Cała para we franczyzę
Esotiq w ubiegłym roku skoncentrował się na rozwoju sieci. Ile obecnie ma sklepów?
Marka Esotiq obecnie posiada 263 salony franczyzowe, w tym 55 własnych. – Nadal najważniejsza dla grupy jest jej rentowność. Oczekujemy dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży i rozwoju sieci salonów, ale będziemy skupiać się na najlepszych lokalizacjach. Jakość jest dla nas ważniejsza niż ilość – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
– Przystąpienie do sieci na zasadzie franczyzy nie wymaga dużego kapitału. System franczyzowy Esotiq kładzie bardzo duży nacisk na wsparcie sprzedaży swoich franczyzobiorców. W jaki sposób? Poprzez szkolenie personelu, dzielenie się unikalnym know-how oraz rozwój oferty produktów przy współpracy z wybitnymi specjalistami z branży mody – przekonuje Aleksandra Sobotka, kierownik ds. kontaktu z franczyzobiorcami Esotiq & Henderson.
Ile na start?
Franczyzodawca nie pobiera opłat za przystąpienie do sieci. Koszty, które ponosi franczyzobiorca są związane z przygotowaniem lokalu. Wymagana powierzchnia salonu wynosi od 50 m2 do 70 m2. Wykończenie lokalu wiąże się z wydatkiem w wysokości 600-800 zł za metr kwadratowy. Franczyzodawca przekazuje partnerom nieodpłatnie sprzęt komputerowy, pełne wyposażenie witryn, plakaty i inne materiały reklamowe. Mogą oni również liczyć na bieżące wsparcie w codziennej pracy.
Franczyzodawca proponuje swoim partnerom również inny koncept modowy – Femestage. Lokale pod tym szyldem są większe. Ich powierzchnia sięga 120-150 m2. Koszt inwestycji związany z aranżacją salonu wynosi ok. 2,5 tys. zł za 1 m2. Firma najchętniej przystaje na otwarcie salonów w miastach, powyżej 20 tys. mieszkańców.
Wygoda przede wszystkim
Franczyzobiorcy nie ponoszą wydatków na zatowarowanie, bo franczyza Esotiq działa w oparciu o model depozytowy. Towar pozostaje własnością franczyzodawcy aż do momentu zakupu przez klienta, a partnerzy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Marka zapewnia ciągłość obsługi – od aranżacji lokalu po bieżące wsparcie. – Zakłada ono ciągłą współpracę danego salonu franczyzowego z regionalnym kierownikiem sprzedaży, który regularnie odwiedza salon i raportuje każdą wizytę. Jesteśmy elastyczni względem indywidualnych pomysłów naszych partnerów, jeśli chcą angażować się na swoim lokalnym rynku w różne inicjatywy czy eventy – dodaje Sobotka.
Każdy salon Esotiq jest częścią sieci, zatem jego wygląd musi być zunifikowany. Partnerzy korzystają z usług projektantów franczyzodawcy w zakresie aranżacji ich lokalu.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


