Pizza w dzień i w nocy

Różne możliwości
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Według ubiegłorocznego raportu „Polska na Talerzu”, przygotowanego przez firmę Makro Cash & Carry Polska, pizzerie nieodmiennie cieszą się największą popularnością wśród Polaków jadających na mieście. Wybiera je 69 proc. rodaków. Włoski placek to także najpopularniejsze danie w dowozie. Z danych Pizzaportal.pl wynika, że w 61 proc. dań zamawianych on-line to dania kuchni włoskiej, a pizza wśród nich króluje. To właśnie pizzerie mają w Polsce największe doświadczenie w dostawie jedzenia do domu, ponieważ nawet 80 proc. ich zamówień stanowią te realizowane z dowozem. Pizza cieszy się też popularnością we franczyzie. Jednym z konceptów, który oparł swój biznes właśnie na niej jest New York Pizza Department, który od 2014 udostępnia franczyzobiorcom licencję na biznes.
– W tym momencie mamy 20 lokali, a sześć kolejnych zostanie otwartych w najbliższym czasie – zapowiada Tomasz Jench, franczyzodawca NYPD. – Restauracje otwieramy zarówno w dużych miastach, jak Warszawa, Kraków czy Wrocław, jak i w tych zdecydowanie mniejszych, liczących powyżej 10 tys. mieszkańców.

Lokale można otwierać w trzech formatach. Standardowy to tradycyjna pizzeria z konsumpcją na miejscu i dowozami do klienta. Drugi format – express – to lokal bez konsumpcji na miejscu, realizujący zamówienia w dowozie lub z odbiorem własnym.
– Trzeci format to nocne pizzerie, czyli New York Pizza Department by Night. Powstał z myślą o franczyzobiorcach, którzy prowadzą już któryś z poprzednich konceptów. Mogą otworzyć dodatkowy biznes w postaci lokalu czynnego też w nocy, realizującego zamówienia w dowozie – mówi Tomasz Jench. – Szczególnie korzystne dla tego typu działalności są duże aglomeracje. Miasta które "nigdy nie śpią”. Wprost stworzone do pizzerii by night wydają się aglomeracja śląska, Kraków, Trójmiasto i stolica. To właśnie w Warszawie już wkrótce powalczą o klientów trzy lokale nocne.

Minimalna kwota inwestycji to 35 tys. zł w przypadku formuły NYPD Express i 55 tys. zł dla lokalu ze stolikami. NYPD pomaga w wyborze lokalizacji, wspiera też licencjobiorców na etapie projektowania budynku i wystroju wnętrza, pomaga uzyskać certyfikaty i pozwolenia od sanepidu. Przekazuje wszystkie receptury na dania i wynegocjowane warunki wspólpracy z takimi portalami, jak Pyszne.pl i Pizzaportal.pl. W ramach umowy franczyzobiorca otrzymuje trzydniowe szkolenie w centrali NYPD i prawie tygodniowy kurs na miejscu dla personelu restauracji. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 1 tys. zł netto.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €