Własny kawałek podłogi
Vox otworzył w tym roku sześć sklepów. Na przyszły rok ma podobne plany. Gdzie jest najlepsze miejsce na salon z drzwiami i podłogami?
Sklepy Vox działają w branży wykończenia wnętrz. Salony specjalizują się w sprzedaży drzwi, podłóg i paneli. W każdym można też skorzystać z usługi montażu, salony współpracują także z architektami, którzy doradzają klientom. Sklepy muszą sobie radzić na rynku, który jest mocno konkurencyjny.
– Branża jest obecnie w dobrej kondycji, a większość firm, w tym również nasza, osiąga wzrosty sprzedaży – mówi Dariusz Hołowaty, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Vox. – Konkurencja jednak jest bardzo duża, a rynek rozdrobniony. Do tego dochodzi rosnąca aktywność ze strony sieci DIY, które starają się podnosić jakość oferty oraz szerokość usług i jeszcze bardziej tę konkurencję zaostrzają. Istotnym problemem jest także niewystarczająca liczba firm montażowych, świadczących usługi na wysokim poziomie.
W mijającym roku Vox otworzył sześć sklepów (dwa w Krakowie i po jednym w Ostrowie Wielkopolskim, Bielsku Białej, Wołominie i Swarzędzu). Obecnie sieć liczy 28 placówek własnych i 35 franczyzowych.
– W roku 2019 planujemy otworzyć kolejne sześć sklepów. Szukamy partnerów w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale nie wykluczamy otwarcia sklepów w mniejszych miastach, które mają potencjał handlowy – wyjaśnia Dariusz Hołowaty.
Vox szuka franczyzobiorców z doświadczeniem handlowym, zwłaszcza w branży drzwi, podłóg lub pokrewnej. Lokalu na sklep najlepiej szukać w sąsiedztwie salonów z podobnym asortymentem: wyposażeniem łazienek, artykułami budowlanymi, wykończeniowymi. Powinien mieć minimum 200 m2 powierzchni ekspozycyjnej i kolejne 50 na magazyn. Przewidywana suma inwestycji to ok. 80 tys. zł. Umowę z franczyzodawca podpisuje się na minimum trzy lata.
Licencjodawca zapewniam partnerom m.in. projekt lokalu, zewnętrzne i wewnętrzne obrandowanie sklepu, cykl szkoleń produktowych i sprzedażowych, marketing ogólnokrajowy oraz wsparcie w marketingu lokalnym.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży ze sprzedaży i montażu produktów. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to rok.
Według ”Raportu o franczyzie w Polsce 2018”, przygotowanego przez ekspertów firmy PROFIT system, w ubiegłym roku na polskim rynku działało 59 systemów franczyzowych w branży artykułów dla domu i ogrodu. To o dwa więcej, niż rok wcześniej. W ramach ich wszystkich funkcjonowało w sumie ponad 2,3 tys. sklepów, czyli o 194 więcej, niż na koniec 2016 roku.
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


