Frytki ruszają w Polskę

Frytki Belgijskie zmierzą się wkrótce z konkurencją w Warszawie. Franczyzodawca w grudniu otwiera pierwszą placówkę w stolicy.
Matecznikiem konceptu Frytki Belgijskie jest Kraków, gdzie marka otwiera swoje placówki od 2013 roku. Dzisiaj w grodzie Kraka jest 10 lokali z tym szyldem (ostatni otwarto w październiku). Grubo krojone frytki, smażone na świeżym tłuszczu wołowym można też zjeść w Łodzi. A 17 listopada koncept uruchomił franczyzowy lokal w Nowym Sączu. Wisi na nim szyld z napisem „Frytki Belgijskie w Beskidach”.
– Chcemy, by nazwa zawsze była odniesieniem do miejsca, w którym powstaje lokal. Zaznaczamy lokalizację także wyróżnikiem graficznym. W przypadku Nowego Sącza, na rożku, w który pakujemy frytki jest choinka, kojarząca się z lasami porastającymi Beskidy, a na budce umieściliśmy grafikę z górami – mówi Mateusz Mroczek, specjalista ds. marketingu w firmie Frytki Belgijskie w Krakowie. – Zależy nam, by zżyć się z miejscem, zasymilować z mieszkańcami, jednocześnie dając im do zrozumienia, że nieprzypadkowo się tu pojawiliśmy oraz że za decyzją o otwarciu stoi również ktoś, kto zna tutejsze zwyczaje, jest „swój”.
W grudniu Frytki Belgijskie zmierzą się z konkurencją w Warszawie. Kontener marki stanie przy jednym ze stołecznych centrów handlowych. Dokładnej lokalizacji firma jeszcze nie zdradza.
Frytki Belgijskie można sprzedawać w placówkach różnego formatu, np. kontenerach lub lokalach stacjonarnych. Franczyzodawcy są elastyczni w tzm względzie. Według szacunków centrali koszt uruchomienia punktu powienien się zmieścić w kwocie od 90 do 130 tys. zł netto. Licencjodawca przygotowuje lokal pod klucz. Bierze na siebie załatwianie projektów, pozwoleń, negocjacje z sanepidem i innymi instytucjami. Buduje kontener, wyposaża go, serwisuje urządzenia, dba o obrandowanie. Organizuje też szkolenia z technologii przygotowywania produktu.
Wstępna opłata franczyzowa wynosi 19 tys. zł. Jeśli chodzi o miesięczną opłatę franczyzową, to licencjobiorcy mają do wyboru różne możliwości: albo stałe 8 proc. od obrotu, albo progi procentowe, których wysokość zależy od uzyskanego w miesiącu obrotu – może to być od 2 do 10 proc. Licencjodawca zaznacza, że jak na razie najpopularniejszy jest ten drugi wariant.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej