Pomysł na biznes z Paryża

Lokal na sklep
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

The Kooples to francuska marka modowa stworzony w 2008 roku przez trzech braci: Alexandra, Laurenta i Raphaela Elichanów. Ubrania zaprojektowane przez rodzeństwo zawojowały Europę oraz Stany Zjednoczone. Obecnie sieć liczy ponad 400 butików na całym świecie. Ich salony znajdują się w centrum Paryża, Londynu i Nowego Jorku. A do projektów marki są zapraszane największe gwiazdy, m.in.: Irina Shayk, Zayn Malik, Stella Maxwell, Ming Xi, Gigi Hadid, Beyonce i Taylor Swift. Ubrania są wykorzystywane przez stylistów do sesji dla czołowych magazynów, takich jak „Vogue”, „Grazia” czy „Numero”.

Teraz również i polscy przedsiębiorcy będą mieli możliwość założenia salonu The Kooples. – Dopiero zaczynamy proces wdrożenia naszej marki we franczyzę na polskim rynku. Do tej pory nasza dystrybucja była skoncentrowana na salonach mulitimarkowych, a nie niezależnych lokalach franczyzowych. Również polski rynek powoli otwiera się na francuskie brandy. Dlatego my jako dystrybutor zdecydowaliśmy się na tego typu współpracę – mówi Anna Węgrzyn, dyrektor sprzedaży The Kooples.

Franczyzodawca zaznacza, że w pierwszej kolejności szuka franczyzobiorców wśród swoich partnerów. – Są to zwykle osoby bardzo doświadczone i zaznajomione z rynkiem odzieżowym. Wdrażanie takiego partnera jest zdecydowanie krótsze. Nie zamykamy się jednak na współpracę z osobami, które dopiero chciałyby zacząć swoją przygodę z branżą. Cykl szkoleń, które oferujemy, z pewnością pozwoli mniej doświadczonym płynnie wejść w ten biznes – zapewnia Anna Węgrzyn.

Oprócz szkoleń z zakresu obsługi klienta, sprzedaży oraz visual merchandasingu, franczyzodawca oferuje partnerom towar, know-how niezbędne do prowadzenia sklepu odzieżowego, pomoc i doradztwo przy wyborze kolekcji, lokalizacji, negocjacjach warunków najmu oraz przy rekrutacji personelu, a także gotowy projekt salonu i kompleksowe wsparcie marketingowe.

Franczyzodawca chce otwierać sklepy w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Najlepszą lokalizacją na salon marki są według franczyzodawcy galerie handlowe lub centra miast. Powierzchnia salonu powinna wynosić od 60-120 m2. I to właśnie od rozmiaru sklepu zależy kwota inwestycji. – W przeliczaniu kwoty inwestycji bierzemy pod uwagę kwotę zatowarowania sklepu dwa razy w sezonie oraz realizację całego projektu od strony technicznej.  Przyjmujemy, że na 1 m2 musimy mieć 4,3-5,2 tys. zł – mówi Anna Węgrzyn.

Franczyzodawca zaznacza, że zwrot inwestycji następuje po mniej więcej dwóch latach od rozpoczęcia współpracy.

Maryla Pałasz
Autor
Maryla Pałasz
dziennikarz