Gastronomia wychodzi na ulice

Hot dogi w sieci
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Do tej pory koncept New York Hot Dog otwierał swoje punkty właściwie tylko w galeriach handlowych. Teraz się to zmienia.
Tak. Mamy już pierwsze placówki w zupełnie innych lokalizacjach. Otworzyliśmy lokal np. w Termach Maltańskich w Poznaniu, czyli kompleksie basenów z wodami termalnymi. Kolejnym ciekawym miejscem jest duże centrum produkcyjne w Tczewie, zatrudniające ok. 4 tys. pracowników. Choć nie rezygnujemy całkowicie z centrów handlowych. Wkrótce otwieramy np. punkt w Galerii Atrium w Olkuszu.

Te zmiany są spowodowane zakazem handlu w niedziele, który odbił się także na obrotach punktów gastronomicznych?
Zakaz też miał wpływ na nasze działania, ale to nie jedyna przyczyna. Uważam, że powoli zmieniają się gusta Polaków. Zaczynają preferować handel uliczny. Dotyczy to również gastronomii. Dlatego w przyszłym roku zamierzamy wyjść z naszymi placówkami na zewnątrz i uruchamiamy format przyczep gastronomicznych. Ulice dają większy potencjał handlowy. Liczba galerii jest ograniczona, tymczasem na ulicach można znaleźć o wiele więcej atrakcyjnych lokalizacji.

Ile trzeba zainwestować w otwarcie punktu z szyldem New York Hot Dog?
To zależy od wybranego formatu. Nasze punkty można otwierać jako wyspy handlowe lub lokale stacjonarne. Inwestycja w wyspę o powierzchni 6 m2 to koszt rzędu 50 tys. zł netto. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 10 tys. zł. Na lokal wielkości 20 m2 należy przeznaczyć ok. 100 tys. zł, dodatkowo opłata wstępna to 20 tys. zł. Natomiast jeśli chodzi o przyczepy gastronomiczne to na razie jeszcze pracujemy nad tym formatem. Już wiemy, że na pewno pojawią się w dwóch wersjach: ekonomicznej i de lux. Ta ostatnia będzie umożliwiała pracę także zimą, zostanie wyposażona w strefę stolikową krytą namiotem. Cały czas mamy też ofertę dla osób, które chciałyby poprowadzić sezonowy punkt pod naszym szyldem, w miejscowościach turystycznych. Wypożyczamy partnerom kompletny sprzęt, czyli mobilne wózki, wyspy albo food trucki, które na sezon letni można ustawić np. przy deptakach, plażach. Opłata za wypożyczenie to 1 tys. zł netto miesięcznie, do tego płaci się 5 proc. od obrotu jako opłatę franczyzową, która obowiązuje zresztą we wszystkich naszych formatach.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €