Top Secret

Bogatsza oferta asortymentu Top Secret przełożyła się na wiekszą sprzedaż. Firma osiągnęła wynik lepszy niż w poprzednim roku.
Sieć w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wypracowała 1,8 mln zł zysku operacyjnego, przy obrotach na poziomie 173,2 mln zł. – Pozytywne zmiany są przede wszystkim pochodną coraz lepszej oferty asortymentowej, która przełożyła się na większą sprzedaż towarów z nowej kolekcji, a co za tym idzie na uzyskanie wyższych marż. Poprawa wyników w minionym okresie została osiągnięta mimo anomalii pogodowych. W drugiej połowie lutego i w marcu mieliśmy do czynienia ze znacznym ochłodzeniem, które nie motywowało klientów do zakupu odzieży wiosennej. Z kolei długie lato z bardzo ciepłym wrześniem przyczyniło się do braku popytu na towary jesienne. Pokazuje to, że pod względem struktury ofert mamy nadal potencjał w zakresie lepszego przygotowania się do okresów przejściowych i w dalszej optymalizacji marży oraz poprawy wyników – powiedział Bogusz Kruszyński, prezes Redan SA.
Spadek sprzedaży
Sprzedaży nie sprzyjało także wprowadzenie ograniczenia handlu w niedzielę. – Wiele branż ucierpiało przez wprowadzenie niehandlowych niedziel. Ale negatywne tendencje sprzedaży widać nie tylko w tym dniu. W mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma dużych galerii handlowych, da się zauważyć spadek sprzedaży także w soboty. Mieszkańcy wybierają się wtedy na zakupy do większych miast i większych galerii. Sklepy franczyzowe otwierane są najczęściej w miastach liczących ok. 20 tys. mieszkańców. To gwarantuje zminimalizowanie ryzyka nierentowności salonu – dodaje Kruszyński.
Obecnie sieć sklepów Top Secret liczy w Polsce 235 placówek (w tym 29 własnych). Zamknięte zostały cztery sklepy franczyzowe. Prezes spółki Redan zapowiedział, że w przyszłym roku liczba sklepów – własnych i franczyzowych – powinna wzrosnąć o 20. Szacunkowe koszty inwestycji w sklep wahają się między 1,2 tys. a 2 tys. zł netto za 1 m2, w zależności od stanu pomieszczeń oraz lokalizacji.
W ramach modelu franczyzowego, franczyzobiorcy zapewniona jest pomoc wykwalifikowanej kadry pracowników Top Secret w bieżącym zarządzaniu sklepem, w tym m.in.: stałe wsparcie trenerów biznesu, pomoc Visual Merchandisingu (aranżacja witryn oraz rozmieszczenie kolekcji i materiałów reklamowych w sklepie), bieżąca opiekę centrali i pomoc w dopasowaniu towaru do wielkości placówki, organizowanie kampanii reklamowych i okazjonalnych akcji marketingowych, wspieranie akcji reklamowych organizowanych przez franczyzobiorców na rynkach lokalnych.
W tym roku sieć odnotowała większe przychody ze sprzedaży o 9 mln zł. Marka rozwinęła segment e-commerce, co według prezesa Redan miało spory wpływ na ten wyniki. Sprzedaż nowej kolekcji poszerzonej o wzory dostępne wyłącznie on-line okazały się strzałem w dziesiątkę. Niestety działalność na rynku zagranicznym nie wypadła już tak dobrze. Na Ukrainie i w Rosji obroty zmniejszyły się o 13 proc..
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej