Cała para we franczyzę

Esotiq w ubiegłym roku skoncentrował się na rozwoju sieci. Ile obecnie ma sklepów?
Marka Esotiq obecnie posiada 263 salony franczyzowe, w tym 55 własnych. – Nadal najważniejsza dla grupy jest jej rentowność. Oczekujemy dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży i rozwoju sieci salonów, ale będziemy skupiać się na najlepszych lokalizacjach. Jakość jest dla nas ważniejsza niż ilość – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
– Przystąpienie do sieci na zasadzie franczyzy nie wymaga dużego kapitału. System franczyzowy Esotiq kładzie bardzo duży nacisk na wsparcie sprzedaży swoich franczyzobiorców. W jaki sposób? Poprzez szkolenie personelu, dzielenie się unikalnym know-how oraz rozwój oferty produktów przy współpracy z wybitnymi specjalistami z branży mody – przekonuje Aleksandra Sobotka, kierownik ds. kontaktu z franczyzobiorcami Esotiq & Henderson.
Ile na start?
Franczyzodawca nie pobiera opłat za przystąpienie do sieci. Koszty, które ponosi franczyzobiorca są związane z przygotowaniem lokalu. Wymagana powierzchnia salonu wynosi od 50 m2 do 70 m2. Wykończenie lokalu wiąże się z wydatkiem w wysokości 600-800 zł za metr kwadratowy. Franczyzodawca przekazuje partnerom nieodpłatnie sprzęt komputerowy, pełne wyposażenie witryn, plakaty i inne materiały reklamowe. Mogą oni również liczyć na bieżące wsparcie w codziennej pracy.
Franczyzodawca proponuje swoim partnerom również inny koncept modowy – Femestage. Lokale pod tym szyldem są większe. Ich powierzchnia sięga 120-150 m2. Koszt inwestycji związany z aranżacją salonu wynosi ok. 2,5 tys. zł za 1 m2. Firma najchętniej przystaje na otwarcie salonów w miastach, powyżej 20 tys. mieszkańców.
Wygoda przede wszystkim
Franczyzobiorcy nie ponoszą wydatków na zatowarowanie, bo franczyza Esotiq działa w oparciu o model depozytowy. Towar pozostaje własnością franczyzodawcy aż do momentu zakupu przez klienta, a partnerzy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Marka zapewnia ciągłość obsługi – od aranżacji lokalu po bieżące wsparcie. – Zakłada ono ciągłą współpracę danego salonu franczyzowego z regionalnym kierownikiem sprzedaży, który regularnie odwiedza salon i raportuje każdą wizytę. Jesteśmy elastyczni względem indywidualnych pomysłów naszych partnerów, jeśli chcą angażować się na swoim lokalnym rynku w różne inicjatywy czy eventy – dodaje Sobotka.
Każdy salon Esotiq jest częścią sieci, zatem jego wygląd musi być zunifikowany. Partnerzy korzystają z usług projektantów franczyzodawcy w zakresie aranżacji ich lokalu.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej