Ekologiczne zyski
Rem Energy szuka partnerów, którzy zajmą się sprzedażą ekologicznych urządzeń grzewczych i paneli słonecznych. Kusi obietnicą dużych zarobków.
Wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa, walka ze smogiem powodują, że Polacy coraz częściej zerkają na odnawialne źródła energii i ekologiczne rozwiązania grzewcze. A właśnie w tej branży działa firma Rem Energy, specjalizująca się w sprzedaży pomp ciepła, ekologicznych kotłów c.o oraz paneli fotowoltaicznych. Marka buduje właśnie sieć przedstawicieli handlowych, którzy zajmą się bezpośrednią sprzedażą jej produktów. Oferuje dwie możliwości współpracy.
– Po pierwsze poszukujemy agentów – mówi Adrian Szymborski, przedstawiciel franczyzodawcy Rem Energy. – Moga nimi zostać osoby prowadzące własną działalność gospodarczą i pracujące jako przedstawiciele handlowi. Nasz produkt może być kolejnym w ich puli, oczywiście pod warunkiem, że nie pracują dla naszej bezpośredniej konkurencji.
Agent zajmuje się szukaniem i pozyskiwaniem klientów. Powinien rozpoznać ich potrzeby, przygotować zamówienie i podpisać umowę. Weryfikacją zamówienia, przygotowaniem projektu technicznego, jego realizacją i montażem urządzeń zajmie się już centrala firmy.
– Nasza branża wydaje się trudna, ale naprawdę aż tak trudna nie jest – przekonuje Adrian Szymborski. – Szkolimy naszych agentów w takim zakresie, który wystarczy im do pracy z klientami. Jeśli natomiast zdarzy się, że klient będzie oczekiwał więcej informacji, agent zawsze może go telefonicznie połączyć z naszymi specjalistami.
Agenci pokrywają koszt dwudniowego szkolenia, na co muszą przeznaczyć do 500 zł. Zarabiają na prowizji od podpisanych umów.
– Średnie wynagrodzenie zaczyna się od 5 tys. zł miesięcznie – zapewnia Adrian Szymborski. – Ale mamy rekordzistów, którzy potrafią miesięcznie podpisać 10-14 umów i zarobić kilknanaście tys. zł.
Aby ułatwić agentom wejście w rynek franczyzodawca organizuje na terenie ich działania spotkania informacyjne z mieszkańcami. Handlowcy korzystają też ze wsparcia call center, które również umawia spotkania z klientami.
Partnerski układ
Drugą możliwością nawiązania wspólpracy jest zostanie partnerem Rem Energy. Partnerzy przechodzą dłuższe szkolenia i mają większy zakres obowiązków. Prowadzą biuro i rekrutują handlowców, organizują dla nich szkolenia, koordynują ich pracę, weryfikują zebrane zamówienia pod względem technicznym – czyli czy np. zamówiona liczba paneli słonecznych zmieści się na dachu klienta.
– Partnerami mogą zostać osoby, które np. już mają zespół handlowców, zajmujący się sprzedażą chociażby internetu, czy telewizji kablowej, a współpracując z nami poszerzają swój zakres usług i zwiększają możliwości zarobku – mówi Adrian Szymborski. – Ich przewagą jest fakt, że już mają biuro, które partner powinien prowadzić.
Partnerzy mogą, ale nie muszą zainwestować w ekspozycję produktów, których sprzedażą się zajmą. Franczyzodawca szacuje, że koszt uruchomienia partnerskiego punktu zawiera się w kwocie od 5 do 20 tys. zł. Partnerzy także zarabiają na prowizji, wyższej od agentów.
– W latach 2012-16, gdy można było uzyskać dofinansowanie do kolektorów słonecznych, sprzedaż była bardzo wysoka. Gdy dofinansowania się skończyły obroty spadły, ale teraz branża znów jest na fali wznoszącej – przekonuje Adrian Szymborski. – Z rządowego programu „Czyste powietrze” można uzyskać do 90 proc. dofinansowania na wymianę starych kotłów c.o. na ekologiczne. Wiele osób chce z tego skorzystać. Jeśli chodzi o panele fotowoltaiczne, to mamy atrakcyjny system abonamentowy sprzedaży, który nie wymaga od klienta wpłaty całej kwoty za zakup od razu na początku, ale rozkłada ją niejako na raty, na kilka lat. Dlatego jestem pewien, że w naszej branży w najbliższych latach naprawdę można liczyć na dobre dochody.
W tej chwili Rem Energy ma dwa biura własne oraz trzy franczyzowe. W sumie pracuje w nich blisko 50 handlowców.
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


