Postawił na franczyzę

Wojciech Bielicki zrezygnował z prowadzenia studia mebli kuchennych i zainwestował we franczyzowy sklep odzieżowy. Jaką markę wybrał?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Polska marka Blue Shadow proponuje autorskie kolekcje dla młodych i pewnych siebie kobiet. Dziś pod tym szyldem działają trzy sklepy własne, 11 franczyzowych oraz ok. 150 partnerskich.
Licencjodawca przyznaje, że w tym roku marka nie narzekała na brak zainteresowania ze strony przyszłych franczyzobiorców. – Mamy niesamowity przyrost w placówkach partnerskich. Elastyczne zasady, które dla nich stworzyliśmy (wyłączność terytorialna, możliwość dobierania kolekcji według własnego konceptu sklepu, możliwość wymiany towaru – przyp. red.) sprawiły, że koncept cieszy się dużym zainteresowaniem wśród osób, które prowadzą już sklep lub np. ich budżet czy lokalizacja nie pozwalają na otwarcie placówki franczyzowej – mówi Agnieszka Falińska, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami Blue Shadow.
Przyjemny początek współpracy
Wojciech Bielicki pięć lat temu został franczyzobiorcą marki Blue Shadow. O firmie dowiedział się z magazynu "FRANCHISING". – Kilka lat temu otworzyłem studio mebli kuchennych. Właśnie dzięki temu doświadczeniu przekonałem się z jakimi trudnościami wiąże się prowadzenie własnego biznesu. Zacząłem rozglądać się za inną opcją zarabiania na swoim. Kupiłem magazyn "FRANCHISING", z którego wynotowałem wszystkie dostępne oferty i tak odkryłem markę Blue Shadow. Napisałem maila i dostałem odpowiedź w ciągu kilku dni. Przedstawiciele firmy umówili się ze mną na spotkanie, na którym przedstawili mi warunki współpracy. Jednak nie podjąłem decyzji od razu. Dopiero po roku wróciłem do pomysłu – mówi Wojciech Bielicki. – Dostałem zaproszenie na pierwszy pokaz mody Blue Shadow w Rzgowie. Raz jeszcze przejrzałem ofertą, którą przygotowali. Dopiero wtedy uznałem, że warto zainwestować – dodaje.
Wojciech Bielicki przyznaje, że nie do końca wiedział, jak wygląda praca w tym modelu biznesowym. – Nie wiedziałem na jakiej zasadzie to działa. Zdecydowałem się na współpracę, choć nie byłem przekonanym czy to w ogóle się uda. W tym roku mija już pięć lat od momentu, w którym zacząłem współpracę z Blue Shadow – przekonuje.
Marka najchętniej otwiera swoje sklepy w dużych i średnich miastach, w galeriach handlowych, w pasażach przy hipermarketach, przy ulicach handlowych z dużym potencjałem. Franczyzobiorca obecnie prowadzi sklep w Kościerzynie. Jak podkreśla Wojciech Bielicki w znalezieniu lokalizacji pomógł mu franczyzodawca. – Nie chciałem otwierać sklepu w centrum handlowym, ze względu na ceny wynajmu lokalu. Zdecydowałem się na miejsce bardziej niezależne. Z pomocą przyszły mi osoby z Blue Shadow. Dzięki nim udało nam się znaleźć lokal w bardzo dobrej lokalizacji, przy ulicy – mówi Bielecki.
Franczyzodawca zaangażowany
Franczyobiorca przyznaje, że może liczyć na duże wsparcie franczyzodawcy. – W trakcie szukania lokalu nie zostałem sam. Otrzymałem wsparcie także przy negocjacjach umowy, a potem przy aranżacji lokalu. Od franczyzodawcy otrzymałem gotowy projekt lokalu. Po mojej stronie leżało jedynie znalezienie wykonawcy. Kilka dni przed otwarciem przyjechały osoby z centrali, by pomóc nam w rozłożeniu towaru – dodaje Bielicki.
Choć franczyzobiorca świetnie sobie radzi na rynku, przyznaje, że największym problemem jest znalezienie kompetentnych pracowników. – Niestety sytuacja na rynku pod tym względem nie wygląda najlepiej. Z własnego doświadczenia wiem, jak trudne jest znalezienie dobrego pracownika. Rotacja jest bardzo duża – przyznaje Wojciech Bielicki.
Kwota inwestycji we własny salon Blue Shadow zależy od stanu lokalu – średnio jest to ok. 50 tys. zł netto, plus zabezpieczenia wynikające z umowy najmu salonu oraz zabezpieczenie towaru, oddawanego franczyzobiorcy w depozyt. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych. Franczyzodawca zapewnia fundusz marketingowy na otwarcie placówki. Pracownicy sklepu biorą udział w szkoleniach Akademii Blue Shadow. – Franczyzodawca prowadzi szkolenia. Co jakiś czas personel sklepu otrzymuje potrzebne materiały. Natomiast raz w miesiącu przyjeżdża przedstawicielka i szkoli nas w zakresie aranżacji wnętrz i układu ubrań – mówi Bielicki.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...