Licencja bez mięsa

– Coraz więcej osób, nawet takich, które na co dzień spożywają mięso, rozsmakowuje się w naszych wegańskich burgerach – mówi Marcin Suski, menedżer ds. franczyzy marki Krowarzywa.
Dla ilu lokali z szyldem Krowarzywa jest miejsce na polskim rynku?
Ubiegły rok zamknęliśmy liczbą pięciu lokali własnych i tyluż franczyzowych. Planujemy, że w tym roku otworzymy do pięciu kolejnych lokalizacji. Zależy nam przede wszystkim na stabilności marki i utrzymaniu najwyższej jakości we wszystkich naszych restauracjach. Obecnie dążymy do otwarcia 20 lokali we wszystkich dużych miastach w Polsce. Franczyzobiorcy w większości sami się do nas zgłaszają, jednak my również aktywnie poszukujemy partnerów, zwłaszcza w dużych miastach, jak Łódź, Katowice, Poznań, Lublin, Szczecin, Tychy, Dąbrowa Górnicza, Zabrze.
Jakie lokalizacje są najatrakcyjniejsze dla prowadzenia wegańskiej burgerowni?
Głównie centra miast lub dzielnice gastronomiczne, miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszych. Jesteśmy również otwarci na wszelkie miejsca o charakterze slow food, a takich ostatnio powstaje coraz więcej. Franczyzobiorca powinien znaleźć lokal o powierzchni 30-130 m2. Służymy pomocą w jego ocenie, a jeżeli mamy wiedzę na temat potencjalnych wolnych lokalizacji w danym mieście, również staramy się je wskazać. Nasza oferta franczyzowa przewiduje trzy różne warianty, jesli chodzi o wielkość placówek – od małego lokalu typu „okienko” z zamówieniami na wynos lub foodtrucka, przez mniejszy, ale klasyczny lokal z miejscami dla klientów, po dużą przestronną restaurację z ogródkiem letnim.
Z jakimi wydatkami na starcie musi liczyć się franczyzobiorca?
To zależy od wybranego modelu lokalu. Opłata wstępna zaczyna się już od 9,9 tys. zł netto, w zależności od wielkości placówki. Do tego dochodzi stała opłata franczyzowa w wysokości 5 proc. netto od obrotu. Koszt inwestycji, czyli wydatki związane z wynajmem lokalu, remontem i wyposażeniem to minimum 100 tys. zł. W ramach inwestycji licencjobiorca otrzymuje od nas know-how, system szkoleń oraz wsparcie merytoryczne, zarówno podczas adaptacji lokalu, jak i po otwarciu. Nasze lokale średnio osiągają rentowność już w trzecim miesiącu funkcjonowania, natomiast szacowany okres zwrotu z inwestycji oscyluje w okolicy 18 miesięcy.
Czy wegański trend w gastronomii to nie jest przejściowa moda?
Nie sądzę. Najważniejsze trendy, jakie zauważyliśmy w ciągu ostatniego roku, to coraz większy nacisk na ekologię oraz stopniowe zmniejszanie spożywania mięsa. Bardzo nas to cieszy, ponieważ współgra to idealnie z naszą wizją. Coraz więcej osób, nawet takich, które na co dzień spożywają mięso, rozsmakowuje się w naszych wegańskich burgerach. To zasługa rosnącej świadomości w zakresie zdrowego odżywiania, a także potrzeby zadbania o zdrowie, którego wartość coraz bardziej doceniamy jako społeczeństwo. A żywność roślinna utożsamiana jest, nie bez powodu, właśnie ze zdrowiem i bogactwem wartości odżywczych.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej