Licencja w stylu PRL

Setka Bar wkrótce otwiera trzeci lokal własny. Szuka też lokalizacji dla pierwszej placówki franczyzowej. Ile trzeba zainwestować w restaurację w stylu PRL?
Setka Bar serwuje gościom polską kuchnię (śniadania, lunche, kolacje, tradycyjne przystawki) i polskie alkohole. Wszystko to we wnętrzu nawiązującym do stylu i klimatu PRL-u. Restauracje są czynne siedem dni w tygodniu, prawie całą dobę (od godz. 9 rano do godz. 6 rano kolejnego dnia). W tej chwili koncept ma dwa lokale własne, we Wrocławiu i w Warszawie. Na początku przyszłego roku w stolicy ruszy trzeci.
– Podpisaliśmy też umowę na pierwszą placówkę franczyzową. W tej chwili szukamy dla niej lokalizacji w Trójmieście – informuje Marek Wąsik, franczyzodawca Setka Bar.
Koncept chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 200 tys. mieszkańców. Najlepsze miejsca na otwarcie lokalu Setka Bar to okolice, w których toczy się rozrywkowe i nocne życie danego miasta. Potrzebne są pomieszczenia wielkości od 200 do 350 m2. Powinny znajdować się na parterze i mieć witryny od ulicy. Według obliczeń licencjodawcy wysokość inwestycji zaczyna się od 300 tys. zł. To kwota, którą albo trzeba mieć w gotówce, albo sfinansować ją kredytem. Sprzęt kuchenny i wyposażenie lokalu można wziąć w leasing.
– Szukamy franczyzobiorców, którzy poza restauracją nie będą prowadzić żadnej innej działalności – podkreśla Marek Wąsik. – Preferujemy małżeństwa, które chciałyby pracować wspólnie, choć nie wykluczamy osób, które samodzielnie prowadzą biznes. Nie wymagamy natomiast doświadczenia w branży gastronomicznej.
To franczyzodawca poszukuje lokalu na restaurację, w okolicy, w której chce działać licencjobiorca. Pomaga też w remoncie i adaptacji lokalu.
– Delegujemy osobę, która przez cały czas jest na miejscu i koordynuje wszelkie działania – wylicza Marek Wąsik. – Dostarczamy gotowe rozwiązania technologiczne, architektoniczne, budowlane, aranżacyjne. Wskazujemy dostawców głównych produktów, u których będą zaopatrywać się franczyzobiorcy. Udostępniamy receptury wszystkich dań, przygotowywanych w kuchni.
Licencjodawca organizuje też szkolenia, dla franczyzobiorcy i jego personelu. A że lokale są czynne bardzo długo, to zatrudnić trzeba w sumie ponad 20 osób. Przedstawiciel centrali zostaje w restauracji jeszcze przez miesiąc po otwarciu, by w razie potrzeby doszkalać pracowników i pomagać rozwiązywać ewentualne problemy.
Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. Licencjodawca szacuje, że zwrot z inwestycji jest możliwy do osiągnięcia w dwa lata.
Do 2021 roku (włącznie) Setka Bar chce mieć 10 lokali pod swoim szyldem. Czy jednak sentyment do PRL-u jest jeszcze na tyle silny, by budować na nim pomysł na biznes? Zwłaszcza że pokolenia, które osobiście przeżyły ten okres polskiej historii, są coraz starsze.
– Naszą docelową grupą klientów nie są ci, którzy pamiętają PRL – mówi Marek Wójcik. – Swoją ofertę kierujemy do 20-35 latków. A wśród nich sentyment do tej epoki rośnie. W naszych restauracjach kultywujemy polską gościnność, m.in. poprzez pozytywne nastawienie i profesjonalizm. Zapraszamy klientów na miłe spotkania w dobrym towarzystwie, przy dobrym polskim alkoholu pitym w kulturalny sposób. Do tego dochodzą potrawy, które każdy pamięta z domu, jak żurek, flaki czy tatar. Młodym ludziom brakuje takich miejsc na kulinarnych mapach miast. To widać, po osiąganych przez nasz koncept wynikach. W porównaniu z poprzednim rokiem mamy kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej