Array ( [article] => Array ( [pid] => 64213 [country] => pl [article_id] => 10938 [article_date] => 2018-11-03 [articletype_id] => 29 [article_title] => Postawili na specjalizację [article_intro] => – Wypełniamy niszę na rynku akcesoriów z branży GSM – mówi Piotr Andrzejewski, dyrektor generalny Fonny Funny. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 4 [img_photo_description] => [secret] => scrtke94549c710b205b678859d84c4e08056 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => telekomunikacja, IT, AGD/RTV [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => postawili-specjalizacje [article_title_striped] => Postawili na specjalizację [dir] => article [article_text_photo] =>

Czy na polskim rynku jest jeszcze miejsce na nowe punkty z akcesoriami GSM? To dość mocno nasycona branża...
Jest miejsce, choć trzeba umieć znaleźć w tej branży swoją niszę. Fonny Funny powstało półtora roku temu i do tej pory uruchomiliśmy już 14 punktów sprzedażowych . Postawiliśmy na specjalizację – w ofercie mamy szeroki wybór etui na telefony, folii i szkieł ochronnych. Oferujemy nawet usługę zrobienia spersonalizowanego etui, na podstawie wzorów z katalogu lub własnego pomysłu klienta. Poza tym naszym wyróżnikiem jest również autorska forma stoiska, które ma kształt piramidy, jest otwarte, klienci mogą dotknąć każdego produktu. Taka forma ekspozycji pomaga w walce o klienta impulsowego. Dla naszych franczyzobiorców opracowujemy projekt takiej wyspy i wyposażamy ją w meble. Licencjobiorca otrzymuje stoisko w dzierżawę.

Ile pieniędzy potrzeba na start?
Franczyzobiorca powinien dysponować funduszami w wysokości 25-30 tys. zł W tej kwocie zawiera się kaucja dla centrum handlowego, zatowarowanie stoiska oraz zakup komputera i kasy fiskalnej. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Jest natomiast miesięczna opłata franczyzowa, ustalana indywidualnie. Licencjobiorcy zarabiają na marży, która sięga do 75 proc. Zwrot z inwestycji następuje zazwyczaj po 6-9 miesiącach od otwarcia placówki.

Licencjobiorcy powinni mieć doświadczenie w branży GSM?
Nie oczekujemy tego. Franczyzobiorcy powinni mieć za to żyłkę do biznesu i być otwarci na nowe przedsięwzięcia. My podpowiadamy, jak najlepiej zatowarować placówkę, udostępniamy warunki zakupów w hurtowniach. Dostarczamy też licencjobiorcom materiały reklamowe, organizujemy event na otwarcie nowej placówki.

Chyba największa trudnością w otwarciu placówki jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji?
To prawda. Wszystkie nasze punkty są zlokalizowane w centrach handlowych. Wybierając konkretną galerię kierujemy się m.in. odwiedzalnością obiektu, jego popularnością w danym regionie czy mieście. Ale są też inne kryteria. Np. w dużym obiekcie wcale nie mamy pewności, że wszyscy klienci, przychodzący do galerii, przejdą obok naszej wyspy. Istnieje ryzyko, że wielu z nich w ogóle nie dotrze do miejsca, w którym ona stoi. Natomiast w mniejszym obiekcie, ale za to parterowym, właściwie mamy gwarancję, że wszyscy odwiedzający galerię będą musieli przejść obok naszego punktu. Dlatego wybór lokalizacji wymaga wielu analiz i powinien być dobrze przemyślany.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/10938/postawili-specjalizacje/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 115778 [country_item] => pl [description] => [path] => 2d6/a4b/piotr-andrzejewski_-fonny-f.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 38014 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 115779 [country_item] => pl [description] => "Naszym wyróżnikiem jest również autorska forma stoiska, które ma kształt piramidy, jest otwarte, klienci mogą dotknąć każdego produktu. Taka forma ekspozycji pomaga w walce o klienta impulsowego. Dla naszych franczyzobiorców opracowujemy projekt takiej wyspy i wyposażamy ją w meble". [path] => ee1/16b/piotr-andrzejewski-fonny-fu.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Andrzejewski, dyrektor generalny Fonny Funny [img_width] => 1600 [img_height] => 1060 [itemserver_id] => 38015 ) [1] => Array ( [pid] => 114520 [country_item] => pl [description] => Sieć Fonny Funny liczy 14 punktów sprzedażowych. [path] => 0b3/39e/stoisko_fonny_funny.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nowa marka [img_width] => 1200 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 37537 ) ) ) [og_image] => ee1/16b/piotr-andrzejewski-fonny-fu.jpg [article_date_formated] => 03.11.2018 [article_day] => Sobota [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 115779 [country_item] => pl [description] => "Naszym wyróżnikiem jest również autorska forma stoiska, które ma kształt piramidy, jest otwarte, klienci mogą dotknąć każdego produktu. Taka forma ekspozycji pomaga w walce o klienta impulsowego. Dla naszych franczyzobiorców opracowujemy projekt takiej wyspy i wyposażamy ją w meble". [path] => ee1/16b/piotr-andrzejewski-fonny-fu.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Andrzejewski, dyrektor generalny Fonny Funny [img_width] => 1600 [img_height] => 1060 [itemserver_id] => 38015 ) [1] => Array ( [pid] => 114520 [country_item] => pl [description] => Sieć Fonny Funny liczy 14 punktów sprzedażowych. [path] => 0b3/39e/stoisko_fonny_funny.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nowa marka [img_width] => 1200 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 37537 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 115779 [country_item] => pl [description] => "Naszym wyróżnikiem jest również autorska forma stoiska, które ma kształt piramidy, jest otwarte, klienci mogą dotknąć każdego produktu. Taka forma ekspozycji pomaga w walce o klienta impulsowego. Dla naszych franczyzobiorców opracowujemy projekt takiej wyspy i wyposażamy ją w meble". [path] => ee1/16b/piotr-andrzejewski-fonny-fu.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Andrzejewski, dyrektor generalny Fonny Funny [img_width] => 1600 [img_height] => 1060 [itemserver_id] => 38015 ) [1] => Array ( [pid] => 114520 [country_item] => pl [description] => Sieć Fonny Funny liczy 14 punktów sprzedażowych. [path] => 0b3/39e/stoisko_fonny_funny.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nowa marka [img_width] => 1200 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 37537 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Fonny Funny [id] => 1906 [type] => 4 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 12 [link] => /franczyza/1906/fonny-funny/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106707 [country_item] => pl [description] => [path] => f03/578/fonny-funny-logo-rozowe.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 36945 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106708 [country_item] => pl [description] => Stoisko wyspa zakupowa z akcesoriami do telefonów i smartfonów. [path] => 235/95f/fonny-funny_wyspa-obudowy-i-akcesoria-do-telefonow-i-smartfonow-iphone-samsung-nokia-huawei.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Fonny Funny [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36946 ) ) ) ) ) )

Postawili na specjalizację

Piotr Andrzejewski, dyrektor generalny Fonny Funny
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy na polskim rynku jest jeszcze miejsce na nowe punkty z akcesoriami GSM? To dość mocno nasycona branża...
Jest miejsce, choć trzeba umieć znaleźć w tej branży swoją niszę. Fonny Funny powstało półtora roku temu i do tej pory uruchomiliśmy już 14 punktów sprzedażowych . Postawiliśmy na specjalizację – w ofercie mamy szeroki wybór etui na telefony, folii i szkieł ochronnych. Oferujemy nawet usługę zrobienia spersonalizowanego etui, na podstawie wzorów z katalogu lub własnego pomysłu klienta. Poza tym naszym wyróżnikiem jest również autorska forma stoiska, które ma kształt piramidy, jest otwarte, klienci mogą dotknąć każdego produktu. Taka forma ekspozycji pomaga w walce o klienta impulsowego. Dla naszych franczyzobiorców opracowujemy projekt takiej wyspy i wyposażamy ją w meble. Licencjobiorca otrzymuje stoisko w dzierżawę.

Ile pieniędzy potrzeba na start?
Franczyzobiorca powinien dysponować funduszami w wysokości 25-30 tys. zł W tej kwocie zawiera się kaucja dla centrum handlowego, zatowarowanie stoiska oraz zakup komputera i kasy fiskalnej. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Jest natomiast miesięczna opłata franczyzowa, ustalana indywidualnie. Licencjobiorcy zarabiają na marży, która sięga do 75 proc. Zwrot z inwestycji następuje zazwyczaj po 6-9 miesiącach od otwarcia placówki.

Licencjobiorcy powinni mieć doświadczenie w branży GSM?
Nie oczekujemy tego. Franczyzobiorcy powinni mieć za to żyłkę do biznesu i być otwarci na nowe przedsięwzięcia. My podpowiadamy, jak najlepiej zatowarować placówkę, udostępniamy warunki zakupów w hurtowniach. Dostarczamy też licencjobiorcom materiały reklamowe, organizujemy event na otwarcie nowej placówki.

Chyba największa trudnością w otwarciu placówki jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji?
To prawda. Wszystkie nasze punkty są zlokalizowane w centrach handlowych. Wybierając konkretną galerię kierujemy się m.in. odwiedzalnością obiektu, jego popularnością w danym regionie czy mieście. Ale są też inne kryteria. Np. w dużym obiekcie wcale nie mamy pewności, że wszyscy klienci, przychodzący do galerii, przejdą obok naszej wyspy. Istnieje ryzyko, że wielu z nich w ogóle nie dotrze do miejsca, w którym ona stoi. Natomiast w mniejszym obiekcie, ale za to parterowym, właściwie mamy gwarancję, że wszyscy odwiedzający galerię będą musieli przejść obok naszego punktu. Dlatego wybór lokalizacji wymaga wielu analiz i powinien być dobrze przemyślany.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €