Całe życie z kosmetykami

Kosmetyczne wyspy
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Elżbieta Twardowska w branży kosmetycznej pracuje już blisko 15 lat. Zaczynała od hurtowej dystrybucji kosmetyków Golden Rose. A w 2013 roku postanowiła zająć się także sprzedażą detaliczną i dołączyć do systemu franczyzowego tej marki. Wtedy otworzyła swoje pierwsze stoisko z kosmetykami w Rzeszowie. Rok później uruchomiła kolejne, w Przemyślu, później trzecie – znów w Rzeszowie, a w 2015 roku czwarte, w Dębicy.
– Biznes prowadzimy wspólnie z mężem – wyjaśnia franczyzobiorczyni Golden Rose. – Mąż serwisuje stoiska, kontroluje finanse, prowadzi nadzór nad sprzedażą hurtową. Moją rolą jest praca z zespołami na stoiskach franczyzowych, zatrudnianie i przygotowanie personelu. Poza tym kontrola pracowników w sektorze hurtowym, szkolenia ze standardów firmy oraz organizacja szkoleń i kursów wizażowych z marką Golden Rose.
Elżbieta Twardowska podkreśla, że dobry zespół to jeden z warunków powodzenia w tym biznesie.
– Pracownicy powinni być profesjonalnymi konsultantami – mówi franczyzobiorczyni. – A dziś o dobry personel jest naprawdę trudno. Dlatego jeśli widzę, że ktoś angażuje się w pracę, chce zostać z nami na dłużej, to chętnie inwestuję w jego rozwój. Mam świetną menedżerkę, która pomaga mi w prowadzeniu stoisk.
Od stycznia 2018 roku, z pomocą centrali firmy, franczyzobiorczyni otworzyła Akademię Wizażu Golden Rose. W jej ramach prowadzi kursy z zakresu wizażu dla klientów indywidualnych.
– W tym roku chcemy zaproponować szkolenia rozwijające dla naszych pracowników. Mam też w planie wsparcie szkoleniowe dla klientów z sektora hurtowego – dodaje Elżbieta Twardowska.

Franczyza w galeriach

Sieć Golden Rose liczy obecnie 39 jednostek własnych oraz 36 franczyzowych. Większość licencjobiorców to multifranczyzobiorcy, którzy prowadzą po dwa lub nawet więcej punktów (tylko pięciu ma po jednej placówce). Około 10 proc. wszystkich placówek Golden Rose stanowią sklepy, reszta to wyspy handlowe.
– Wyspy wymagają dużo niższych nakładów, dlatego też uważamy, że jest to lepsze rozwiązanie dla naszych licencjobiorców – wyjaśnia Urszula Sypniewska, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Golden Rose.

Inwestycja w wyspę to ok. 50 tys. zł netto. W tej kwocie mieści się opłata wstępna, która wynosi 20 tys. zł, reszta jest przeznaczona na towar oraz sprzęt. Nie ma żadnych opłat miesięcznych. Franczyzodawca szacuje, że zwrot z inwestycji, przy pełnym zaangażowaniu franczyzobiorcy, jest możliwy po około 9 miesiącach od rozpoczęcia sprzedaży.
Marka Golden Rose lokuje swoje punkty w miastach liczących powyżej 60 tys. mieszkańców, w galeriach handlowych. Nie mogła więc nie odczuć wprowadzenia niehandlowych niedziel.
– Zwyczaj robienia zakupów w weekendy był w Polsce bardzo silny. Wprowadzenie zakazu handlu w niedziele miało wpływ na wysokość obrotów punktów – przyznaje Elżbieta Twardowska. – Czekamy, w jaki sposób ta sytuacja się teraz unormuje, jak ukształtują się nowe zwyczaje zakupowe klientów. Póki co panuje chaos, większość ludzi nie wie, która niedziela jest handlowa, a która nie.

Podobne spostrzeżenia ma franczyzodawca.
– Na pewno 2019 to rok, w którym będą się utrwalać lub ostatecznie wypracują się trendy sprzedażowe związane z wolnymi niedzielami. Wiele firm posiadających punkty sprzedaży w galeriach handlowych czeka na ostateczne decyzje rządu w tej sprawie – potwierdza Urszula Sypniewska. – Jednak pomimo zmian w przepisach kosmetyki kolorowe sprzedawały się i będą się sprzedawać zawsze, nawet w czasach kryzysu. A wiemy, że obecna sytuacja ekonomiczna w Polsce raczej pozwala poczuć się pewnie, jeśli chodzi o możliwości zakupowe klientów.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €