Złoty interes
W ubiegłym roku marka W. Kruk potroiła liczbę swoich sklepów franczyzowych. Ile trzeba zainwestować w salon jubilerski?
Polski rynek wyrobów ze złota i innych metali szlachetnych wart jest blisko 3 mld zł. Biżuteria stała się wśród Polaków bardzo modna. I to nie tylko wśród pań, także panowie doceniają np. markowe zegarki. Choć inwestycja w salon jubilerski nie należy do tanich, to może się opłacać. Jedną z marek, która udostępnia licencję na sklep pod swoim szyldem jest W.Kruk. W tej chwili jej sieć liczy 126 placówek. Dziesięć z nich jest prowadzonych przez franczyzobiorców.
– Rok 2017 kończyliśmy z liczbą trzech sklepów franczyzowych. Natomiast w ubiegłym roku uruchomiliśmy siedem kolejnych salonów na licencji – mówi Katarzyna Jedynak, koordynator ds. franczyzy W.Kruk.
Marka chce się rozwijać nie tylko w największych ośrodkach. Salony otwiera też w miastach liczących mniej niż 100 tys. mieszkańców.
– Ekspansję zamierzamy kontynuować w całej Polsce. Salony można otwierać wszędzie tam, gdzie nie ma jeszcze naszej placówki – dodaje Katarzyna Jedynak. – Najchętniej wybieramy lokale w centrach handlowych. Nie wykluczamy jednak lokalizacji przyulicznych, pod warunkiem, że są to rzeczywiście główne ulice miast, o dużym natężeniu ruchu.
Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji i negocjacjach umowy najmu. Lokal powinien mieć wielkość 50-70 m2. Licencjodawca szacuje, że inwestycja w jego przygotowanie to koszt ok. 6,5 tys. zł netto za 1 m2. Salon powinien być zaaranżowany zgodnie ze standardami, jakie obowiązują w całej sieci. Centrala marki pomaga też w doborze odpowiedniego zatowarowania. Franczyzobiorcy otrzymują towar w depozyt. Zarabiają na prowizji od jego sprzedaży. Nie płacą żadnych opłat franczyzowych, kupują natomiast od licencjodawcy opakowania na biżuterię.
W. Kruk zapewnia swoim franczyzobiorcom także m.in. szkolenia oraz wsparcie marketingowe. Centrala zajmuje się organizowaniem kampanii reklamowych w mediach (twarzą marki jest Martyna Wojciechowska, jedną z ostatnich kolekcji reklamowały aktorki Maja Ostaszewska i Magdalena Cielecka), akcji promocyjnych, salony franczyzowe i własne mają program lojalnościowy dla klientów.
Według szacunków licencjodawcy zwrot z inwestycji powinien nastąpić do trzech lat od otwarcia sklepu.
– Choć są lokalizacje, w których nastąpiło to szybciej – podkreśla Katarzyna Jedynak.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


