Co dalej z Telepizzą?

AmRest nie kupi udziałów w Telepizzy. Co teraz? Czy Telepizza poszuka kolejnego inwestora?
Pod koniec lipca 2018 roku AmRest podpisał wstępną umowę, mającą na celu przejęcie sieci Telepizza w Polsce. W wyniku transakcji AmRest miał nabyć pełny pakiet udziałów w spółce Telepizza Poland. I tym samym przejąć 36 istniejących wówczas restauracji własnych oraz zostać operatorem 71 lokali franczyzowych tejże marki. Wartość transakcji szacowana była na kwotę 8 mln euro. Ostateczna cena miała zostać potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji, której wówczas spodziewano się za kilka miesięcy.
– Ta transakcja to przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Jednocześnie chcielibyśmy serdecznie powitać w naszym zespole wszystkich pracowników oraz franczyzobiorców Telepizza w Polsce. Z niecierpliwością czekamy na wspólną pracę nad stworzeniem wyjątkowej oferty dla klientów, łączącej najwyższej jakości produkty z profesjonalną usługą dostawy – mówiła wówczas Monika Czyż, prezydent Pizza Hut w AmRest.
Ale transakcja nie doszła do skutku. Dlaczego? Jesienią ubiegłego roku AmRest zwrócił się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta z wnioskiem o wydanie zgody na koncentrację. To był jeden z warunków, od których zależała finalizacja transakcji. Teraz spółka poinformowała w specjalnym komunikacie, że w przewidzianym w umowie terminie nie uzyskała od UOKiK-u tejże zgody. W związku z tym umowa na zakup udziałów Telepizzy została rozwiązana.
"W nawiązaniu do raportu bieżącego RB 42/2018 z dnia 26.07.2018 r. AmRest Holdings SE informuje, że umowa zakupu udziałów zawarta w dniu 26 lipca 2018 roku pomiędzy AmRest Sp. z o.o. oraz Telepizza S.A.U. uległa rozwiązaniu z powodu niespełnienia się w przewidzianym terminie warunków zawieszających określonych w SPA (nieuzyskanie w terminie zgody UOKiK na koncentrację)" – czytamy w komunikacie.
Na stronach UOKiK można przeczytać, że postępowanie w tej sprawie jest zawieszone.
Co dalej z Telepizzą? Przez ostatnie miesiące nie powstawały nowe lokale, spółka trwała niejako w oczekiwaniu. Jak będzie dalej?
– Spółka Telepizza kontynuuje swoje działania – mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland. – Od tego momentu skupiamy się na tym, by z jak największym zaangażowaniem pracować nad wzmocnieniem naszej pozycji i obecności na rynku. Kontynuujemy nasze wysiłki, aby marka Telepizza była silnym i ważnym graczem na rynku gastronomicznym.
Czy jednak spółka będzie szukać teraz nowego inwestora? Bezpośredniej odpowiedzi na to pytanie nie uzyskaliśmy.
– Telepizza Poland ukierunkowana jest na rozwój i budowanie silnej marki w Polsce – powiedziała nam Iwona Olbryś.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej