Na kłopoty e-sklepy

– Planujemy zmniejszyć wpływy z tradycyjnych kanałów sprzedaży na rzecz e-sklepu – mówi Tomasz Nowicki, specjalista ds. rozwoju sieci Greenpoint.
Jak oceniacie aktualną kondycję branży modowej w Polsce? Czy przewidują Państwo jakieś zmiany w tym roku?
Branża odzieżowa odczuła konsekwencje wprowadzenia niehandlowych niedziel. Niestety w tym roku będzie ich jeszcze więcej, co z pewnością niekorzystanie wpłynie na wyniki sprzedaży. W związku z tym największą zmianą jaką szykujemy w 2019 jest zmniejszenie wpływów z tradycyjnych kanałów sprzedaży na rzecz e-sklepu. Tak jak inne marki, my również zauważyliśmy coraz większy wpływ ze sprzedaży internetowej.
Czy zmieniliście coś w modelu franczyzowym?
Znacznie zwiększyliśmy zakres pomocy nowym franczyzobiorcom. Teraz udzielamy finansowego wsparcia przy zakupie wyposażeniu sklepu oraz pomagamy w doborze odpowiednio wykwalifikowanych wykonawców.
Ile otworzyliście punktów franczyzowych w minionym roku? Jakie są plany na rok 2019?
W zeszłym roku otworzyliśmy 10 sklepów franczyzowych, a trzy zostały wyremontowane i przeniesione do nowych, większych lokali. W 2019 roku planujemy otworzyć taką samą liczbę sklepów. Pierwsze rozmowy z franczyzobiorcami już trwają. Obecnie mamy 83 sklepy własne i 49 franczyzowych.
Gdzie szukacie franczyzobiorców?
Franczyzobiorców szukamy w mniejszych miastach, szczególnie w województwach: lubuskim oraz zachodnio-pomorskim. Nie wykluczamy również nowych sklepów w większych miastach.
Jakie warunki muszą spełniać potencjalni franczyzobiorcy?
Przede wszystkim istotna jest dla nas lokalizacja. Inwestycja w biznes jest uzależniona właśnie od niej. Sklepy Greenpoint w większości znajdują się w miejscach o dużym przepływie klientów. Są to głównie galerie i ulice handlowe w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców. Zainteresowani powinni dysponować lokalem o powierzchni co najmniej 70 m2. Bardzo ważne jest również zatrudnienie odpowiedniego personelu.
Co oferujecie w ramach pakietu franczyzowego?
Franczyzobiorcy z naszej strony otrzymują pomoc w wyborze lokalizacji, gotowy projekt salonu oraz jego wyposażenie. W ramach pakietu franczyzowego firma oferuje sprzęt komputerowy, szkolenia z zakresu obsługi klienta oraz stałą opiekę. Należy także wspomnieć, że franczyzobiorca może liczyć na szereg korzyści płynących z działań reklamowych i promocyjnych prowadzonych przez markę.
Rozmawiała Maryla Pałasz
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej