Coccodrillo się zmienia

Wymagany lokal na sklep
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marek Dworczak, prezes spółki CDRL, która jest właścicielem marki Coccodrillo zaznacza, że sieć w 2019 roku będzie koncentrować się na utrzymaniu liczby salonów w Polsce oraz ich modernizacji i relokacji w bardziej korzystne miejsca. Franczyzodawca chce otwierać salony przede wszystkim w miejscowościach powyżej 25 tys. mieszkańców. Ma również konkretne wymagania względem potencjalnych franczyzobiorców

– Jeżeli jednak zwróci się do nas osoba zainteresowana otwarciem salonu w mniejszej miejscowości, nie przekreślamy takiej możliwość. W tym przypadku analizie poddajemy handel lokalny, tradycję, obecność konkurencji – wszystko to, co wpływa na potencjał danej lokalizacji – mówi Marek Dworczak. 

Właściele sklepów Coccodrillo otrzymują towar w depozyt. W związku z tym na początku współpracy muszą wpłacić kaucję zwrotną w wysokości 15 tys. zł. Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię ok. 60 m2 i najlepiej znajdować się przy głównej ulicy lub w centrum handlowym. Koszt inwestycji w salon wynosi mniej więcej 60 tys. zł. Kwota uzależniona jest od wielkości lokalu oraz od stanu w jakim się on znajduje. Salony Coccodrillo są utrzymane w jednym standardzie. Po stronie franczyzodawcy leży przygotowanie projektu aranżacji sklepu i zamówienie mebli (za które płaci franczyzobiorca). 

– Pakiet franczyzowy obejmuje szkolenia z zakresu obsługi klienta i visual merchandesingu, oprogramowanie, pomoc w zakresie działań marketingowych. Dodatkowo każdy z salonów ma przydzielonego opiekuna, który służy pomocą w każdej sytuacji – zapewnia Dworczak. 

Franczyzodawca twierdzi, że na przestrzeni kilku miesięcy wprowadził istotne zmiany w swojej sieci. – Stale analizujemy i pracujemy nad efektywnością naszego modelu współpracy, wprowadziliśmy zmiany w systemie motywacyjnym dla pracowników salonów franczyzowych, a także w systemie rankingów oraz w kwestii wynagrodzeń dla właścicieli salonów agencyjnych – dodaje Marek Dworczak.

Jak zaznacza franczyzodawca, sektor odzieży i obuwia to największy pod względem sprzedaży segment rynku produktów dla dzieci.

– Prognozy dla branży związanej ze sprzedażą odzieży dziecięcej są pozytywne i skorelowane z prognozą kondycji całej gospodarki. Liderem jest Smyk, ze względu na szeroką ofertę produktów, jednak Coccodrillo ma również mocną pozycję na rynku. Obecnie pod naszym logo działa 249 salonów, ale na tym nie zamierzamy poprzestać – zapowiada prezes Coccodrillo. 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €