Nowa burgerownia we franczyzie

Pieniądze na burgerownię
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Łączymy szybki czas przygotowania zamówienia z wysoką jakością. Na razie mamy jedną flagową placówkę w Busku Zdroju, ale niedługo otwieramy restauracje licencyjne. W tym roku testowaliśmy koncept, który zaczniemy rozwijać w 2019 r. Chcieliśmy mieć pewność, że punkty licencyjne będą równie dobrze funkcjonować jak punkt własny – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, właściciel marki Stopiątka i Picburgera. 

Koszt inwestycji w koncept Picburgera wynosi ok. 150 tys. zł netto. Do tego trzeba doliczyć koszty remontu, które mogą być różne w zależności od stanu lokalu. Restauracje będą powstawały w miastach od 50 tys. mieszkańców, zarówno w lokalach przy ulicy, jak i w food courtach galerii handlowych. Istnieje też możliwość otwarcia restauracji w wolnostojącym budynku, wybudowanym specjalnie na potrzeby sieci. W tym przypadku franczyzobiorca nie będzie musiał inwestować w nieruchomość. Franczyzodawca zapewnia inwestora, od którego licencjobiorca będzie później wynajmował lokal. Koszt przygotowania restauracji w takim modelu wyniesie wówczas mniej więcej 300 tys. zł. W przyszłym roku Mastergrupa chce otworzyć przynajmniej trzy placówki. Pierwsza ma się pojawić już w pierwszym kwartale. 

Obecnie flagowym konceptem Mastergupy jest sieć pizzerii Stopiątka, która liczy ponad 50 restauracji. Stopiątki rozwijane są w trzech formatach. Franczyzobiorcy mają do wyboru Stopiątkę in Italia, czyli model restauracyjny w dużym rozmiarze, pizzerię standardową dla miast powyżej 10 tys. mieszkańców oraz Stopiątkę Factory w pełni zautomatyzowaną placówkę, która wygląda jak mała fabryka. – Takie rozwiązanie umożliwia rozwój w różnych lokalizacjach i dotarcie do dużego grona klientów. Każdy koncept wymaga też innej kwoty inwestycji, co jest korzystne dla franczyzobiorców. Mogą wybierać z tańszej i droższej opcji – mówi Marcin Ciesielski. Koszty otwarcia mieszczą się wówczas w przedziale 150-170 tys. zł. – Myślę, że przyszły rok będzie dobry. Wyniki sprzedaży placówek franczyzowych wzrastają co roku o 10-20 proc. To oczywiście wpływa na obroty całej firmy. Przyszły rok będzie równie udany, tym bardziej, że zaczynamy rozwój Picburgera. To jeszcze bardziej poprawi nasz wynik – mówi Marta Kołakowska, dyrektor sieci Stopiątka. 

 

Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €