Nowa burgerownia we franczyzie

Mastergrupa, która rozwija sieć pizzerii Stopiątka, wchodzi w koncept z burgerami.
– Łączymy szybki czas przygotowania zamówienia z wysoką jakością. Na razie mamy jedną flagową placówkę w Busku Zdroju, ale niedługo otwieramy restauracje licencyjne. W tym roku testowaliśmy koncept, który zaczniemy rozwijać w 2019 r. Chcieliśmy mieć pewność, że punkty licencyjne będą równie dobrze funkcjonować jak punkt własny – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, właściciel marki Stopiątka i Picburgera.
Koszt inwestycji w koncept Picburgera wynosi ok. 150 tys. zł netto. Do tego trzeba doliczyć koszty remontu, które mogą być różne w zależności od stanu lokalu. Restauracje będą powstawały w miastach od 50 tys. mieszkańców, zarówno w lokalach przy ulicy, jak i w food courtach galerii handlowych. Istnieje też możliwość otwarcia restauracji w wolnostojącym budynku, wybudowanym specjalnie na potrzeby sieci. W tym przypadku franczyzobiorca nie będzie musiał inwestować w nieruchomość. Franczyzodawca zapewnia inwestora, od którego licencjobiorca będzie później wynajmował lokal. Koszt przygotowania restauracji w takim modelu wyniesie wówczas mniej więcej 300 tys. zł. W przyszłym roku Mastergrupa chce otworzyć przynajmniej trzy placówki. Pierwsza ma się pojawić już w pierwszym kwartale.
Obecnie flagowym konceptem Mastergupy jest sieć pizzerii Stopiątka, która liczy ponad 50 restauracji. Stopiątki rozwijane są w trzech formatach. Franczyzobiorcy mają do wyboru Stopiątkę in Italia, czyli model restauracyjny w dużym rozmiarze, pizzerię standardową dla miast powyżej 10 tys. mieszkańców oraz Stopiątkę Factory w pełni zautomatyzowaną placówkę, która wygląda jak mała fabryka. – Takie rozwiązanie umożliwia rozwój w różnych lokalizacjach i dotarcie do dużego grona klientów. Każdy koncept wymaga też innej kwoty inwestycji, co jest korzystne dla franczyzobiorców. Mogą wybierać z tańszej i droższej opcji – mówi Marcin Ciesielski. Koszty otwarcia mieszczą się wówczas w przedziale 150-170 tys. zł. – Myślę, że przyszły rok będzie dobry. Wyniki sprzedaży placówek franczyzowych wzrastają co roku o 10-20 proc. To oczywiście wpływa na obroty całej firmy. Przyszły rok będzie równie udany, tym bardziej, że zaczynamy rozwój Picburgera. To jeszcze bardziej poprawi nasz wynik – mówi Marta Kołakowska, dyrektor sieci Stopiątka.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej