Zyski z paczek
– Maksymalna kwota inwestycji w punkt franczyzowy Epaka wynosi 16 tys. zł netto – mówi Marcin Pierścionek, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka.
Jak oceniacie Państwo aktualną kondycję w branży oraz konkurencyjność w swoim segmencie rynku?
Sytuacja na naszym rynku jest tak dynamiczna, że jakiekolwiek zmiany w perspektywie najbliższego roku nie są do przewidzenia. Natomiast na kondycję naszej firmy nie możemy narzekać. Wciąż rozwijamy sieć. Epaka obecnie posiada dwa lokale własne oraz 181 franczyzowych. W tym roku otworzyliśmy 37 nowych placówek, A na początku 2019 będziemy mogli pochwalić się liczbą 200 lokali franczyzowych.
Punkt kurierski musi być odpowiednio zlokalizowany. Potencjalnym franczyzobiorcom zwracacie Państwo na to uwagę?
Lokalizacja jest bardzo ważna. Franczyzobiorca sam szuka lokalu, ale my oczywiście pomagamy w wyborze najlepszej opcji. Wyposażenie jest dostarczane przez nas, ale jeżeli posiadany przez partnera sprzęt spełnia wymagania sieci, to jak najbardziej może zostać wykorzystany. Dzięki temu opłata za pakiet startowy jest zdecydowanie mniejsza. Najdogodniejsze miejsca na prowadzenie naszych punktów to przede wszystkim lokale usytuowane na parterze, dobrze skomunikowane z centrum miasta. Idealna powierzchnia wynosi od 25 do 30 m2.
Czy doświadczenie w branży jest przez Państwa wymagane?
Nie wymagamy doświadczenia w branży kurierskiej. Franczyzobiorcy są przez nas odpowiednio szkoleni.
Jakie są warunki finansowe inwestycji?
Pakiet startowy, to koszt od 5 do 16 tys. zł netto. Całkowita kwota inwestycji to 16 tys. zł netto. W tej kwocie partner otrzymuje od nas wszystko, co jest potrzebne do rozpoczęcia działalności: meble sprzęt IT, wagi, pakiet szkoleń, brand lokalu czy wyłączność terytorialną. A w trakcie trwania współpracy wsparcie z naszej strony. Opłata miesięczna natomiast jest najniższa na rynku i wynosi: przez pierwsze 6 miesięcy 0 zł, kolejne 6 miesięcy 49 lub 99 zł brutto, po 12 miesiącach 99 lub 199 zł brutto.
Branża kurierska rozwija się bardzo dynamicznie. Konkurencji nie brakuje... Czy Epaka wprowadziła jakieś zmiany w modelu franczyzowym?br /> Ciągle wprowadzamy nowe elementy. Dostosowujemy się do zmian, które zachodzą na rynku. Prowadzimy szkolenia regionalne, dzięki którym franczyzobiorcy mają szansę na podniesienie swoich kwalifikacji. Szkolenia odbywają się co dwa, trzy miesiące w różnych miastach na terenie całego kraju. Ale na tym nie koniec. Staramy się motywować przedsiębiorców, organizując konkursy, w których mogą wygrać np. pieniądze na sfinansowanie kampanii reklamowej.
Rozmawiała Maryla Pałasz
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

