Postawili na specjalizację

Piotr Andrzejewski, dyrektor generalny Fonny Funny
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy na polskim rynku jest jeszcze miejsce na nowe punkty z akcesoriami GSM? To dość mocno nasycona branża...
Jest miejsce, choć trzeba umieć znaleźć w tej branży swoją niszę. Fonny Funny powstało półtora roku temu i do tej pory uruchomiliśmy już 14 punktów sprzedażowych . Postawiliśmy na specjalizację – w ofercie mamy szeroki wybór etui na telefony, folii i szkieł ochronnych. Oferujemy nawet usługę zrobienia spersonalizowanego etui, na podstawie wzorów z katalogu lub własnego pomysłu klienta. Poza tym naszym wyróżnikiem jest również autorska forma stoiska, które ma kształt piramidy, jest otwarte, klienci mogą dotknąć każdego produktu. Taka forma ekspozycji pomaga w walce o klienta impulsowego. Dla naszych franczyzobiorców opracowujemy projekt takiej wyspy i wyposażamy ją w meble. Licencjobiorca otrzymuje stoisko w dzierżawę.

Ile pieniędzy potrzeba na start?
Franczyzobiorca powinien dysponować funduszami w wysokości 25-30 tys. zł W tej kwocie zawiera się kaucja dla centrum handlowego, zatowarowanie stoiska oraz zakup komputera i kasy fiskalnej. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Jest natomiast miesięczna opłata franczyzowa, ustalana indywidualnie. Licencjobiorcy zarabiają na marży, która sięga do 75 proc. Zwrot z inwestycji następuje zazwyczaj po 6-9 miesiącach od otwarcia placówki.

Licencjobiorcy powinni mieć doświadczenie w branży GSM?
Nie oczekujemy tego. Franczyzobiorcy powinni mieć za to żyłkę do biznesu i być otwarci na nowe przedsięwzięcia. My podpowiadamy, jak najlepiej zatowarować placówkę, udostępniamy warunki zakupów w hurtowniach. Dostarczamy też licencjobiorcom materiały reklamowe, organizujemy event na otwarcie nowej placówki.

Chyba największa trudnością w otwarciu placówki jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji?
To prawda. Wszystkie nasze punkty są zlokalizowane w centrach handlowych. Wybierając konkretną galerię kierujemy się m.in. odwiedzalnością obiektu, jego popularnością w danym regionie czy mieście. Ale są też inne kryteria. Np. w dużym obiekcie wcale nie mamy pewności, że wszyscy klienci, przychodzący do galerii, przejdą obok naszej wyspy. Istnieje ryzyko, że wielu z nich w ogóle nie dotrze do miejsca, w którym ona stoi. Natomiast w mniejszym obiekcie, ale za to parterowym, właściwie mamy gwarancję, że wszyscy odwiedzający galerię będą musieli przejść obok naszego punktu. Dlatego wybór lokalizacji wymaga wielu analiz i powinien być dobrze przemyślany.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €