Stawiamy na efektywność
– Nasza franczyza pozwala połączyć nowoczesność z lokalnością – mówi Rafał Obarzanek, dyrektor departamentu programu partnerskiego Tax Care.
Jak rozwija się rynek usług księgowych w Polsce?
Wartość polskiego rynku usług księgowych dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw jest szacowana na 5 miliardów złotych. Na tym rynku funkcjonuje dziś ponad 40.000 aktywnych biur rachunkowych. Są to zazwyczaj małe podmioty – każdy z nich obsługuje średnio 25 firm. Tradycyjne biura rachunkowe, o ile chcą się zmieniać, to raczej optymalizują swoją pracę. To bardzo dobrze, ale warto zrobić kolejny krok i spojrzeć na rynek przez pryzmat potrzeb coraz młodszego klienta.
Czyli jak?
Ponad 60 proc. obecnych klientów Tax Care to osoby poniżej 40. roku życia, z czego prawie 40 proc. stanowią przedsiębiorcy przed 30. To oni będą fundamentem biznesu biur rachunkowych za kilka czy kilkanaście lat. Dwie trzecie klientów pozyskanych ostatnio przez Tax Care stanowią osoby, które dopiero co uruchomiły własną działalność gospodarczą. To są klienci z ery Facebooka i Pokolenia Y. Oni potrzebują przede wszystkim połączenia online z biznesem. Z ich punktu widzenia jest to kluczowe. Ważne jest, aby dać im narzędzia umożliwiające dostęp do księgowości i rozwiązań, własnych systemów księgowych, możliwości zapłacenia ZUS itp. W tym kierunku zmierza rynek usług księgowych. Zakładamy, że ten rok przyniesie intensywny rozwój księgowości online, zarówno jeśli chodzi o narzędzia do mobilnego prowadzenia księgowości firmy, jak i liczbę klientów, którzy z niej korzystają.
Co franczyza Tax Care daje księgowej w małym mieście?
Nasza franczyza pozwala połączyć nowoczesność z lokalnością. Naszą rolą na lokalnych rynkach jest wyposażenie księgowych w narzędzia, na które sami by sobie nie mogli pozwolić, a dzięki którym ich praca staje się bardziej efektywna. Wówczas właściciele małych biur mogą skupiać się na rozwijaniu biznesu i dbałości o relacje z klientami. Relacje są ważne głównie dla właściciela biura rachunkowego. Około połowy nowych klientów Tax Care deklaruje bowiem, że nawiązuje współpracę z biurem księgowym z polecenia innej osoby. Świadczy to o znaczeniu budowania relacji w czasach mobilnej księgowości.
Rozmawiał Łukasz Michalak
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

