Spedycja we franczyzie

Northgate Logistics chce zbudować sieć franczyzową. Kto może zostać franczyzobiorcą firmy?
Northgate Logistics zajmuje się spedycją międzynarodową i krajową. Firma obecnie posiada sieć placówek własnych, które obsługują ponad 5 tys. klientów rocznie w całej Polsce i Europie. – W chwili obecnej posiadamy sześć własnych oddziałów, które znajdują się w całej Polsce. Główna siedziba mieści się w Pruszczu Gdańskim. Oddziały znajdują się zarówno na północy w Gdańsku i Gdyni, a także na południu Polski w Oławie, Ząbkowicach Śląskich i Świdnicy. Branża spedycyjna nie jest łatwa. Można bardzo szybko stracić renomę, dlatego stawiamy przede wszystkim na jakość i rozwój – mówi Ewa Kozłowska, specjalista ds. rozwoju sieci partnerskiej Northgate Logistics.
Jak podkreśla franczyzodawca, Northgate Logistics jest pierwszą na rynku firma spedycyjną, która zamierza rozwinąć sieć franczyzową. – Nasze oddziały bardzo prężnie działają na rynku, dlatego postanowiliśmy pójść w kierunku franczyzy. Na ten moment mamy jedną placówkę franczyzową. Póki co jesteśmy nastawieni na rozwój sieci na terenie Polski. Aby współpraca przebiegała sprawnie, byłoby dobrze, gdyby oddziały powstawały przy głównych trasach – dodaje Ewa Kozłowska.
Potencjalny franczyzobiorca, aby przystąpić do sieci franczyzowej, musi otworzyć działalność gospodarczą. Powinien także posiadać umiejętności sprzedażowe, a przede wszystkim zarządzania zespołem. Brak wiedzy na temat spedycji nie stoi na przeszkodzie w zawarciu współpracy. Franczyzodawca oferuje niezbędne szkolenia.
A ile wynoszą opłaty wstępne? – Partner przystępując do systemu będzie zobowiązany wnieść opłatę wdrożeniową w wysokości 35 tys. zł przed rozpoczęciem szkolenia wstępnego, a po pozytywnym ukończeniu szkolenia, musi uiścić opłatę licencyjną w wysokości 15 tys. zł. Dodatkowo w trakcie współpracy należy nastawić się na opłaty związane ze szkoleniem wstępnym pracowników. Koszt to 20 tys. zł za pięciotygodniowe szkolenie niezależnie od liczby pracowników. Szkolenie odbywa się w placówce partnerskiej, natomiast sam partner jest szkolony w naszej siedzibie, aby mógł się dokładnie zaznajomić ze specyfiką firmy – mówi Ewa Kozłowska.
Franczyzobiorca powienien dysponować kwotą 120 tys. zł, która wystarczy na otwarcie placówki o wielkości 60 m2 oraz pokrycie kosztów stałych prowadzenia biznesu zanim będzie on rentowny. Lokal musi mieć docelowo powierzchnię, która pozwoliłaby pomieścić min. 10 pracowników, a także wydzielone miejsce na salę konferencyjną oraz biuro dla menedżera. Decyzja o ostatecznym wyborze lokalizacji na placówkę jest podejmowania wspólnie z partnerem.
Pakiet franczyzowy zawiera prawo do korzystania z logo, dostęp do systemów i narzędzi IT, kompleksowe szkolenia (każdy pracownik otrzymuje po szkoleniu certyfikat, tylko taki pracownik będzie mógł świadczyć usługi), pakiet materiałów marketingowych (foldery, teczki, wizytówki, profesjonale zdjęcia partnera i pracowników, które znajdą się na stronie internetowej) oraz podręcznik operacyjny.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej