Kawiarnia na rowerze

Ponad połowa rowerowych kawiarni Bike Cafe pracuje też poza sezonem wiosenno-letnim. Już wkrótce franczyzodawca zaproponuje licencjobiorcom nową formę współpracy.
Pod szyldem Bike Cafe działa obecnie 65 rowerowych kawiarni. Najwięcej w Polsce, ale franczyzowe punkty są także na Węgrzech, w Holandii, Szwecji, Danii, Finlandii. Inwestycja w specjalnie przystosowany rower zaczyna się od 45 tys. zł netto. Pojazdy mają drewnianą zabudowę, zadaszenia, pozwalające pracować nawet zimą, a oprócz tego oczywiście ekspres ciśnieniowy i młynek do kawy, wszelkie akcesoria konieczne do zaparzenia kawy i jej sprzedaży oraz zasilanie, które pozwala przygotować 800 espresso bez ładowania. Wszystkie mają też tzw. Bike Cafe Monitoring System, który ułatwia zarządzanie punktem, pozwala na wgląd w informacje o sprzedaży, na kontrolę pracowników, zlokalizowanie roweru. Taki w pełni wyposażony rower, gotowy do pracy, jest dostarczany franczyzobiorcy we wskazane miejsce.
– Pomagamy franczyzobiorcom w przygotowaniu symulacji finansowej inwestycji. Wspieramy w pozyskaniu lokalizacji oraz ocenie jej potencjału sprzedażowego – wylicza Marcin Łojewski, prezes zarządu Bike Cafe. – Organizujemy szkolenia dla baristów, techniczne z obsługi roweru oraz z technik sprzedaży.
Najlepszy sezon dla mobilnych kawiarni zaczyna się już od marca, a trwa, w zależności od pogody, nawet do listopada. Ale to nie znaczy, że w czasie zimy nie można zarabiać. Ponad połowa rowerowych kawiarni działa także wtedy.
– Latem gros rowerów stoi oczywiście w plenerze. Ale są też inne możliwości, np. galerie handlowe, biurowce, dworce – wylicza Marcin Łojewski. – Można też brać udział w różnego rodzaju eventach. I to także zimą, np. koncertach, jarmarkach, ustawiać się w okolicy lodowisk czy innych atrakcji zimowych.
Franczyzodawca przygotowuje właśnie nową propozycję dla licencjobiorców.
– Od tego roku chcemy wprowadzić możliwość długoterminowego wynajmu sprzętu – mówi prezes zarządu Bike Cafe. – Właśnie dopracowujemy szczegóły tej oferty.
Franczyzobiorca płaci licencjodawcy prowizję od każdej sprzedanej kawy, w wysokości od 60 gr. Po roku działania dochodzi też opłata serwisowa – 250 zł netto miesięcznie.
– Biznes staje się bardzo szybko rentowny. 70 proc. naszych franczyzobiorców inwestuje w kolejne rowery – mówi Marcin Łojewski.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej