Siłownia we franczyzie

Énergie Fitness chce otworzyć 50 klubów w Polsce w ciągu pięciu lat. Ile trzeba zainwestować w placówkę franczyzową?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Énergie Fitness proponuje ofertę typową dla siłowni. W klubie znajduje się studio do zajęć fitness, strefa kardio (bieżnie, orbitreki), strefa wolnych ciężarów oraz funkcjonalne obszary treningowe, gdzie znajdziemy m.in. sztangi, piłki do ćwiczeń. Sieć siłowni działa na rynku od 15 lat i prowadzi ponad 100 klubów w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz jeden w Gdańsku. – W Polsce istnieje potencjał, aby otworzyć ponad 50 siłowni w ciągu najbliższych pięciu lat – mówi Jim Durie, dyrektor firmy Energie Fitness. Franczyzodawca zapewnia, że współpracę można rozpocząć bez doświadczenia w biznesie. Dyrektor marki wierzy, że jego siłownia wyróżnia się od pozostałych. – Biorąc pod uwagę wysoki poziom świadczonych usług, oferta Énergie Fitness wyprzedza konkurencję bardzo przystępną ceną. Klub zapewnia profesjonalną obsługę, której klient coraz częściej wymaga. Chcemy, aby każdy czuł się u nas dobrze i komfortowo – dodaje Jim Durie.
Koszty na starcie
Inwestycja w siłownię Énergie Fitness wynosi 700 tys. zł. W tej kwocie mieści się opłata franczyzowa w wysokości 150 tys. zł, wynajem lokalu, zakup wyposażenia siłowni, aranżacji wnętrza i jego wykończenie. Koszty, z którymi musi się liczyć franczyzobiorca podczas prowadzenia biznesu to miesięczne płatności dla franczyzodawcy. – Opłata licencyjna wynosi 8 proc. od obrotu, a marketingowa 3 proc. od obrotu. Tę drugą przeznaczamy m.in. na reklamy w radiu, gazetach oraz na stronach internetowych. Słyniemy ze spektakularnych otwarć siłowni, co daje nam nawet do 1000 członków jeszcze przed otwarciem klubu – mówi Jim Durie. Franczyzobiorca zajmuje się marketingiem lokalnym i prowadzi media społecznościowe pod kierownictwem zespołu marketingu Énergie Fitness. – Jeśli właściciel nie ma pomysłu na lokalną reklamę, korzysta z materiałów dostępnych online dla wszystkich franczyzobiorców. Énergie ma swoje biuro w Warszawie, dlatego wsparcie w ustaleniu reklamy nadchodzi szybko, a nasz zespół marketingowy jest zawsze dostępny – tłumaczy dyrektor sieci.
Franczyzodawca zapewnia szybki zwrot z inwestycji. – Nasze placówki franczyzowe są rentowne, plan finansowy dobrze opracowany, a wielu franczyzobiorców osiąga zwrot z inwestycji w mniej niż 24 miesiące – mówi Jim Durie, dyrektor Énergie Fitness.
Idealnie, aby ćwiczyć
Lokal na siłownię Énergie Fitness powinien mieć 500-800 m2. Taka powierzchnia gwarantuje optymalne rozmieszczenie maszyn na siłowni oraz odpowiednich rozmiarów studio do fitnessu. Projekt obiektu jest przygotowywany przez partnerów w Polsce i dostosowywany do konkretnego lokalu. – Współpracujemy z firmą Precor, która sprzedaje nam sprzęt w atrakcyjnych cenach, co obniża koszty rozpoczęcia biznesu. W miarę możliwości staramy się także negocjować umowy najmu w imieniu franczyzobiorcy i zmniejszyć wydatki do minimum – dodaje Jim Durie. Franczyzodawca zaleca, aby kluby powstawały w miejscowościach powyżej 25 tys. mieszkańców, gdyż mieszka w nich najwięcej osób w wieku 18-44 lata. A to właśnie one najczęściej korzystają z usług siłowni.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...