w zarządzanie inwestycji przygotowanej przez franczyzodawcę „pod klucz”. Oznacza to, że bierze on na siebie wszystkie formalności związane z otwarciem placówki, wybór lokalizacji oraz aranżację lokalu.

Reszta opłat, jakie musi ponieść licencjobiorca przedszkola „Pod Magnolią” to wstępna opłata franczyzowa, która wynosi 50 tys. zł oraz miesięczna opłata franczyzowa zależna od wielkości przedszkola – zaczyna się od 5  tys. zł. W ramach tych kosztów franczyzobiorca otrzymuje pomoc licencjodawcy zarówno na etapie zakładania działalności gospodarczej i załatwiania wszelkich formalności pozwalających uruchomić przedszkole, ale także wtedy, gdy placówka już funkcjonuje. Do obowiązków franczyzodawcy należy m.in. rekrutacja i szkolenie pracowników przedszkola, a także dbanie o reklamę placówek.

W gestii licencjodawcy jest także wsparcie swoich partnerów w zakresie ubiegania się o dotację z budżetu samorządowego. Z tym jednak wiąże się kolejny wymóg finansowy sieci.

Jako że przedszkole musi cztery miesiące funkcjonować bez dotacji, franczyzobiorca musi dysponować kwotą 70 tys. zł na pokrycie kosztów funkcjonowania placówki w tym czasie – wyjaśnia Justyna Pacuła.

Do decyzji franczyzobiory pozostaje natomiast kwestia żywienia dzieci. Do wyboru ma dwie opcje – stworzenie kuchni w placówce, w której przygotowywane będą posiłki lub nawiązanie współpracy z firmę cateringową. Większość partnerów sieci korzysta z drugiej opcji.

Miesięczna opłata za pobyt dziecka w przedszkolu wynosi około 700 zł. Do tego należy doliczyć dzienną stawkę żywieniową na poziomie 14 zł. Jak szacuje Justyna Pacuła, przy założeniu, że do przedszkola będzie uczęszczać 50 dzieci, inwestycja zwróci się najpóźniej po upływie dwóch lat.

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Małgorzata Ciechanowska

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €