Plany z rozmachem

Pieniądze na start
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Firma rozwija trzy koncepty franczyzowe – Lodolandię, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Wśród nich prym wiedzie Lodolandia. Od początku ubiegłego roku można łączyć sprzedaż lodów i kołaczy w jednej przyczepie Lodolandia & Kołacz na Okrągło. Od wiosny do jesieni w ofercie są lodowe przysmaki i gofry, a od jesieni do końca zimy ciepłe kołacze. – Placówka jest ta sama. Przechodzi tylko rebranding, który polega m.in. na wymianie wyposażenia. Maszynę do lodów zastępuje sprzęt do wypieku kołaczy. Cały proces trwa zaledwie kilka godzin – opowiada Marcin Olesiak. W ten sposób firmie udało się zerwać z sezonowością, dzięki czemu jej franczyzobiorcy zarabiają przez 12 miesięcy. Koszt inwestycji w tego typu punkt wynosi 139 tys. zł. Pojedyncza placówka może generować nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie, co oznacza szybki zwrot inwestycji. 

Rozwój w Polsce jest już na tyle dynamiczny, że firma od 2018 roku coraz odważniej wkracza na rynki zagraniczne. Koncept bardzo dobrze przyjął się już w Niemczech, na Słowacji i w Wielkiej Brytanii. Punkty sprzedaży działają pod międzynarodową marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). – Właśnie zaczęliśmy działalność we Francji w Nicei, na hiszpańskiej Majorce, w Irlandii i w Austrii. W sumie za granicą mamy już ponad 40 punktów sprzedaży. Lokujemy je m.in. przy centrach handlowych, tak samo jak w Polsce – mówi Marcin Olesiak, prezes Sweet Gallery.

Jeszcze w tym roku firma zamierza wystartować w Czechach, Szwecji, na Ukrainie i na Litwie. Spółka prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami z tych właśnie krajów. W sezonie wiosenno-letnim spółka szacuje, że uruchomi za granicą 50 przyczep. Jak zapewnia prezes Sweet Gallery, do firmy spływają zapytania dotyczące współpracy z coraz to nowych krajów, nawet spoza Europy. – Potencjalni partnerzy pojawiają się z tak dalekich stron jak Bahrajn czy nawet Australia. Na razie jednak skupiamy się na bliższych kierunkach, ale jeśli nasz koncept sprawdzi się w Europie, prawdopodobnie skusimy się na rozwój na innych kontynentach – mówi Marcin Olesiak.

Sweet Gallery ma na swoim koncie już ponad 600 punktów sprzedaży. – Rozwój za granicą na pewno wzmocni naszą pozycję w Polsce. Jeszcze trudno to oszacować, natomiast liczymy, że w ciągu dwóch lat urośniemy do 1 000 placówek – mówi Marcin Olesiak.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €