Doświadczony franczyzobiorca
Rafał Wiśniewski przeanalizował wiele ofert franczyzowych zanim zdecydował się otworzyć własny sklep odzieżowy. Na jaką markę postawił?
Rafał Wiśniewski jest franczyzobiorcą marki Recman od dwóch lat. Salony, którymi zarządza są zlokalizowane w Galerii Jurajskiej w Częstochowie oraz Galerii Sfera w Bielsku- Białej. Zanim zdecydował się na zawarcie umowy franczyzowej z siecią, przez 16 lat był związany z branżą odzieżową. – Karierę zawodową zaczynałem od sprzedaży w salonie Levis'a. Pracowałem także dla firmy Artman, która zarządzała marką House. W 2008 roku budowałem od podstaw struktury operacyjne sportowej marki 4F, następnie pracowałem dla marki z sektora odzieży dla dzieci – 5.10.15. Decyzję o otwarciu salonu franczyzowego podjąłem dopiero w trakcie współpracy z jedną z marek odzieżowych dla mężczyzn – mówi Rafał Wiśniewski.
Franczyzobiorca zanim trafił na ofertę marki Recman, przyjrzał się innym firmom, które również rozwijają swoje sieci franczyzowe. Do współpracy z Recmanem przekonała go wysoka jakość sprzedawanych produktów. – Jest to jedna z najstarszych firm z branży odzieży męskiej na polskim rynku i jedna z niewielu obecnych w galeriach handlowych, która posiada swój park maszynowy i szwalnie. Produkty są bardzo wysokiej jakości. Doceniam również fakt, że marka nie wprowadza swoich klientów w błąd. Nie zawyża cen, aby następnie sztucznie je obniżyć – zapewnia Wiśniewski.
Wojciech Tulwin, dyrektor marketingu marki Recman zaznacza, że o otwarciu sklepu w konkretnej lokalizacji decyduje głównie koszt wynajęcia lokalu. – Wspieramy naszych partnerów w negocjacjach, co pozwala uzyskać atrakcyjne warunki wynajmu. Optymalna powierzchnia na salon Recman wynosi między 80 a 100 m2. Indywidualnie dla każdego sklepu przygotowujemy projekt wystroju wnętrza. W kwestii wyposażenia partnerzy mogą korzystać z firm, które polecamy, jednak nie jest to konieczne – mówi Tulwin.
Kwota inwestycji jest zależna od miasta i stanu lokalu, w którym powstanie sklep oraz jego lokalizacji (galeria handlowa czy lokal przy ulicy). Wynosi średnio od 80 tys. zł do 150 tys. zł, a w przypadku lokali w stanie deweloperskim w galeriach handlowych nawet 200-250 tys. zł. – Franczyzobiorca nie musi zamawiać ani kupować towaru lub płacić kaucji za towar. Recman jako franczyzodawca jest właścicielem towaru i dba o asortyment w każdym salonie – zapewnia Wiśniewski.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


