Pierre Cardin rusza za granicę
Marka Pierre Cardin w 2019 roku planuje rozwój swojej sieci na rynku czeskim i słowackim. Czy otwarcie sklepu franczyzowego w Polsce będzie jeszcze możliwe?
Pierre Cardin to jedna z najsłynniejszych marek na świecie. Asortyment tej sieci jest przeznaczony dla mężczyzn, którzy chcą wyglądać modnie i nowocześnie. Obecnie marka w Polsce liczy cztery salony własne i 44 franczyzowe.
Pierre Cardin w 2019 roku stawia na rozwój swojej sieci za granicą. – W tym roku będziemy otwierać sklep franczyzowy w Pradze, ale chcielibyśmy otworzyć salon również w Bratysławie. Jeżeli chodzi o Polskę, to na razie nie mamy planów dotyczących rozwoju sieci na naszym rynku. Bardziej staramy się pracować z franczyzobiorcami, których mamy za granicą. Oczywiście polscy partnerzy zgłaszają do nas z pytaniami o współpracę, ale najczęściej dostajemy zgłoszenia od osób, które są zainteresowane otwarciem salonu w miastach, w których mamy już sklepy franczyzowe, albo w tych miejscach, których wiemy, że placówka nie przetrwa – mówi Małgorzata Zagdańska, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami marki Pierre Cardin.
Inwestycja w modę
Koszty inwestycji w salon Pierre Cardin wynoszą od 350 tys. zł do 750 tys. zł. – Jeśli będzie to klasyczna franczyza, w której franczyzobiorca jest zobowiązany kupić towar, koszt wyniesie mniej więcej 750 tys. zł. W przypadku franczyzy depozytowej, kiedy towar jest własnością franczyzodawcy, inwestycja spada do 350 tys.zł – dodaje Zagdańska.
Franczyzodawca zaznacza, że znalezienie dobrego lokalu na sklep i zaangażowanego partnera, stanowi spory problem. – Przede wszystkim szukamy partnerów z doświadczenie w branży modowej. Dlaczego? Ponieważ odzież dziś jest najtrudniejszym segmentem. Jeśli zaś chodzi o problemy ze znalezieniem odpowiedniego miejsca, to również ta kwestia nie należy do najłatwiejszych. Przykładem jest galeria w Tychach, w której mamy swój salon. Wydawałoby się, że nowoczesna galeria przyciągnie sporo klientów. Tymczasem mieszkańcy Tych wolą jechać do oddalonych o 20 km Katowic, by tam zrobić zakupy – tłumaczy Zagdańska.
Marka Pierre Cardin nie jest jednyną na polskim rynku, która odczuła finansowe skutki niehandlowych niedziel. – Odnotowaliśmy duży spadek sprzedaży w związku z niehandlowymi niedzielami. Zauważyliśmy również, że klienci nie wracają do nas w tygodniu ani w weekendy. Odnotowaliśmy duży spadek obrotów przez ostatni ten rok. Myślę, że to się będzie pogłębiać. Nasza marka jest cały czas na plusie, ale to jest związane z wytężoną pracą personelu – dodaje Zagdańska.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


