Korzystają na zmianach w oświacie

– W naszych placówkach nie brakuje klientów, nawet w wakacje – mówi Albert Pietras, właściciel Edu Szkoła Szybkiego Czytania i Technik Pamięciowych.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
W oświacie ostatnio sporo się dzieje: wygaszanie gimnazjów, reaktywacja 7 i 8 klas w szkołach podstawowych, kumulacja roczników w liceach i technikach. Firmy z branży edukacyjnej na tym korzystają czy tracą?
Zmiany w systemie oświaty, zwłaszcza te dorywcze i nieprzemyślane, zawsze napędzają klientów wszelkiego rodzaju kursom czy korepetytorom. Podobnie jest teraz. W tym roku szkolnym mieliśmy np. stuprocentowy wzrost liczby klientów z obecnego rocznika siódmoklasistów. Dużo jest też ósmoklasistów i ostatniego rocznika gimnazjum, bo rodzice wystraszyli się nadchodzącej kumulacji dwóch roczników w liceach i chcieli zwiększyć szanse swoich dzieci. Zapewne w przyszłym roku szkolnym sporo uczniów nie dostanie się do wymarzonych szkół średnich i też chętnie skorzystają z dodatkowych kursów i szkoleń. Nasze placówki nie narzekają więc na brak klientów. Nawet w wakacje. Wielu uczniów, przyszłych maturzystów czy studentów chce przejść kurs efektywnej nauki w lecie, by od września móc się skupić na opanowaniu szkolnego materiału.
Jak jest oferta waszych placówek?
Prowadzimy kursy szybkiego czytania, technik efektywnego uczenia się oraz technik pamięciowych. Mamy zajęcia dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych, grupowe i indywidualne. Aktualnie mamy osiem placówek własnych i 39 ośrodków franczyzowych. Pierwsza jednostkę własną uruchomiliśmy w Gdańsku w 2004 roku. Działa nadal, podobnie jak pierwszy oddział franczyzowy, który powstał w 2007 roku we Włocławku. Naszymi partnerami mogą zostać zarówno już działające placówki edukacyjne, np. szkoły językowe, które chcą poszerzyć zakres usług, jak i osoby, które dopiero uruchamiają działalność w tej branży. Nie trzeba mieć stałego lokalu, można wynajmować go na zajęcia. Ale nie jest to obowiązkowe, bo istnieją także rozwiązania bezkosztowe, które możemy podpowiedzieć naszym franczyzobiorcom.
Franczyzobiorca powinien być równocześnie trenerem, który prowadzi kursy?
Nie, może zatrudniać trenerów, których my szkolimy. Jednak rekomendujemy franczyzobiorcom, aby także przeszli podobne szkolenia. Po to, aby w razie potrzeby, np. choroby, mogli zastąpić trenera. Chcę podkreślić, że naprawdę warto zainwestować w dobrych fachowców. Przekłada się to później na większą liczbę zleceń, mniejszą liczbę rezygnacji z kursów. Podpowiadamy, jakie osoby zatrudniać jako trenerów, oceniamy ich predyspozycje podczas trwania szkoleń.
Ile pieniędzy trzeba przeznaczyć na uruchomienie biznesu?
Do końca sierpnia mamy promocyjną ofertę dla nowych partnerów. Nie będą uiszczać ani opłaty wstępnej (która standardowo wynosi 490 zł), ani bieżącej miesięcznej (190 zł). Należy oczywiście liczyć się z wydatkami na kursy trenerskie, które wynoszą minimum 1,5 tys. zł (to koszt wyszkolenia dwóch osób). Oprócz tego trzeba mieć również środki na reklamę. Wysokość nakładów na marketing zależy od zasięgu i rodzaju akcji promocyjnej, ale na początku to minimum 2-3 tys. zł.
A jak zdobywać klientów?
System oświatowy sam ich nam dostarcza. I rodzice, i uczniowie widzą potrzebę rozwoju umiejętności efektywnego zapamiętywania i uczenia się, chociażby ze względu na ogrom materiału, który mają w szkole do „przerobienia”. Oczywiście nie wystarczy jednak bierne czekać na klienta. Podstawowym kanałem promocji jest dziś internet, odpowiednie pozycjonowanie firmy w wyszukiwarkach. Nie należy jednak zapominać o bardziej tradycyjnych kanałach. Chociażby gazetach, które przed rozpoczęciem roku szkolnego często publikują branżowe dodatki edukacyjne.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...