Interes na wyspach
Fonny Funny chce w tym roku mieć 20 stoisk z akcesoriami do telefonów. Ile można zarobić, prowadząc taki biznes?
Koncept Fonny Funny powstał w połowie 2017 roku. Teraz pod tym szyldem działa 16 stoisk, w których można kupić etui do telefonów i ochronne szkła na ekrany – bo taką specjalizację wybrała dla siebie marka.
– W ubiegłym roku otworzyliśmy dziewięć lokalizacji. W tym roku mieliśmy na razie jedno otwarcie, w centrum handlowym Karolinka w Opolu. Trudno mówić o konkretnych planach rozbudowy sieci do końca roku, dużo bowiem zależy od podaży lokalizacji i zainteresowania potencjalnych partnerów franczyzowych. Nie mniej jednak chcemy na koniec 2019 roku mieć ponad 20 lokalizacji – mówi Piotr Andrzejewski, dyrektor generalny Fonny Funny.
Koncept nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. Według szacunków franczyzodawcy na inwestycję należy zaplanować kwotę około 35 tys. zł. Większość tej sumy jest przeznaczana na zakup towaru. Meble na stoiska dostarcza franczyzodawca.
– Opłaty miesięczne, w tym koszt dzierżawy mebli, są ustalane indywidualnie, w zależności od lokalizacji – wyjaśnia Piotr Andrzejewski.
Fonny Funny otwiera stoiska wyłącznie w centrach handlowych. Franczyzodawca zapewnia, że lokalizacje są dokładnie analizowane pod względem potencjału, aby obniżyć ryzyko inwestycji. Licencjobiorca może też liczyć na doradztwo centrali w zakresie zatowarowania.
– Mamy szeroki wachlarz produktów i dostawców, atrakcyjne ceny zakupu, co pozawala generować wysokie marże, sięgające 75 proc. Czyli z każdego 1 tys. zł obrotu detalicznego pozostaje 750 zł zysku – podkreśla Piotr Andrzejewski. – Franczyzobiorcom oferujemy również ogólne wsparcie w kwestii prowadzenia działalności, pomagamy i doradzamy w każdej kwestii, związanej z prowadzeniem działalności pod naszym logo.
Według szacunków licencjodawcy biznes staje się rentowny w okolicy trzeciego miesiąca działalności. Zależy to m.in. od tego, czy franczyzobiorca osobiście angażuje się w pracę w punkcie.
– Są partnerzy, którzy sami pracują na stoisku, ale są też tacy, którzy zatrudniają pracowników. Na pewno, przynajmniej na początku, warto samemu regularnie pracować bezpośrednio z klientem, by poznać wszystkie aspekty funkcjonowania tego biznesu – radzi franczyzodawca.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży telekomunikacja, IT, AGD/RTV
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

