Biznes przy komputerze

Według franczyzodawcy Komputrilo zajęcia z programowania i informatyki to atrakcyjny biznes nawet w niewielkim mieście. Pod jednym warunkiem.
Komputrilo to sieć akademii komputerowych, oferująca zajęcia w zakresie informatyki i nauki programowania dla dzieci i młodzieży oraz warsztaty dla dorosłych i seniorów. Oferta obejmuje m.in. programowanie z Minecraft dla dzieci, matematykę z programowaniem dla przedszkolaków, budowę stron WWW z grafiką. Placówki zarabiają też na organizacji urodzin i warsztatów letnich lub zimowych z Minecraft.
– O konieczności nauki programowania od najmłodszych lat dziś już nie trzeba nikogo przekonywać. Zawód programisty postrzegany jest jako jeden z najatrakcyjniejszych i najbardziej pożądanych na świecie – mówi Urszula Wiejak, właścicielka i dyrektorka Komputrilo. – Rozwój branży edukacyjnej, zwłaszcza w obszarze IT, jest bardzo dynamiczny. Z roku na rok obserwujemy coraz większe zapotrzebowanie na zajęcia z szeroko pojętej informatyki i programowania. Przy jednej godzinie tygodniowo informatyki w szkole wiadomości i umiejętności dzieci i młodzieży w tym obszarze są niewystarczające i nie przystają do obecnego rynku pracy.
Komputrilo ma obecnie pięć jednostek własnych i sześć franczyzowych oraz partnerskich. Kandydatów na franczyzobiorców marka poszukuje praktycznie w każdej wielkości miejscowościach, nawet tych niewielkich. Oczywiście pod warunkiem, że są tam zbiorowiska potencjalnych klientów, czyli szkoły i przedszkola.
Aby otworzyć placówkę pod szyldem Komputrilo nie trzeba być informatykiem czy pedagogiem.
– Trzeba być natomiast dobrym menedżerem, który skompletuje odpowiedni zespół i który będzie miał czas osobiście dopilnować biznesu – podkreśla Urszula Wiejak. – Zapraszamy do współpracy także osoby, które prowadzą już inne działalności i chciałyby poszerzyć swoją ofertę.
Jeśli chcemy mieć stacjonarną placówkę, potrzebny jest lokal jedno- lub dwupokojowy, wielkości ok. 40 m2. Gdy natomiast zdecydujemy się na model prowadzenia zajęć u klientów, lokal nie jest nam niezbędny.
Franczyzodawca szacuje, że na początkową inwestycję trzeba przeznaczyć ok. 30 tys. zł. W tej kwocie zawiera się już jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci.
– Przekazujemy naszym licencjobiorcom know-how otwarcia i prowadzenia placówki. Zapewniamy szkolenia dla franczyzobiorców i ich pracowników, scenariusze zajęć, urodzin, warsztatów. Gwarantujemy wsparcie przy zakupie sprzętu, instalacji oprogramowania – wylicza Urszula Wiejak.
Według franczyzodawcy, zwrot z inwestycji powinien nastąpić w drugim roku działalności.
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej