Bricomarché chce więcej

Do domu i ogrodu
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod szyldem Bricomarché działa prawie 160 placówek.
W 2018 roku otworzyliśmy dziewięć nowych sklepów: w Poznaniu, Wrocławiu, Lubartowie, Gnieźnie, Świdniku, Konstantynowie Łódzkim, Dąbrowie Górniczej, Radzyniu Podlaskim i Wyszkowie – wylicza Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna Bricomarché. Niestety w przypadku Bricomarché w Tczewie nie mieliśmy możliwości przewidzenia spadku komercjalizacji galerii, który negatywnie wpłynął na obroty naszego supermarketu typu „dom i ogród”, w związku z czym byliśmy zmuszeni podjąć decyzję o jego zamknięciu. Mimo tego mieszkańcy Tczewa nadal mogą korzystać z oferty naszego supermarketu, w innej lokalizacji.

Grupa Muszkieterów chwali się też wynikami na razie za trzy kwartały ubiegłego roku. Obroty Grupy wyniosły blisko 5,5 mld zł, czyli o blisko 6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2017 roku. Natomiast sama sieć Bricomarché wypracowała obroty na poziomie ponad 1,7 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 11 proc. rok do roku.
W tym roku chcemy poszerzyć naszą sieć o 15 nowych supermarketów – zapowiada Katarzyna Jańczak-Stefanide. W najbliższym czasie działalność rozpoczną dwa nowe sklepy, w Mławie i Krzeszowicach. Dodatkowo staramy się również modernizować istniejące już markety tak, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom klientów.

Bricomarché stara się dokładnie analizować lokalizacje, wybierane dla kolejnych placówek. Przeważnie decyduje się na nowe otwarcia w miastach liczących około 15-50 tys. mieszkańców.
Nie znaczy to jednak, że kategorycznie rezygnujemy z lokalizowania sklepów naszej sieci w mniejszych lub większych miejscowościach – dodaje Katarzyna Jańczak-Stefanide. W najbliższych latach mamy zamiar skupić się na ekspansji naszej sieci w południowej i wschodniej części Polski, gdzie dostrzegamy ogromny potencjał dla naszego dalszego rozwoju.

Muszkieterowie najchętniej nawiązują współpracę z kandydatami, którzy chcą pracować w parach – wspólnie ze swoim życiowym partnerem. Kandydaci muszą być gotowi do przeprowadzki. Obejmują jedną z proponowanych przez licencjodawcę lokalizacji, która często bywa sporo oddalona od ich miejsc zamieszkania. Warunkiem przystąpienia do Grupy Muszkieterów jest wkład własny w wysokości minimum 400 tys. zł.
Kwota ta stanowi kapitał zasilający spółkę franczyzobiorcy, która zarządza supermarketem o wielomilionowych obrotach. Co istotne, nie jest to opłata za licencję lub inna opłata na rzecz Grupy, a kapitał początkowy niezbędny do uruchomienia działalności, który od początku pracuje na wyniki prowadzonej spółki – podkreśla dyrektor generalna Bricomarché .

Sklepy Bricomarché oferują asortyment z branży „dom i ogród”. Na średniej powierzchni handlowej ponad 1,7 tys m2 klienci znajdą – w zależności od sezonu – od 15 do 30 tys. produktów.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €