Kawiarnia w dużym mieście

Grzegorz Sidorczuk, franczyzobiorca Organic Coffee & more
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kawiarnia to marzenie wielu z tych, którzy myślą o uruchomieniu własnego biznesu. Co zresztą widać na rynku, który pełen jest nie tylko sieciowych, ale i niezrzeszonych lokali. Dlatego podejmując decyzję o wejściu w tę branżę warto znaleźć dla siebie atrakcyjną niszę. Jedną z takich możliwości jest franczyza marki Organic Coffee & more.
– Nasza oferta jest skierowana do klientów, zwracających uwagę na jakość tego, co jedzą i piją – mówi James Hancock, franczyzodawca Organic Coffee & more.

Kawiarnie oferują – jak zapewniają właściciele – wyłącznie napoje oraz żywność ekologiczną certyfikowaną, czyli bez szkodliwych pestycydów i innych związków chemicznych. W menu są m.in.: kawy, herbaty, koktajle, kanapki, sałatki, ciasta, tarty.
– Przy czym menu jest w standardowych cenach, charakterystycznych dla sieciowych kawiarni, mimo że żywność ekologiczna jest droższa od konwencjonalnej – podkreśla James Hancock.

Rynek dla eko

Franczyzodawca nie ukrywa, że jego koncept przeznaczony jest dla dużych miast.
– Tam jest większa kultura korzystania z oferty, jaką proponujemy, większa świadomość żywieniowa i ekologiczna, dlatego nasza marka dedykowana jest do takich właśnie lokalizacji – wyjaśnia James Hancock.
Lokal na ekokawiarnię powinien mieć powierzchnię od 50 do 100 m2 (choć można też otworzyć format tylko z opcją take away i wówczas wystarczy nawet 10 m2 powierzchni). Szacunkowe koszty inwestycji mieszczą się w widełkach od 100 do 200 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu oraz dodatkowo 2 proc. na marketing. Franczyzodawca zapewnia m.in. pomoc w znalezieniu lokalizacji i ocenie jej potencjału, kompleksowy projekt technologiczny oraz aranżacyjny, listę elementów wyposażenia baru i zaplecza, zrobioną na potrzeby konkretnej kawiarni, dostęp do dostawców produktów, szkolenia, centralny marketing marki.

Grzegorz Sidorczuk prowadzi franczyzowy lokal Organic Coffee & more w Lublinie, w samym centrum miasta.
– Wcześniej pracowałem w korporacji farmaceutycznej, ale ten etap mojego życia dobiegł końca – opowiada Grzegorz Sidorczuk. – Już od jakiegoś czasu myślałem o własnej kawiarni. Od początku zakładałem, że jeśli ją otworzę, to we franczyzie, bo nie miałem żadnego doświadczenia w gastronomii.
Markę Organic Coffee & more poznał na lubelskim zlocie food trucków. Skontaktował się z franczyzodawcą i we wrześniu ubiegłego roku uruchomił lokal.
– Na rynku kawiarnianym konkurencja jest bardzo duża. Wystarczy powiedzieć, że w promieniu kilometra od naszego lokalu jest sześć innych kawiarni – przyznaje franczyzobiorca. – Ale marka Organic Coffee & more zdecydowanie się wyróżnia filozofią i ekologicznym charakterem menu. Koncept świetnie trafił w niszę, która z roku na rok coraz bardziej się rozrasta, bo trend na zdrowe żywienie jest w naszym społeczeństwie coraz silniejszy.

Obecnie pod szyldem Organic Coffee & more działa osiem kawiarni. W tym roku w planach są dwa kolejne otwarcia.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €