Zarabiaj na reklamie
– Widzimy duże zainteresowanie naszą branżą. Rośnie świadomość klientów na temat tego, jak istotny dla każdej firmy jest marketing – mówi Piotr Stefański z Xeromatic.
Xeromatic.pl powstał na bazie kilku agencji reklamowych?
Tak, a pierwsza z nich została otwarta w 2006 roku. Jeszcze do niedawna pracowaliśmy jako grupa firm partnerskich, wymieniających się doświadczeniem i wiedzą jak również metodami sprzedaży. Po jakimś czasie doszliśmy do wniosku, że pod nazwą Xeromatic.pl możemy zbudować system online z dostępem do wszystkich usług reklamowych, wraz z całym pakietem szkoleń. Właśnie to pozwoliło nam na stworzenie agencji reklamowych w każdym powiecie w Polsce (sprzedaż licencji dotyczy jednego miasta i powiatu).
Xeromatic ze swoją ofertą franczyzową wystartował dopiero rok temu.
A dzisiaj mamy już piętnastu partnerów i pomysł na nowy kierunek rozwoju. Startowaliśmy jako agencja, która chce odwrócić konwencjonalny system prowadzenia tego typu biznesu opartego o lokal. To my wychodzimy do klienta. Nasi partnerzy działają mobilnie, w związku z czym nie ma konieczności posiadania lokalu, ani kosztów wynajmu z tym związanych. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się jednak, że zgłasza się do nas wielu przedsiębiorców, którzy dysponują już lokalem i chcieliby uzupełnić swoje usługi o ofertę Xeromatic. To głównie firmy zajmujące się doradztwem finansowym, nieruchomościami i księgowością. W związku z tym firma pracuje nad propozycją dla tych franczyzobiorców, którzy chcieliby jednak prowadzić działalność w lokalu.
Jakie usługi oferujecie?
Nasi partnerzy zarabiają na sprzedaży produktów poligraficznych: wizytówek, ulotek, banerów, plakatów itp. oraz usług projektów graficznych, tworzeniu stron WWW, kampanii na Facebooku czy Google, budowaniu reklamy świetlnej i wielkoformatowej, jak również na usługach takich jak oklejanie samochodów. Łącznie Xeromatic dysponuje kilkudziesięcioma produktami w kilkuset konfiguracjach.
Ile trzeba zainwestować, przystępując do sieci?
Obecnie inwestycja w Xeromatic to ok. 10 tys. zł netto, plus program graficzny Corel Draw za ok. 300 zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji wspartej systemem online. Xeromatic zapewnia cały system online, szkolenia, materiały na start, tablet, foldery reklamowe, wizytówki i know-how prowadzenia biznesu. W pogotowiu czeka też studio graficzne i wsparcie konsultingowe 24h w ciągu dnia i 7 dni w tygodniu.
Na zwrot z inwestycji trzeba długo czekać?
Można na niego liczyć już w ciągu trzech miesięcy. Wszystko zależy od czasu poświęconego na prowadzeniu biznesu i od zaangażowania partnera. Jako operator marki nie pobieramy prowizji, a jedynie opłatę marketingową w wysokości 399 zł netto miesięcznie. Franczyzobiorca Xeromatic otrzymuje wyłączność na cały powiat w ramach jednej licencji. Ambitni mają możliwość objęcia kilku powiatów.
Cenią państwo doświadczonych partnerów?
Doświadczenie partnera jest pewnym plusem. Ale z drugiej strony często obserwujemy, że partner bez żadnego doświadczenia osiąga lepsze wyniki niż ten z doświadczeniem. Po przejściu wszystkich szkoleń nasz franczyzobiorca otrzymuje dokładny plan pracy i tego, jak powinien rozwijać swój biznes. Osoby z doświadczeniem w branży mają zazwyczaj swoje nawyki i swój system pracy.
Szkolą państwo nowych pracowników?
To podstawa wejścia na rynek i prowadzenia dochodowego biznesu. Dlatego nasze szkolenia są dobierane odpowiednio do poziomu wiedzy przedsiębiorcy. Również po szkoleniach prowadzimy ciągłe konsultacje z naszymi partnerami.
Jak oceniają państwo aktualną kondycję swojej branży?
Nasza sieć rozwija się bardzo szybko. Widzimy duże zainteresowanie branżą, co wiąże się ze wzrostem świadomości klientów na temat marketingu firmy i rozwojowi marketingu internetowego. Niebawem wchodzimy z ofertą dla klientów, którzy już dysponują lokalem i chcą otworzyć punkt wraz z biurem. Naszym partnerom zapewnimy branding oraz wyposażenie biura, już w cenie wejścia w biznes.
Rozmawiała Maryla Pałasz
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

