Auto detailing coraz popularniejszy
Ziebart, amerykańska firma wyspecjalizowana w auto detailingu, otworzyła salon w Krakowie i Bydgoszczy. Kolejne otwarcia już niebawem.
– W ciągu najbliższych pięciu lat zamierzamy być obecni w każdym mieście wojewódzkim oraz w mniejszych miejscowościach od 100 tys. mieszkańców. Chcielibyśmy, by w ciągu dekady funkcjonowało w Polsce 25 salonów Ziebart – mówi Mateusz Drab, dyrektor spółki Ziebart Polska. Plany firmy dopasowane są do potencjału rynku i rozwoju branży auto detailingu. Polscy kierowcy są coraz bardziej zorientowani w jej usługach. Widać to zresztą po przychodach Ziebarta, które rosną od 2013 roku, kiedy to firma rozpoczęła rozwój w Polsce. – Pierwszy rok działalności zakończyliśmy z obrotem na poziomie 230 tys. zł. Teraz będzie ponad 800 tys. zł, a w przyszłym roku zakładam, że przekroczymy 1 mln zł obrotu. Taki stan rzeczy wynika z przyrostu placówek, ale też z rosnącej popularności usług związanych z pielęgnacją aut – mówi Mateusz Drab.
Jak twierdzi, firmy autodetailingowe edukują kierowców, uświadamiając im możliwości związane z ochroną i pielęgnacją samochodów. – Naszym zadaniem jest zarówno promocja marki, jak i samych usług. Uczestniczymy w wydarzeniach branżowych, które gromadzą ogromną rzeszę fanów motoryzacji, np. Motor Show czy Retro Show. Naszą ofertę kierujemy do posiadaczy nowych i używanych samochodów oraz okazów retro, które są coraz bardziej popularne w Polsce. Paleta usług Ziebarta jest mocno rozwinięta, tak, by trafiała w różne potrzeby – mówi Mateusz Drab.
W nowych autach najpopularniejsze jest zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną i zabezpieczenie wybranych elementów bezbarwną folią ochronną. W przypadku aut używanych dominuje korekta lakieru i detailing wnętrza pojazdu (pedantyczne czyszczenie).
Korzyści z auto detailingu dostrzegają zarówno posiadacze aut, jak i ich sprzedawcy. Pielęgnacja samochodów to dla dilerów dodatkowe źródło przychodów, dzięki czemu mogą na stałe związać ze sobą klientów. Inwestycja w jednostanowiskową placówkę franczyzową Ziebart wynosi 60 tys. zł. Kwota obejmuje opłatę licencyjną w wysokości 10 tys. zł i zakup środków chemicznych potrzebnych do realizacji usług (ze względu na swoją wydajność starczają one na rok działalności). Tej wielkości placówka sprawdza się na obszarze z liczbą 100 tys. mieszkańców. Istnieje możliwość zwiększenia zasięgu działalności, wpłacając 10 tys. zł za każde kolejne stanowisko. W ten sposób partner poszerza też swój obszar wyłączności.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


