Tajskie będą lepsze?

Firma Wojtex likwiduje markę Mangatto, a w zamian wprowadza na rynek lodziarnie Tairoll, serwujące lody tajskie.
Otwierane na licencji lodziarnie Mangatto specjalizowały się w sprzedaży lodów włoskich. Jednak rozwój sieci szedł powoli.
- Ostatni sezon pokazał, że biznes z tradycyjnymi włoskimi lodami nie jest już w modzie – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex, franczyzodawcy marki Mangatto. - Konkurencja w segmencie lodów włoskich i świderków jest poza tym ogromna, więc szanse na powodzenie takiego biznesu maleją. Natomiast zauważyliśmy rosnący trend na lody tajskie, które wkraczają powoli na polski rynek i wciąż są u nas nowością W wielu mniejszych miejscowościach nie ma ani jednego punktu, który by je oferował. Dla nas jest to ogromna szansa na szeroką ekspansję.
Stąd decyzja o wprowadzeniu nowej marki, czyli Tairoll i rebrandingu sieci Mangatto.
- Oczywiście rebranding nie wiąże się z pozostawieniem samym sobie franczyzobiorców, którzy prowadzili punkty z lodami włoskimi - zapewnia Wojciech Goduński. - Ci, którzy wcześniej podpisali z nami umowę na działalność Mangatto, przebranżowili się na lody tajskie Tairoll. Jest to dla nich przede wszystkim bardziej opłacalny biznes. Maszyna do lodów tajskich jest o wiele tańsza niż do lodów włoskich, a zwrot z inwestycji następuje znacznie szybciej. Biznes jest też o wiele bardziej rentowny.
Pod szyldem Tairoll mają działać zarówno lodziarnie mobilne, jak i stacjonarne. Licencjodawca proponuje kilka formatów. Inwestycja w wyspę w galerii handlowej to minimalny wydatek ponad 18,6 tys. zł. Podobnie szacowane są koszty w przypadku w przypadku okienka podawczego. Na lokal stacjonarny, według wyliczeń franczyzodawcy, należy przeznaczyć minimum 31,6 tys. zł, a na przyczepę gastronomiczną najmniej 40,6 tys. zł.
Na wyspę handlową wystarczą już 4 m2 powierzchni, na okienko podawcze 8 m2 , a na lodziarnię stacjonarną potrzeba lokalu o powierzchni przynajmniej 40 m2. Wyposażenie placówek można kupić w hurtowni należącej do Wojtexu, także tutaj franczyzobiorcy zaopatrują się w produkty.
Wojtex ma ambitne plany, jeśli chodzi o rozwój nowej sieci.
- Myślę, że jesteśmy w stanie otworzyć około 30 lodziarni w tym roku. Docelowo marka poszerzy swoja działalność o kilkaset lodziarni w całej Polsce – zapowiada Wojciech Goduński.
Franczyzodawca twierdzi, że placówki mogą osiągnąć potencjalny zysk na poziomie nawet 50 tys. zł miesięcznie. Czy to faktycznie możliwe?
- Oczywiście zyski na takim poziomie możliwe są tylko w punktach o dużym natężeniu ruchu pieszych lub w galeriach handlowych – zastrzega Wojciech Goduński. - Dobrze sprawdzą się też miejscowości turystyczne. Aby odnieść sukces, trzeba zacząć od dobrej lokalizacji. Dobrze usytuowany lokal jest gwarancją tego, że nie musimy martwić się o klienta.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej