Interes, który się kręci

Nowa franczyza w Polsce
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pierwsza pralnia LG Laundry Lounge została otwarta w Nowym Jorku w 2012 roku, a trzy lata później w Chorwacji, gdzie biznes okazał się sporym sukcesem. Teraz koncepcja pralni samoobsługowych będzie miała szansę na rozwój na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej.   Taką decyzję podjęliśmy, zachęceni bardzo dobrymi wynikami pralni w Chorwacji. Poza tym zdobyliśmy niezbędne doświadczenie, które z pewnością pozwoli nam uniknąć wielu błędów w rozwoju sieci  mówi Mario Martinek, właściciel White World, firmy rozwijającej sieć pralni LG Laundry Lounge. Franczyzodawca zauważa, że liczba pralni samoobsługowych stale rośnie w naszej części Europy, co jednoznacznie sugeruje, że rynek jest bardzo chłonny na tego typu usługi. 

Polski rynek z potencjałem

Właścicel marki zdecydował się na rozwój sieci franczyzowej w Polsce ze względu na potencjał rynku. Nasz kraj odwiedza coraz więcej turystów, a to dla pralni samoobsługowych główna grupa docelowa. Polska jest jednym z największych państw w Europie Środkowej. Naszymi klientami są przede wszystkim osoby dużo podróżujące po kraju, które nie chcą wydawać sporych sum pieniedzy na korzystanie z hotelowej pralni, oraz turyści. A ich liczba w Polsce stale rośnie. Właśnie dlatego jest to idealne miejsce na rozwój naszej sieci  – mówi Martinek.

Z pewnością polscy inwestorzy zastanawiać się będą, czy pralnia samoobsługowa spotka się z zainteresowaniem klientów. Przede wszystkim należy pamiętać, że nie każda pralka jest w stanie wszystko wyprać. Poza tym punkty pralni samoobsługowych powstały z myślą o konkretnej grupie docelowej. Są nimi także studenci, którzy korzystając z automatów samoobsługowych tanio wypiorą i wysuszą ponad 20 kilogramów ubrań w godzinę. Usługa skierowana jest także do rodzin wielodzietnych. Dla nich standardowe urządzenie o ładowności 5-6 kilogramów nie jest wystarczające. Natomiast pralka o ładowności np. 18 kilogramów, może zmieścić pranie całej dużej rodziny za jednym razem. Nie zapominajmy także o osobach, które wynajmują swoje mieszkania turystom. Im również jest łatwiej wrzucić pranie do pojemnej pralki, która szybko upierze m.in. pościel. 

– Prowadzenie pralni samoobsługowej może być doskonałą pracą dodatkową, ponieważ nie wymaga dużego zaangażowania. Interes kręci się niemal sam – zapewnia Mario Martinek. Według franczyzodawcy inwestycja w pralnię może zwrócić się już po pół roku. Lokal działa 24 godziny na dobę.  

Gdzie najlepiej i za ile? 

Właściciel LG Laundry Lounge zainteresowany jest otwieraniem pralni w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, głównie w lokalizacjach, które są często odwiedzane przez turystów. Ale nie tylko... Atrakcyjnym miejscem jest także sąsiedztwo dużych sklepów i parkingów. Jak przekonuje właściciel marki, sieć pralni samoobsługowych doskonale może się sprawdzić również w wynajętych lokalach w hostelach, marinach, obozach i akademikach. A ile wynosi minimalna przestrzeń na LG Laundry Lounge? Według franczyzodawcy wystarczy 30 m2. Franczyzobiorca może liczyć na pełne wsparcie centrali w poszukiwaniu odpowiedniej lokalizacji. 

Wysokość inwestycji zależy od wielkości otwieranej pralni. W przypadku otwarcia lokalu, w którym będą się mieścić cztery pralki i cztery suszarki wynosi ok. 20 tys. euro (maszyna  ok. 16 tys. euro, projekt wnętrz mniej więcej 4 tys. euro). Gdy franczyzobiorca zainwestuje w pralnię z dwoma pralkami i dwoma suszarkami, prasownicą, stołem do prasowania, to musi być przygotowany na wydatek ok. 12 tys. euro (maszyny 10 tys. euro i projektowanie wnętrz ok. 2 tys. euro). 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €