Myślisz franczyza, mówisz PROFIT system
Po 20 latach od powstania PROFIT system stał się największą europejską firmą doradczą wyspecjalizowaną we franczyzie. Obsługuje klientów w 13 krajach świata.
PROFIT system, firma doradcza, wydawca mediów i organizator targów franczyzowych powstała w 1998 roku. Na polskim rynku funkcjonowało wówczas zaledwie kilka firm franczyzowych, a reprezentantem polskiej franczyzy był koncept Blikle. Resztę rynku stanowiły firmy zagraniczne.
– Zaczynaliśmy w czasach, gdy rynek franczyzy nie wiedział nawet, że istnieje. Bliska zeru była też świadomość franczyzy, zarówno wśród potencjalnych franczyzodawców, jak i firm, które mogłyby rozwijać sieci licencyjne – mówi Arkadiusz Słodkowski, współzałożyciel i członek zarządu PROFIT system.
Dziś na polskim rynku funkcjonuje ponad 1200 ofert franczyzowych, a ponad 80 proc. z nich to marki polskie. PROFIT system opracował ponad 300 konceptów franczyzowych. Wśród klientów firmy były największe tuzy rynku franczyzowego, jak Lotos, Delikatesy Centrum, Komfort, 5.10.15, Open Finance, a także małe firmy, które rozwinęły się dzięki franczyzie, np. Early Stage, Mrs. Sporty czy Bobby Burger.
Działają też fachowe media, rozwinięte doradztwo franczyzowe, targi oraz organizacja branżowa – wszystko, czym powinien dysponować dojrzały rynek. W ciągu ostatnich lat istotnie wzrosła też świadomość franczyzy w społeczeństwie. Obecnie ok. 20 proc. dorosłych Polaków deklaruje znajomość sprawy, to ponad 6 milinów ludzi.
– Bardzo zmieniło się również podejście obecnych i potencjalnych franczyzodawców. Coraz więcej firm bardzo rzetelnie przygotowuje się do roli organizatora systemu. Opracowują profesjonalne pakiety franczyzowe, wszelkie rozwiązania testują na jednostkach własnych, zaś potwierdzenia wiarygodności szukają w Polskiej Organizacji Franczyzodawców – mówi Michał Wiśniewski, prezes zarządu PROFIT system.
Wraz z rynkiem franczyzy, urosła również firma doradcza PROFIT system. Spółka obsługuje klientów w 13 krajach świata i jest największą europejską firmą doradczą wyspecjalizowaną we franczyzie. Firma ma portale o franczyzie w Polsce, Czechach, na Węgrzech, Litwie, Łotwie, w Rumunii, Rosji, na Ukranie, w Słowacji, Słowenii, Serbii, Chorwacji i Arabii Saudyjskiej. Jeszcze w grudniu uruchomi też portal we Włoszech i w Macedonii.
– Staramy się zaistnieć na rynkach, gdzie polskie franczyzy mają największe szanse na rozwój, np. ze względu na podobne oczekiwania konsumentów, osiągane dochody. Dlatego ostatnio zdecydowaliśmy się na ekspansję do Włoch. Aktualnie jest to co prawda kraj w trudnej sytuacji gospodarczej, ale idealny dla rozwoju franczyzy ze względu na liczbę ludności, dużych miast czy powierzchnię – stwierdza Michał Wiśniewski.
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


