Mydło lubi franczyzę

Warunki dla nowej mydlarni
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Mydlarnia u Franciszka specjalizuje się w sprzedaży kosmetyków naturalnych. W ofercie znajdziemy nie tylko mydła, jak sugeruje nazwa, lecz także kosmetyki autorskiej marki L’Orient do pielęgnacji włosów, ciała i twarzy. Mydlarnia sprzedaje produkty organiczne, czyli kosmetyki bez sztucznych substancji, powstałe z naturalnych surowców.

Obecnie działa 115 sklepów marki, w tym dwa w Irlandii – w Galway od ponad półtora roku oraz w Dublinie od pół roku. Mydlarnia u Franciszka współpracuje z  franczyzobiorcą z Irlandii na podstawie umowy masterfranczyzy, która zapewnia mu wyłączność na rozwijanie sieci Mydlarni u Franciszka w tym kraju.  Właściciel mydlarni na wyspach prowadzi także sklep internetowy.  

Na mydlarniach w Irlandii firma nie zamierza poprzestać. Franczyzodawca chce rozwinąć sieć sklepów za granicami Polski. Prowadzi rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami z Niemiec, w miejscowościach Mönchengladbach oraz Potsdam. – Oferujemy takie same warunki współpracy dla franczyzobiorców, którzy chcą otworzyć sklep w Polsce lub za granicą – mówi Natalia Kułach, marketing menedżer Mydlarni u Franciszka.

Franczyzobiorca musi zagwarantować lokal o powierzchni sali sprzedażowej 20-30 m2 w jednej z galerii handlowych (lokal lub wyspa) lub punkt handlowy w centrum miasta na parterze, z witryną, przy ruchliwej ulicy. Średnia kwota inwestycji w nowy biznes wynosi 50 tys. zł. W tej kwocie mieści się koszt zakupu towaru, urządzeń np. kasy fiskalnej oraz aranżacji lokalu. – Pomagamy nawiązać współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, aby wzajemnie promować swoje produkty, podsuwamy pomysły na akcje marketingowe, więc nasi franczyzobiorcy nie muszą martwić się o promocję mydlarni. Do ich dyspozycji pozostaje również grafik, który projektuje np. ulotki, banery reklamowe. W miarę możliwości wspieramy finansowo działania marketingowe – tłumaczy Natalia Kułach.

Franczyzodawca prowadzi szkolenia dla nowych właścicieli sklepów oraz ich pracowników  z zakresu wiedzy o produktach i technikach sprzedaży, a także kurs artystycznego pakowania produktów. Szkolenie trwa minimum 4 dni.

Kto zostanie franczyzobiorcą mydlarni?

Marka stawia na lojalnych franczyzobiorców. Dlatego przed podpisaniem umowy, specjalista ds. rekrutacji stara się jak najlepiej poznać kandydata i jego plany. – Musimy sprawdzić na ile franczyzobiorca wzbudza nasze zaufanie, aby udzielić mu np. kredytu w wysokości 30 tys. zł na zatowarowanie sklepu. Kredyt może być odnawiany po każdorazowej spłacie – tłumaczy Leszek Krzanowski, specjalista ds. rozwoju franczyzowego Mydlarni u Franciszka.  

Mydlarnia u Franciszka proponuje dwie możliwości współpracy. – W pierwszym wariancie franczyzobiorca kupuje od mydlarni cały towar. Wtedy nie pobieramy prowizji od obrotu – cały wypracowany zysk należy do franczyzobiorcy. Koszt zatowarowania sklepu to 30 tys. zł netto. W drugim wariancie towar zostaje dostarczony przez franczyzodawcę do mydlarni, a franczyzobiorca zarabia na prowizji ze sprzedanych produktów – mówi Leszek Krzanowski.

W Polsce działa 115 mydlarni, z czego osiem zostało otwartych od początku 2018 roku. Marka powstała 16 lat temu, ale współpracę z franczyzobiorcami podjęła dopiero po dziewięciu latach, a od dwóch ostatnich także za granicą. Mydlarnia u Franciszka najnowsze sklepy otworzy w Świdniku oraz w Warszawie.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Weronika Kupczyk

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €