Interes na wyspach

Piotr Andrzejewski, dyrektor generalny Fonny Funny
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Koncept Fonny Funny powstał w połowie 2017 roku. Teraz pod tym szyldem działa 16 stoisk, w których można kupić etui do telefonów i ochronne szkła na ekrany – bo taką specjalizację wybrała dla siebie marka.
W ubiegłym roku otworzyliśmy dziewięć lokalizacji. W tym roku mieliśmy na razie jedno otwarcie, w centrum handlowym Karolinka w Opolu. Trudno mówić o konkretnych planach rozbudowy sieci do końca roku, dużo bowiem zależy od podaży lokalizacji i zainteresowania potencjalnych partnerów franczyzowych. Nie mniej jednak chcemy na koniec 2019 roku mieć ponad 20 lokalizacji – mówi Piotr Andrzejewski, dyrektor generalny Fonny Funny.
Koncept nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. Według szacunków franczyzodawcy na inwestycję należy zaplanować kwotę około 35 tys. zł. Większość tej sumy jest przeznaczana na zakup towaru. Meble na stoiska dostarcza franczyzodawca.
 Opłaty miesięczne, w tym koszt dzierżawy mebli, są ustalane indywidualnie, w zależności od lokalizacji  wyjaśnia Piotr Andrzejewski.

Fonny Funny otwiera stoiska wyłącznie w centrach handlowych. Franczyzodawca zapewnia, że lokalizacje są dokładnie analizowane pod względem potencjału, aby obniżyć ryzyko inwestycji. Licencjobiorca może też liczyć na doradztwo centrali w zakresie zatowarowania.
 Mamy szeroki wachlarz produktów i dostawców, atrakcyjne ceny zakupu, co pozawala generować wysokie marże, sięgające 75 proc. Czyli z każdego 1 tys. zł obrotu detalicznego pozostaje 750 zł zysku – podkreśla Piotr Andrzejewski. Franczyzobiorcom oferujemy również ogólne wsparcie w kwestii prowadzenia działalności, pomagamy i doradzamy w każdej kwestii, związanej z prowadzeniem działalności pod naszym logo.
Według szacunków licencjodawcy biznes staje się rentowny w okolicy trzeciego miesiąca działalności. Zależy to m.in. od tego, czy franczyzobiorca osobiście angażuje się w pracę w punkcie.
 Są partnerzy, którzy sami pracują na stoisku, ale są też tacy, którzy zatrudniają pracowników. Na pewno, przynajmniej na początku, warto samemu regularnie pracować bezpośrednio z klientem, by poznać wszystkie aspekty funkcjonowania tego biznesu – radzi franczyzodawca.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €