Przepis na pizzę

W tym roku sieć Da Grasso otworzyła 12 nowych lokali. Mniej niż miała w planach. Dlaczego?
Koncept Da Grasso planował zakończyć rok 2018 liczbą 190 lokali. Trochę zabrakło do realizacji zamierzeń, bo sieć liczy obecnie 182 placówki (12 z nich otwarto w tym roku), ale nadal jest najliczniejszą franczyzową siecią pizzerii w Polsce.
– Wierzymy, że w Polsce jest jeszcze bardzo dużo miejsca na nowe lokale Da Grasso. Niewątpliwie planujemy dalszy rozwój, jednakże nie stawiamy na konkretne liczby – mówi Hubert Kołodziejski, specjalista ds. obsługi placówek franczyzowych Da Grasso.
Pizzerie Da Grasso są otwierane przede wszystkim jako restauracje. Koszt inwestycji zależy od wyjściowego stanu technicznego lokalu. Inwestycja franczyzobiorcy to przede wszystkim zakup sprzętu gastronomicznego, odpowiednie przystosowanie zaplecza, a także wystrój sali konsumpcyjnej.
– Przed zawarciem umowy franczyzy kalkulujemy koszty przyszłej inwestycji, tak aby każdy inwestor miał pełną świadomość skali planowanych wydatków – podkreśla Hubert Kołodziejski. – Minimalna kwota inwestycji, przy założeniu, że przystosowywany lokal funkcjonował wcześniej jako placówka gastronomiczna, wynosi 150 tys. zł.
Franczyzobiorcy poszukują lokali na pizzerię samodzielnie. Jedno z kryteriów, jakim powinni się kierować, to wielkość. Sieć stara się otwierać lokale powyżej 100 m2. Licencjodawca weryfikuje propozycje franczyzobiorców, a te, które wydają się najbardziej obiecujące, sprawdza osobiście.
– Naszym zdaniem nic nie zastąpi bezpośrednich oględzin pod okiem profesjonalnego architekta – uważa Hubert Kołodziejski. – Wtedy też najczęściej szacujemy wstępne koszty aranżacji oraz wyposażenia, potrzebnego do uruchomienia pizzerii. Istnieją ogólne wytyczne dla aranżacji lokalu, jednak dla każdego z nich przygotowujemy indywidualny projekt.
Pomoc w wyborze lokalizacji i biznesplan inwestycji to nie jedyne wsparcie, jakiego może oczekiwać licencjobiorca.
– Udzielamy wsparcia prawnego przy zawieraniu długoterminowych umów najmu lokalu. Nasi franczyzobiorcy mogą liczyć także na pomoc w organizacji zaplecza kuchennego. Negocjujemy dla nich atrakcyjne ceny zakupu surowców potrzebnych do prowadzenia pizzerii. Dostarczamy, wszelkie niezbędne rozwiązania IT – wylicza Hubert Kołodziejski. – Kluczową rolę w trakcie prowadzenia działalności naszej sieci odgrywają opiekunowie franczyzowi, udzielający wsparcia w niemalże każdej sytuacji, w jakiej może znaleźć się nasz franczyzobiorca. Ponadto organizujemy akcje promocyjne i reklamy, w skali zarówno ogólnopolskiej jak i lokalnie.
Opłata licencyjna to 12 tys. zł. Opłaty miesięczne zależą od wybranego pakietu sprzedażowego. Podstawowy, w którym menu obejmuje pizzę, startery, sałatki wiąże się z miesięczną opłatą franczyzową w wysokości 1464 zł netto. Menu można poszerzyć m.in.: o makarony, zupy, dania mięsne. Franczyzobiorca pokrywa jeszcze koszty marketingowe, które oscylują w granicach 300 zł miesięcznie.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej