Korzystają na zmianach w oświacie

– W naszych placówkach nie brakuje klientów, nawet w wakacje – mówi Albert Pietras, właściciel Edu Szkoła Szybkiego Czytania i Technik Pamięciowych.
W oświacie ostatnio sporo się dzieje: wygaszanie gimnazjów, reaktywacja 7 i 8 klas w szkołach podstawowych, kumulacja roczników w liceach i technikach. Firmy z branży edukacyjnej na tym korzystają czy tracą?
Zmiany w systemie oświaty, zwłaszcza te dorywcze i nieprzemyślane, zawsze napędzają klientów wszelkiego rodzaju kursom czy korepetytorom. Podobnie jest teraz. W tym roku szkolnym mieliśmy np. stuprocentowy wzrost liczby klientów z obecnego rocznika siódmoklasistów. Dużo jest też ósmoklasistów i ostatniego rocznika gimnazjum, bo rodzice wystraszyli się nadchodzącej kumulacji dwóch roczników w liceach i chcieli zwiększyć szanse swoich dzieci. Zapewne w przyszłym roku szkolnym sporo uczniów nie dostanie się do wymarzonych szkół średnich i też chętnie skorzystają z dodatkowych kursów i szkoleń. Nasze placówki nie narzekają więc na brak klientów. Nawet w wakacje. Wielu uczniów, przyszłych maturzystów czy studentów chce przejść kurs efektywnej nauki w lecie, by od września móc się skupić na opanowaniu szkolnego materiału.
Jak jest oferta waszych placówek?
Prowadzimy kursy szybkiego czytania, technik efektywnego uczenia się oraz technik pamięciowych. Mamy zajęcia dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych, grupowe i indywidualne. Aktualnie mamy osiem placówek własnych i 39 ośrodków franczyzowych. Pierwsza jednostkę własną uruchomiliśmy w Gdańsku w 2004 roku. Działa nadal, podobnie jak pierwszy oddział franczyzowy, który powstał w 2007 roku we Włocławku. Naszymi partnerami mogą zostać zarówno już działające placówki edukacyjne, np. szkoły językowe, które chcą poszerzyć zakres usług, jak i osoby, które dopiero uruchamiają działalność w tej branży. Nie trzeba mieć stałego lokalu, można wynajmować go na zajęcia. Ale nie jest to obowiązkowe, bo istnieją także rozwiązania bezkosztowe, które możemy podpowiedzieć naszym franczyzobiorcom.
Franczyzobiorca powinien być równocześnie trenerem, który prowadzi kursy?
Nie, może zatrudniać trenerów, których my szkolimy. Jednak rekomendujemy franczyzobiorcom, aby także przeszli podobne szkolenia. Po to, aby w razie potrzeby, np. choroby, mogli zastąpić trenera. Chcę podkreślić, że naprawdę warto zainwestować w dobrych fachowców. Przekłada się to później na większą liczbę zleceń, mniejszą liczbę rezygnacji z kursów. Podpowiadamy, jakie osoby zatrudniać jako trenerów, oceniamy ich predyspozycje podczas trwania szkoleń.
Ile pieniędzy trzeba przeznaczyć na uruchomienie biznesu?
Do końca sierpnia mamy promocyjną ofertę dla nowych partnerów. Nie będą uiszczać ani opłaty wstępnej (która standardowo wynosi 490 zł), ani bieżącej miesięcznej (190 zł). Należy oczywiście liczyć się z wydatkami na kursy trenerskie, które wynoszą minimum 1,5 tys. zł (to koszt wyszkolenia dwóch osób). Oprócz tego trzeba mieć również środki na reklamę. Wysokość nakładów na marketing zależy od zasięgu i rodzaju akcji promocyjnej, ale na początku to minimum 2-3 tys. zł.
A jak zdobywać klientów?
System oświatowy sam ich nam dostarcza. I rodzice, i uczniowie widzą potrzebę rozwoju umiejętności efektywnego zapamiętywania i uczenia się, chociażby ze względu na ogrom materiału, który mają w szkole do „przerobienia”. Oczywiście nie wystarczy jednak bierne czekać na klienta. Podstawowym kanałem promocji jest dziś internet, odpowiednie pozycjonowanie firmy w wyszukiwarkach. Nie należy jednak zapominać o bardziej tradycyjnych kanałach. Chociażby gazetach, które przed rozpoczęciem roku szkolnego często publikują branżowe dodatki edukacyjne.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej