Pomysł na biznes z Paryża

Francuska marka odzieżowa The Kooples planuje zbudować sieć franczyzową w Polsce. Czy franczyzobiorcy muszą mieć branżowe doświadczenie?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
The Kooples to francuska marka modowa stworzony w 2008 roku przez trzech braci: Alexandra, Laurenta i Raphaela Elichanów. Ubrania zaprojektowane przez rodzeństwo zawojowały Europę oraz Stany Zjednoczone. Obecnie sieć liczy ponad 400 butików na całym świecie. Ich salony znajdują się w centrum Paryża, Londynu i Nowego Jorku. A do projektów marki są zapraszane największe gwiazdy, m.in.: Irina Shayk, Zayn Malik, Stella Maxwell, Ming Xi, Gigi Hadid, Beyonce i Taylor Swift. Ubrania są wykorzystywane przez stylistów do sesji dla czołowych magazynów, takich jak „Vogue”, „Grazia” czy „Numero”.
Teraz również i polscy przedsiębiorcy będą mieli możliwość założenia salonu The Kooples. – Dopiero zaczynamy proces wdrożenia naszej marki we franczyzę na polskim rynku. Do tej pory nasza dystrybucja była skoncentrowana na salonach mulitimarkowych, a nie niezależnych lokalach franczyzowych. Również polski rynek powoli otwiera się na francuskie brandy. Dlatego my jako dystrybutor zdecydowaliśmy się na tego typu współpracę – mówi Anna Węgrzyn, dyrektor sprzedaży The Kooples.
Franczyzodawca zaznacza, że w pierwszej kolejności szuka franczyzobiorców wśród swoich partnerów. – Są to zwykle osoby bardzo doświadczone i zaznajomione z rynkiem odzieżowym. Wdrażanie takiego partnera jest zdecydowanie krótsze. Nie zamykamy się jednak na współpracę z osobami, które dopiero chciałyby zacząć swoją przygodę z branżą. Cykl szkoleń, które oferujemy, z pewnością pozwoli mniej doświadczonym płynnie wejść w ten biznes – zapewnia Anna Węgrzyn.
Oprócz szkoleń z zakresu obsługi klienta, sprzedaży oraz visual merchandasingu, franczyzodawca oferuje partnerom towar, know-how niezbędne do prowadzenia sklepu odzieżowego, pomoc i doradztwo przy wyborze kolekcji, lokalizacji, negocjacjach warunków najmu oraz przy rekrutacji personelu, a także gotowy projekt salonu i kompleksowe wsparcie marketingowe.
Franczyzodawca chce otwierać sklepy w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Najlepszą lokalizacją na salon marki są według franczyzodawcy galerie handlowe lub centra miast. Powierzchnia salonu powinna wynosić od 60-120 m2. I to właśnie od rozmiaru sklepu zależy kwota inwestycji. – W przeliczaniu kwoty inwestycji bierzemy pod uwagę kwotę zatowarowania sklepu dwa razy w sezonie oraz realizację całego projektu od strony technicznej. Przyjmujemy, że na 1 m2 musimy mieć 4,3-5,2 tys. zł – mówi Anna Węgrzyn.
Franczyzodawca zaznacza, że zwrot inwestycji następuje po mniej więcej dwóch latach od rozpoczęcia współpracy.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...