Życiowa decyzja

Niemała sieć
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Remigiusz Owczarski, franczyzobiorca z Wrocławia, współpracę z marką Gatta rozpoczął w 2015 roku. Pomysł na otwarcie salony franczyzowego Gatty zrodził się wraz z potrzebą rozwoju firmy.  Wcześniej, przez wiele lat byłem związany z telekomunikacją, ale szukałem alternatywnego źródła dochodu. Idea sieci franczyzowej czy też agencyjnej była mi znana z doświadczeń współpracy w takim modelu na rynku telekomunikacyjnym oraz z racji ścieżki zawodowej mojej żony. Dlatego zdecydowałem się na taki model budowani firmy – mówi Remigusz Owczarski.

 A jak wpadł na pomysł nawiązania współpracy właśnie z marką Gatta?  – Przeglądając stronę internetową dotyczącą  franchisingu. Zanim podjąłem decyzję o otwarciu własnego lokalu, przez blisko rok byłem w stałym kontakcie z franczyzodawcą. Następnie trzeba było znaleźć miejsce, w którym można byłoby ten salon otworzyć  – dodaje Remigiusz Owczarski.

Franczyzobiorca zdradza, że w szukaniu lokalizacji pomogły informacje zamieszczone na stronie internetowej Gatty o już otwartych salonach. Szukałem zatem lokalu w miejscach, w których takich salonów jeszcze nie było. Propozycje lokalizacji pojawiły się również ze strony franczyzodawcy. Obecnie Remigiusz Owczarski zarządza trzema salonami Gatty. Oprócz tego w Legnicy ma jeszcze dwa: w Świdnicy i Kłodzku.  Decyzja dotycząca otwarcia salonu, była potwierdzona dogłębną analizą. Tutaj mogłem liczyć na pełne wsparcie osób z Gatty. Ponieważ to był mój pierwszy kontakt z tego rodzaju biznesem, wszystkie moje założenia były weryfikowane przez franczyzodawcę – mówi Remigiusz Owczarski.

Otwarcie salonu Gatty wiąże się z inwestycją, której wysokość uzależniona jest od wielu czynników – m.in. od lokalizacji, ale też stanu lokalu. Franczyzodawca twierdzi, że koszty powinny wynieść od 70 do 150 tys. zł. Jeżeli lokal był już wcześniej użytkowany, to franczyzobiorca powinien zmieścić się w minimalnej kwocie ok. 70 tys. Natomiast wydatki rzędu 150 tys. zł dotyczą nowo powstających galerii z lokalem w stanie surowym. Jednorazowa opłata franczyzowa wynosi 3 tys. zł, natomiast miesięczna opłata bieżąca to 349 zł. 

Franczyzobiorca podkreśla, że od samego początku mógł liczyć na wsparcie franczyzodawcy. – Mogłem liczyć na wszelką pomoc na etapie tworzenia biznesplanu,  a także otwarcia lokalu. Franczyzodawca dzielił się swoimi sugestiami również w trakcie negocjacji warunków najmu. Istotne było dla mnie, że nie musiałem przeznaczać własnych środków na zakup towaru. Cały ciężar związany z zatowarowaniem, pozostaje po stronie franczyzodawcy – dodaje Remigiusz Owczarski.

Franczyzobiorcy Gatty prowadzą sprzedaż towarów, które powierza im franczyzodawca na zasadzie depozytu. Oznacza to, że towar w sklepach franczyzowych aż do momentu sprzedaży klientowi pozostaje własnością franczyzodawcy, a partnerzy nie ponoszą kosztów zaopatrzenia. Ich przychód pochodzi natomiast z prowizji od dochodów osiągniętych w danym miesiącu.  – Czuję się bezpiecznie prowadząc ten biznes, wiem, że otwierając kolejne salony, mogę liczyć na wsparcie franczyzodawcy, który zapewnia elastyczność w doborze modelu biznesowego. Okres uzyskania rentowności zależy od wielu czynników m.in. zaangażowania franczyzobiorcy, osób zatrudnionych w salonach, wysokości poniesionych nakładów, ale w moim przypadku zamknął się on w okresie od 2 do 3 lat  – zapewnia Remigiusz Owczarski.

Podobnego zdania jest Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.  – Termin osiągnięcia rentowności oraz czas zwrotu z inwestycji jest trudny do sprecyzowania – zaznacza Miłosiński. – Zdarzają się salony, które po pierwszym miesiącu od otwarcia są rentowne. Czasem jednak trzeba poczekać kilka miesięcy, zanim salon zacznie na siebie zarabiać. Inwestycja zwraca się najczęściej po 2-3 latach – dodaje.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €