Własny kawałek podłogi

Sieć rośnie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sklepy Vox działają w branży wykończenia wnętrz. Salony specjalizują się w sprzedaży drzwi, podłóg i paneli. W każdym można też skorzystać z usługi montażu, salony współpracują także z architektami, którzy doradzają klientom. Sklepy muszą sobie radzić na rynku, który jest mocno konkurencyjny.
– Branża jest obecnie w dobrej kondycji, a większość firm, w tym również nasza, osiąga wzrosty sprzedaży – mówi Dariusz Hołowaty, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Vox. – Konkurencja jednak jest bardzo duża, a rynek rozdrobniony. Do tego dochodzi rosnąca aktywność ze strony sieci DIY, które starają się podnosić jakość oferty oraz szerokość usług i jeszcze bardziej tę konkurencję zaostrzają. Istotnym problemem jest także niewystarczająca liczba firm montażowych, świadczących usługi na wysokim poziomie.

W mijającym roku Vox otworzył sześć sklepów (dwa w Krakowie i po jednym w Ostrowie Wielkopolskim, Bielsku Białej, Wołominie i Swarzędzu). Obecnie sieć liczy 28 placówek własnych i 35 franczyzowych.
– W roku 2019 planujemy otworzyć kolejne sześć sklepów. Szukamy partnerów w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale nie wykluczamy otwarcia sklepów w mniejszych miastach, które mają potencjał handlowy – wyjaśnia Dariusz Hołowaty.

Vox szuka franczyzobiorców z doświadczeniem handlowym, zwłaszcza w branży drzwi, podłóg lub pokrewnej. Lokalu na sklep najlepiej szukać w sąsiedztwie salonów z podobnym asortymentem: wyposażeniem łazienek, artykułami budowlanymi, wykończeniowymi. Powinien mieć minimum 200 m2 powierzchni ekspozycyjnej i kolejne 50 na magazyn. Przewidywana suma inwestycji to ok. 80 tys. zł. Umowę z franczyzodawca podpisuje się na minimum trzy lata.

Licencjodawca zapewniam partnerom m.in. projekt lokalu, zewnętrzne i wewnętrzne obrandowanie sklepu, cykl szkoleń produktowych i sprzedażowych, marketing ogólnokrajowy oraz wsparcie w marketingu lokalnym.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży ze sprzedaży i montażu produktów. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to rok.

Według Raportu o franczyzie w Polsce 2018”, przygotowanego przez ekspertów firmy PROFIT system, w ubiegłym roku na polskim rynku działało 59 systemów franczyzowych w branży artykułów dla domu i ogrodu. To o dwa więcej, niż rok wcześniej. W ramach ich wszystkich funkcjonowało w sumie ponad 2,3 tys. sklepów, czyli o 194 więcej, niż na koniec 2016 roku.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €