Firma na dodatek
Krzysztof Lisaj wie, jak dywersyfikować ryzyko. Prowadził dwie własne firmy, gdy zdecydował się zainwestować we franczyzę. Na jaką markę postawił?
Zapotrzebowanie na przesyłki kurierskie wciąż rośnie. Krzysztof Lisaj rok temu postanowił wykorzystać sytuację na rynku i otworzyć swój własny punkt paczkowy w Pile. – Jestem franczyzobiorcą Kurier BTL od listopada 2017 roku. Zanim podjąłem decyzję o współpracy z firmą przyjrzałem się innym franczyzodawcom z branży kurierskiej. Kurier BTL według mnie miał najbardziej atrakcyjną ofertę na rynku. Swoim partnerom zapewnia najlepsze narzędzia do pozyskiwania klientów – mówi Krzysztof Lisaj, franczyzobiorca Kurier BTL.
Franczyzobiorca traktował punkt paczkowy jako dodatek do prowadzonego biznesu. – Mam firmę transportową oraz biuro ubezpieczeń. Dzięki własnej działalności zdobyłem klientów, którzy teraz dodatkowo mogą korzystać z naszych usług kurierskich – zapewnia Lisaj.
Kiedy współpraca jest opłacalna?
By współpraca z Kurier BTL była opłacalna dla franczyzobiorcy przede wszystkim musi on dokładnie zbadać zapotrzebowanie na usługi kurierskie na rynku lokalnym. – Przyszły franczyzobiorca musi sprawdzić dostępność usług kurierskich w okolicy, znaleźć odpowiednie miejsce na prowadzenie tego biznesu, dowiedzieć się czy podobne punkty istnieją już w okolicy oraz w jakich cenach konkurencyjne firmy sprzedają swoje usługi – dodaje Lisaj.
Franczyzodawca chętnie współpracuje z przedsiębiorcami, którzy posiadają już swój lokal. Założenia są takie, żeby każdy klient miał punkt kurierski w odległości nie większej niż 14 minut pieszo w mieście i do 15 minut jazdy samochodem na wsi. – Chcemy współpracować z przedsiębiorcami, którzy prowadzą punkty usługowe bądź handlowe i zamierzają poszerzyć swoją ofertę o usługi kurierskie. Nasza firma pozostawia duża swobodę przedsiębiorcy. Jeśli przedsiębiorca chce prowadzić Punkt Paczkowy, to czemu mamy mu tego zakazać? – mówi Ireneusz Koniecko, prezes zarządu BTL Logistik.
Elastyczny franczyzodawca
Krzysztof Lisaj zwraca uwagę, że franczyzodawca jest bardzo otwarty na nowe rozwiązania, które zgłaszają franczyzobiorcy. – Każda zgłoszona przez nas uwaga jest weryfikowana. Franczyzodawcy bardzo zależy na tym, by franczyzobiorca miał jak najlepsze narzędzia do sprzedawania swoich usług – komentuje Lisiaj. Ale nie tylko na tym polu franczyzodawca wykazuje się elastycznością. Krzysztof Lisaj zaznacza, że Kurier BTL nie narzuca wygórowanych wymagań co do wyglądu lokalu. Franczyzobiorca ma wpływ na ostateczny wygląd punktu paczkowego. – Podstawowe wyposażenie placówki to biurko, regał, krzesło dla klienta, waga, drukarka, komputer z dostępem do internetu. Ponadto punkt paczkowy otrzymuje wizualizację wnętrza lokalu. Natomiast jeśli otwiera się już w lokalu, w którym jest prowadzona inna działalność, wówczas graficy przygotowują indywidualną wizualizację dla danego punktu – tłumaczy Lisaj.
Jak zapewnia franczyzodawca Kurier BTL, przedsiębiorca może liczyć na wsparcie handlowe przy zawieraniu umów z klientami, pomoc w dystrybucji materiałów reklamowych, cykliczne szkolenia z przedstawicielami firm kurierskich, które podnoszą kwalifikacje pracowników. – Sukces w tej branży można osiągnąć nie mając doświadczenia, jednak trzeba odbyć odpowiednie kursy, które oferuje firma. Proces szkoleniowy jest przygotowany pod danego przedsiębiorcę i zespół pracowników – mówi Ireneusz Koniecko.
Krzysztof Lisaj podkreśla, że za przystąpienie do sieci Kurier BTL Franczyza przedsiębiorca nie płaci opłaty licencyjnej. Jedyne koszty jakie ponosi są związane z opłatą abonamentową za korzystanie z systemu zamówień, w którym jest dostęp do wszystkich kurierów – jest to stała kwota 500 zł miesięcznie.
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


