Gotują ramen i zarabiają

Franczyzodawca Panda Ramen zapewnia, że przy 100 klientach dziennie można już liczyć na zysk. A w restauracji sieci stołuje się zazwyczaj 250-300 osób.
Ramen to japońska zupa, przygotowana na bulionie, z makaronem, jajkiem i innymi dodatkami: mięsem, rybami, może być też w wersji wege. Właśnie ona stała się fundamentem biznesu dla pomysłodawców restauracji Panda Ramen. Pierwszy lokal z tym szyldem powstał cztery lata temu, tuż obok wrocławskiego rynku.
– W gastronomii pracuję już od kilkunastu lat – opowiada Marcin Kleczyński, współwłaściciel Panda Ramen. – W tym także w restauracjach sushi, gdzie zetknąłem się po raz pierwszy z ramenem. Kilka lat temu poznałem świetnego szefa kuchni, który ma już ćwierć wieku doświadczenia w branży. Znał ramen, wiedział, że ta zupa podbije świat. I tak ze wspólnikiem postanowiliśmy otworzyć restaurację, w której właśnie ona będzie podstawą menu.
Oprócz ramenów (jest ich siedem rodzajów) w lokalu serwowane są też zestawy lunchowe i kilka innych potraw kuchni japońskiej. Po roku funkcjonowania pierwszej restauracji właściciele otworzyli kolejną, tym razem na jednym z osiedli we Wrocławiu (tu do menu włączyli jeszcze sushi). A teraz postanowili rozwijać dalej swój koncept z pomocą franczyzy. Licencjobiorców szukają w miastach liczących minimum 60-80 tys. mieszkańców.
Wsparcie od dawcy
Dobrą lokalizacją na restauracje Panda Ramen są centra miast, okolice rynków, starówek, miejsca, gdzie tętni życie restauracyjne, ale także strefy biznesowe, sąsiedztwo korporacji, biurowców. W mniejszym mieście minimalna wielkość lokalu to 80 m2. W większym optymalna powierzchnia to 100-120 m2. Najlepiej oczywiście znaleźć lokal przystosowany już do potrzeb gastronomii, co ograniczy wydatki.
– Podstawą jest dobra wentylacja – podkreśla Marcin Kleczyński. – Buliony na ramen gotują się długo. Konieczny jest dobry wyciąg, który pozwoli pozbyć się zapachów. Dostarczymy franczyzobiorcom projekt technologiczny lokalu. Pomożemy w całym procesie przygotowania restauracji, od ciągu technologicznego, po wystrój sali, grafiki, materiały marketingowe. Będziemy na miejscu przed i po otwarciu.
Franczyzodawca szacuje, że na przygotowanie restauracji trzeba wydać minimum 150 tys. zł. Pod warunkiem, że lokal już wcześniej był przystosowany do potrzeb gastronomii. Jeśli nie, wydatki będą wyższe. Franczyzobiorca może skorzystać z polecanych przez dawcę licencji dostawców wyposażenia do lokalu, ale może też znaleźć własnych. Licencjodawca zapewnia szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników (np. kucharze szkolą się ok. miesiąca), obiecuje też pomoc w znalezieniu dostawców produktów oraz promocji lokalu.
Właściciele Panda Ramen nie ukrywają, że wśród kandydatów na franczyzobiorców preferują osoby z doświadczeniem w zarządzaniu lokalem gastronomicznym lub innym biznesem.
– Trzeba wiedzieć, że to jest ciężka praca – podkreśla Marcin Kleczyński. – Oczywiście jeśli ktoś bez takiego doświadczenia zechce nawiązać z nami współpracę, to też jest to możliwe. Po prostu otrzyma od nas jeszcze większe wsparcie, np. obecność pracownika z centrali przez pierwsze miesiące działania restauracji.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi od 30 do 50 tys. zł. Jak wyjaśnia licencjodawca, im wyższa opłata wstępna, tym niższe późniejsze miesięczne opłaty franczyzowe. Te ostatnie mogą być liczone albo w procentach od obrotu, albo mieć formę stałej kwoty. Wybór należy do franczyzobiorcy.
– Przy 100 paragonach dziennie można już liczyć na zysk. A z naszego doświadczenia wynika, że 100 to mało – podkreśla Marcin Kleczyński. – Nasze menu opiera się na szybko serwowanych daniach, dzięki czemu rotacja klientów jest duża. W weekendy dziennie restauracja wydaje 250-300 paragonów, nie licząc dowozów.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej