Postawił na franczyzę
Wojciech Bielicki zrezygnował z prowadzenia studia mebli kuchennych i zainwestował we franczyzowy sklep odzieżowy. Jaką markę wybrał?
Polska marka Blue Shadow proponuje autorskie kolekcje dla młodych i pewnych siebie kobiet. Dziś pod tym szyldem działają trzy sklepy własne, 11 franczyzowych oraz ok. 150 partnerskich.
Licencjodawca przyznaje, że w tym roku marka nie narzekała na brak zainteresowania ze strony przyszłych franczyzobiorców. – Mamy niesamowity przyrost w placówkach partnerskich. Elastyczne zasady, które dla nich stworzyliśmy (wyłączność terytorialna, możliwość dobierania kolekcji według własnego konceptu sklepu, możliwość wymiany towaru – przyp. red.) sprawiły, że koncept cieszy się dużym zainteresowaniem wśród osób, które prowadzą już sklep lub np. ich budżet czy lokalizacja nie pozwalają na otwarcie placówki franczyzowej – mówi Agnieszka Falińska, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami Blue Shadow.
Przyjemny początek współpracy
Wojciech Bielicki pięć lat temu został franczyzobiorcą marki Blue Shadow. O firmie dowiedział się z magazynu "FRANCHISING". – Kilka lat temu otworzyłem studio mebli kuchennych. Właśnie dzięki temu doświadczeniu przekonałem się z jakimi trudnościami wiąże się prowadzenie własnego biznesu. Zacząłem rozglądać się za inną opcją zarabiania na swoim. Kupiłem magazyn "FRANCHISING", z którego wynotowałem wszystkie dostępne oferty i tak odkryłem markę Blue Shadow. Napisałem maila i dostałem odpowiedź w ciągu kilku dni. Przedstawiciele firmy umówili się ze mną na spotkanie, na którym przedstawili mi warunki współpracy. Jednak nie podjąłem decyzji od razu. Dopiero po roku wróciłem do pomysłu – mówi Wojciech Bielicki. – Dostałem zaproszenie na pierwszy pokaz mody Blue Shadow w Rzgowie. Raz jeszcze przejrzałem ofertą, którą przygotowali. Dopiero wtedy uznałem, że warto zainwestować – dodaje.
Wojciech Bielicki przyznaje, że nie do końca wiedział, jak wygląda praca w tym modelu biznesowym. – Nie wiedziałem na jakiej zasadzie to działa. Zdecydowałem się na współpracę, choć nie byłem przekonanym czy to w ogóle się uda. W tym roku mija już pięć lat od momentu, w którym zacząłem współpracę z Blue Shadow – przekonuje.
Marka najchętniej otwiera swoje sklepy w dużych i średnich miastach, w galeriach handlowych, w pasażach przy hipermarketach, przy ulicach handlowych z dużym potencjałem. Franczyzobiorca obecnie prowadzi sklep w Kościerzynie. Jak podkreśla Wojciech Bielicki w znalezieniu lokalizacji pomógł mu franczyzodawca. – Nie chciałem otwierać sklepu w centrum handlowym, ze względu na ceny wynajmu lokalu. Zdecydowałem się na miejsce bardziej niezależne. Z pomocą przyszły mi osoby z Blue Shadow. Dzięki nim udało nam się znaleźć lokal w bardzo dobrej lokalizacji, przy ulicy – mówi Bielecki.
Franczyzodawca zaangażowany
Franczyobiorca przyznaje, że może liczyć na duże wsparcie franczyzodawcy. – W trakcie szukania lokalu nie zostałem sam. Otrzymałem wsparcie także przy negocjacjach umowy, a potem przy aranżacji lokalu. Od franczyzodawcy otrzymałem gotowy projekt lokalu. Po mojej stronie leżało jedynie znalezienie wykonawcy. Kilka dni przed otwarciem przyjechały osoby z centrali, by pomóc nam w rozłożeniu towaru – dodaje Bielicki.
Choć franczyzobiorca świetnie sobie radzi na rynku, przyznaje, że największym problemem jest znalezienie kompetentnych pracowników. – Niestety sytuacja na rynku pod tym względem nie wygląda najlepiej. Z własnego doświadczenia wiem, jak trudne jest znalezienie dobrego pracownika. Rotacja jest bardzo duża – przyznaje Wojciech Bielicki.
Kwota inwestycji we własny salon Blue Shadow zależy od stanu lokalu – średnio jest to ok. 50 tys. zł netto, plus zabezpieczenia wynikające z umowy najmu salonu oraz zabezpieczenie towaru, oddawanego franczyzobiorcy w depozyt. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych. Franczyzodawca zapewnia fundusz marketingowy na otwarcie placówki. Pracownicy sklepu biorą udział w szkoleniach Akademii Blue Shadow. – Franczyzodawca prowadzi szkolenia. Co jakiś czas personel sklepu otrzymuje potrzebne materiały. Natomiast raz w miesiącu przyjeżdża przedstawicielka i szkoli nas w zakresie aranżacji wnętrz i układu ubrań – mówi Bielicki.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

