Otwieramy salon prasowy
Ogólnopolska sieć salonów prasowych zmienia strategię prowadzenia biznesu. Wszystkie sklepy przechodzą w ręce franczyzobiorców.
Salony prasowe Trafika należą do spółki Tabak Polska. Sklepy oferują prasę, papierosy, e-papierosy, artykuły tytoniowe oraz karty telefoniczne. W większości Trafik można także kupić kupon Lotto. Firma istnieje od listopada 2001 roku, kiedy otworzyła pierwszy salon w Stargardzie Szczecińskim. Na 171 salonów prasowych, prawie 100 z nich działa na zasadach franczyzy, a pozostałe należą do Tabak Polska. – Od 2016 roku stopniowo przekształcamy salony własne w partnerskie. Każdy nowy sklep otwieramy we współpracy z franczyzobiorcą – informuje Ewelina Narożny, koordynator ds. HR i komunikacji firmy Tabak Polska.
Firma do końca 2019 roku zamierza wszystkie swoje salony przekształcić na franczyzowe. – Chcemy zwiększyć jakość obsługi klienta w salonach Trafika. Wiemy, że właściciel w swoim sklepie bardziej się stara i angażuje, co przekłada się na sprzedaż i zdecydowanie wyższy poziom obsługi klienta – wyjaśnia Daniel Siwicki, dyrektor sprzedaży Tabak Polska. Firma do końca 2019 roku zamierza wszystkie swoje punkty przekształcić na jednostki franczyzowe.
Franczyzodawca gwarantuje nowym właścicielom salonów Trafika pomoc i przygotowanie do prowadzenia własnego punktu sprzedaży. – Na samym początku współpracy odbywa się szkolenie w saloniku szkoleniowym w najbliższej lokalizacji nowego partnera biznesowego. Trwa ono od tygodnia do 10 dni. Długość szkolenia zależy od tego, jak szybko franczyzobiorca robi postępy w nauce. Franczyzobiorcę uczy kierownik regionalny, który pozostaje do dyspozycji nowych przedsiębiorców przez cały okres umowy franczyzowej – dodaje Daniel Siwicki. Szkolenie zapewniane jest dla franczyzobiorcy. Swoich pracowników właściciel salonu musi wyszkolić sam.
Franczyzobiorca Trafiki musi wpłacić jednorazową kaucję zwrotną w wysokości 15 tys. złotych. Franczyzodawca wymaga także przedstawienia weksla in blanco oraz zapewnienie dwóch poręczycieli. Tabak Polska gwarantuje pełen asortyment Trafiki, salon wyposażony w kasę fiskalną i meble. Wszelkie koszty prowadzenia punktu spoczywają na franczyzodawcy – opłaca on czynsz i media. Średni przychód franczyzobiorcy Trafiki to 10 tys. zł miesięcznie. Należy od tego odjąć koszty wynagrodzeń dla personelu oraz koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Franczyzobiorca zarabia na prowizji od sprzedaży, ale Tabak Polska oferuje jeszcze bonusy w zależności od uzyskanego obrotu towarem. – Każdy sklep posiada swoje cele sprzedażowe wyznaczone na dany miesiąc. Jeśli dany partner osiągnie ustalony cel, otrzyma dodatkowo premię w postaci 10 proc. od wypracowanego zysku – tłumaczy dyrektor sprzedaży Tabak Polska.
Dobre miejsce na Trafikę
Najczęstsze lokalizacje salonów prasowych Trafika to centra handlowe, supermarkety, rzadziej biurowce w średniej wielkości miastach. – Większość punktów powstaje w sklepach Kaufland, z którymi mamy podpisaną umowę. Chroni ona salony Trafika przed bezpośrednią konkurencją w tym samym miejscu. Zanim podejmiemy decyzję, gdzie będziemy otwierać kolejny sklep, oceniamy potencjał danej lokalizacji. Dbamy także, aby w pobliżu nie było naszej konkurencji – wyjaśnia Ewelina Narożny. Salon Trafika ma zwykle od 15 do 40 m2.
Na pierwszym miejscu franczyzodawca wymaga od partnerów aktywności sprzedażowej. – Szukamy osób przedsiębiorczych i uczciwych, nastawionych na realizację celów. Od potencjalnego partnera nie wymagamy doświadczenia biznesowego. Powinien przede wszystkim wykazywać tzw. smykałkę biznesową, czyli łatwość prowadzenia firmy i inicjatywę w interesach – dodaje koodynator komunikacji Tabak Polska. Duże zaangażowanie w sprzedaż przekłada się na wyniki, a te z kolei na miesięczne zarobki franczyzobiorcy. Trafika działa w godzinach 7-21, a firma oczekuje, że właściciel osobiście dopilnuje pracowników lub sam obsłuży klientów w razie potrzeby.
Za działania marketingowe sieci odpowiada w całości Tabak Polska, który planuje dokładny merchandising, spójny dla wszystkich punktów Trafika. Dostarcza partnerom materiały promocyjne i organizuje konkursy sprzedażowe.
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


